Gå til innhold

Pakke til reise


Lille Emiliaen min;)))

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal reise til Thailand om litt over en uke med min 2mnd gamle datter.. Det jeg lurer på er:

Hva skal jeg pakke å ha med meg når d gjelder lille Emilia? Er redd jeg skal glemme noe, så hvis noen har en liste å skrive til meg hadde det vært suuuuupert...

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Vi reiser på torsdag til Thailand og jeg eier ikke et sommerklesplagg til Isabella utenom to kortarma bodyer :) Jeg må handle klær, solhatter og sånn der nede.

Du ammer kanskje, men jeg skal ha med tåteflasker, mme og grøt hjemmefra. Jeg skal også ha med vannkokeren vår og hennes egne grøtskjeer og skål (Jenta di spiser vel ikke grøt enda sikkert, men Isabella er 6 mnd snart)

Ellers tar jeg med noen esker med paracet stikkpiller, saltvannsdråper, febertemp, nesesuger og det vi trenger av stelleutstyr.

Vi har kjøpt en reisetrille, men skulle gjerne hatt en parasoll til den. De hadde ikke det her nå sa de i butikken så håper jeg finner en der nede. Hvis ikke er det ganske god solskjerm på den ...

 

Hmmm ... vet ikke om jeg trenger noe mer?

Hvor skal du forresten? :)

Vi skal til Phuket

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei;)

 

Tusen takk for svar. det hjalp. Jeg fullammer fortsatt, men tar med mme og flasker i tilfelle. har ikke sommerklær jeg heller, så forhåpentligvis finner jeg en del i thailand. Men hvor mye klær har de egentlig på seg i den varmen? Eneste er at der vi skal være er det litt kjølig om natta, så må ha noe å varme henne. Jeg husker ikke hva plassen heter, men det lå ca 4 timer utfor bangkok. Faren min har et sommerhus der, så det er der vi skal bo, men så skal vi reise en uke til en plass som heter dolphin bay, har ikke peil på hvor det er, men det blir sikkert kjmpekjekt..!! harr aldri vært der før så det blir spennende..

 

Hvor lenge skal dere være der? vært der før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes spennende ut :o)

Vi har aldri vært i Thailand før så vi gleder oss veldig!!

Vi skal være der nede i 3 uker. Samme plass hele tiden.

 

Ja hvor mye klær har de på seg? Hehe ... godt spørsmål ...

De må ihvertfall beskyttes godt for sola, men jeg tenker at hun kanskje kan få være litt naken også (ihvertfall når hun skal få kjøle seg ned litt i vannet) Får ihvertfall kjøpe en solblokk ...

Ellers så er nok kortarma bodyer fint.

Jeg kommer ikke til å handle masse masse sommerklær der nede, men må nok ha noen søte kjoler til å pynte henne litt med om ettermiddagene også :o)

MEN, jeg har også tenkt litt på natta ... bør vi ha pysjamas da? Vi skal jo ha hotellrom med air condition så vi kommer nok til å sørge for å ikke ha det like varmt inne som ute .... :-/

 

Det blir spennende dette her :o) Ikke minst flyturen ... men tror det skal gå bra. Der har vi betalt litt ekstra for å få plass rundt oss (De hadde ikke sånne barnesenger) så vi tar med posen vi har i vogna (den er ikke så veldig tykk) så skal hun få sove i den.

Vi satser på at det går bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Vi var i Thailand i desember & noe av det viktigste jeg hadde med til snuppa var pysj & dyna hennes- blir ganske kaldt på rommet om natten m aircondision .

Ellers hadde vi med MMe & vannkoker - uunværlig :o)

Ikke ta med masse klær - handle der nede ! billig i de store supermarkedene !

Hadde jeg vært dere hadde jeg kjøpt en sånn solbeskyttelsesdrakt - det hadde vi med - perfekt !

 

God tur begge 2 .o) gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du skrev det torpekjærringa! :o)

Jeg var så usikker på det med pysj og dyne!

Ja har sett de solbeskyttelsesdraktene ... må kanskje løpe og kjøpe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weee ... den så jeg litt sent!

Har akkurat vært på apoteket og kjøpt :o)

Jaja ... har ihvertfall fått drakt, det er det viktigste!

De hadde ikke solcaps som passet der. Hadde du det?

Føler det er veldig viktig også og må få tak i det, men må si at sunwear.no som noen tipset om i et annet innlegg hadde stive priser :-/

 

Uansett, tusen takk for Alexi-tipset torpekjærringa :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...så du synes forslaget mitt om sunwear.no var dyrt ja!!!!!

Nei,da tuller....de er ganske dyre der,men de på apoteket koster vel noe av det samme sommerstid tror jeg (?)

 

Uansett,det viktigste er at du fikk tak en soldrakt og det er jo fint;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ... det var dyrt men fint på sunwear.no .. men jeg handlet en solcaps der da! :o) og hun Marianne var veldig hyggelig som du skrev. Hun svarte på mailen min med en gang om vi kunne rekke det til torsdag!

 

Så tusen takk for tipset en gang til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner jeg gleder meg masse nå;)

Emilia skal nok få ligge mye me bare bleia på. (det er det hun foretrekker og) i skyggen da selvfølgelig. Men hva med solbeskyttelse? sun-block eller en med høy faktor. delte meninger om dette. Men solen er vell ganske sterk i thailand vil jeg tro da.

 

Hvor mye koster en sånn solbeskyttelsesdrakt sånn ca? Bare 6 dager igjen, så er vell gjerne litt sent å bestille fra nettet nå.

 

Vi fikk en sånn barnekurv å henge foran oss. Faren min reiste me lillebroren min da han var 3mnd å det hadde gått veldig fint sa han. Hadde sovet nesten hele turen. Han sa at jeg skulle passe på å gi pupp når flyet tar av og holde på til flyet har kommet til den høyden den skal, å gi tutt om hun ikke ville ha puppen hele tiden. og skulle også gjøre det samme når flyet går inn for landing. Så håper dette går fint.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi skal til thailand den 26:o) Har akkurat bestilt solbeskyttelsesdrakt på sunwear.no. Den var litt dyr, kostet 370kr eller noe, men holder fra 6 mnd til 1 år. Og det er verdt å ha med seg nedover. Vil bare tipse om sånn parasoll til å ha på vognen, koster 199 kr på josefssons.no. Er sånn universal.. Og vi skal ha med Babyline solfaktor 50.

Og vi tar også med grøt, mme, og matglass herfra:o)

 

Ellers håper jeg dere alle som skal reise får en god tur:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har foressten fått litt sommerklær på

 

www.ellos.no

www.josefssons.no

www.laredoute.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...