Gå til innhold

...stripping...


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble strippet av lege ca en uke før termin sist, i håp om at det ville hjelpe meg å modnes/starte fødselen, men det fungerte ikke. Har i dag vært på modningsakupunktur og tror at deler av slimproppen min gikk nå nettopp, så har mer tiltro til det :o)

 

jeg er forresten 38+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så spennende!!!

Var hos jordmor selv idag, og hadde 3cm åpning, hun strippet meg litt.. har små vondt nå, men ikke noe konkret tegn ennå.. Er 39+0 nå, så håper på fødsel snarest, vil bare ha det overstått nå.. Er så lei av å engste meg, lite søvn, jah, du vet hva jeg snakker om, Zoomer......

så vi får satse på at det er over snart..

 

Elles da, hvordan har dagen din vært? Er storebror litt bedre? Slitsomt for deg å gå hjemme med sykt barn i tillegg ti å skulle forberede seg på fødseel.. Synes du er kjempe flink, stå på gode deg :) Snart er vi ferdiiii.... :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror er litt bedre, men han må nok holdes hjemme fra barnehagen i morgen også.

 

Jordmor ville ikke sjekke åpningen min i dag, men skal heller gjøre det på tirsdag, for da har jeg neste time til akupunktur. Nålene hun satt gikk veldig greit, bortsett fra én hun satt på oversiden av foten (ca mellom stortåa og den ved siden av), for den var skikkelig vond. Hun sa at dette var et såkalt "stresspunkt", så hun anbefalte meg å ta det mer med ro - og at mannen min kanskje skulle bli hjemme fra jobb i morgen for å passe storebror. Mannen min blir hjemme i morgen, så da får både jeg og min mor litt avlastning, for hun har vært mye barnevakt for storebror de siste par dagene...

 

Ja, snart er vi ferdige, og bra er det hehe... Blir jo satt igang rundt termin dersom jeg ikke har født før. Håper og trror jeg føder før termin, for har skikkelig på følelsen av at noe kommer til å skje i løpet av førstkommende helg, men får vel bare smøre meg med tålmodighet...

 

klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d har jeg også lurt på, hva er d? Kan d være at jordmor eller lege tar litt ekstra hardt i når de kjenner etter hvordan åpningen er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg, men det er en vaginal undesøkelse iallefall.. Lege/jordmor går inn med fingre i underliv og kjenner etter åpning. videre så blir det røsket litt hardt i hinne festet, helt nedest i åpningen, slik hinnen løsner litt.. Dette fører til litt blodig slim som kommer ut.. samtidig har hinnen, blitt "strippet" løs, og dette kan gi signal til livmor om å sette igang veer..

 

Ikke alltid det fungerer, og det blir som regel ikke gjort på gravide som ikke er modne..

 

Jeg ble strippet på torsdag, og ennå er det ikke skjedd noe, så det kan være at det ikke funket med meg :) Vi får se hva helgen bringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så ille, prøvde for første gang igår, og dette er mitt 4. svangerskap.. Men lege el jordmor gjør det ikke på deg om du ikke vil... det er kun en slags "ekstra-service" man får for å prøve å sette igang.. Så ingen gjør det på deg, om du ikke vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det an å sette "dersom det ikke gjør vondt" som et ultimatum for å bli strippet ? he he. Hadde vært fint å få igang fødsel da, men har 17 dager igjen til termin.....så han skal få lov til å kose seg de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen MÅ strippes. Men det er greit å gjøre et forsøk med det dersom man går godt på overtid og alternativet er kunstig igangsetting. Det beste er jo dersom kroppen tar hintet og starter selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så det, men siden det kan fremskynde fødsel blir en jo litt intr, med en gang :) Hadde bare vært fint om jm kunne love at det ikke gjorde vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen..

Jeg mente å svare Ellie83 mht at jeg tidligere skrev at dette kun var frivillig, virket som hun mente at jeg skrev at dette er noe som man MÅ gjøre... Men for å utelukke misforståelser så er det altså frivilig :)

 

Kan ikke garantere for deg at det ikke er vondt, men om du skal ha litt høy smerteterskel, så tror jeg ikke det er noe problem. Det er som å ha en litt tøff gyn.undersøkelse, kan man si..

Du kan jo snakke med din jordmor om det neste gang du skal til henne, og høre hva hun sier..

 

Jeg har først sluttet å blø nå, 1,5 døgn etter det ble gjort, så jeg ble røsket kraftig i... men uansett synes jeg det er verdt det, begynner bli kjempe lei nå.. har 3cm åpning, så det er ikke akkurat deilig å gå rundt med det.. :)

 

Lykke til, la meg høre hvordan det går med deg, og om du evnt får lege/jordmor til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...