Gå til innhold

Hva med heller å dømme ham til


Attpåklatten:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nemlig!

Er helt utrolig at det går an. Ikke rart folk begår lovbrudd i dette landet tenker jeg da............en del får rett og slett bare et klapp på skulderen.

 

Hipp hurra......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prevensjon eller sterilisering hadde vært tingen! Det er ikke alltid så lett å forstå seg på straffeutmåling i dette landet. Jeg jobber med ungdom som stadig pådrar seg bøter. De betaler foreldrene (er pliktige til det når ungdommene er under 18) og det lærer jo ungdom mye av... Har i gjentatte situasjoner prøvd å få det til å bli samfunnsstraff i stedet uten å lykkes særlig mange ganger. For en pode på 16 som har tagget på t-banen ville faktisk 60 timer samfunnsstraff ha noe for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Maud!

For noen år siden hadde vi et ungt par som leieboere; de fulgte med huset da vi kjøpte det av foreldrene til jenta. Foreldrene var verdens hyggeligste, og sa at de skulle hjelpe henne med penger, og dersom det var noe måtte vi ikke nøle med å ta kontakt så skulle de ordne opp. Lang historie kort: Inventar ble ødelagt, paret ville ikke gjøre opp for seg. Foreldrene klikka - på oss(!) og sa at når man har ungdom i huset, må man jo regne med noen uforutsette utgifter...

Vi fikk medhold i forliksrådet. Men hva lærte datteren av dette? Det er greit å ikke gjøre opp for seg, og mor&far applauderer at jeg ikke gjør det...

Forstå det den som kan.

 

 

Mener forresten å ha hørt at dersom man har bidragsplikt for 7 eller fler barn, bortfaller bidragsplikten - da tar staten over? (Vet ikke om dette er riktig , men prinsippet var at da ble det rett og slett for dyrt for den arme pappaen...c",))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...