Gå til innhold

Hvorfor er han så treig?


Loop, Mamma til tvillinggutter

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i 3 år, og har prøvd å bli gravide i 2 år. Vi har kjøpt leilighet sammen, og flytter inn i nytt hus snart. Hvorfor frir han ikke da? Når man planlegger barn, er jo mye "verre" enn å gifte seg på en måte, mere ansvar. Han sier at han ikke liker kirke, fordi han ikke er kristen. Han har sagt før uten at vi har snakket om brullup, at de som gifter seg forandrer seg. Kanskje han har skrekk for det? Men unge da??? Det er jo noe som man må leve med resten av livet, å skille seg er jo bare papirarbeid. Jeg tar aldri opp det temaet, fordi jeg vil ikke høre mere om det. Er så mange rundt oss som skal gifte seg nå, så jeg skryter det opp litt. Har sagt at jeg blir aldri gift jeg, på kødd, og da sier han at jeg måtte slutte å tulle, men at han ikke liker det kirke bryllupet.

 

Hva tror dere???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror han ikke liker kirkebryllupp! Hehe... men det betyr ikke at dere aldri blir gift, det kan fint gjøres i rådhuset også. Mamma og hennes nye mann gjorde det, fin seremoni det og =) Det er mange som føler at å gifte seg er "verre" enn å få barn, sambo her er litt av smame oppfatning. Men vis han bladet "dine penger" som er i butikkene nå, så ser han kanskje litt annerledes på det. Det er tross alt ikke BARE for romantikens del at man velger å gifte seg, eller? Var sambo bom fant det, og ymtet litt frampå om gifternål - uten at noen av oss har fridd enda, da....

 

Vet ikke om dette hjalp i det hele tatt jeg men hehe

 

Lykke til iallefall!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Det skader jo ikke å prøve! Han er jo opptatt av sånne blader, så kanskje det hadde vært en ide.

 

Lykke til du også da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var også treg. Han sa at han ikke ville gifte seg. Men han har hele tiden sagt at når man har barn så er det mer trygt (økonomisk sett) å være gift. Selv om vi ble enige om å få barn, så fridde han ikke og jeg hadde nesten innfunnet meg med at jeg aldri blir gift..... Men så når jeg er 6 mnd på vei, så frir han :-) For hans del så kunne vi gjerne tatt det hos byfogden, men jeg vil gjerne ha kirkebryllup. Nå senere har han også sagt at vi kan gifte oss i kirken, men planleggingen gjenstår. Han vil ha det veldig lite, med kun foreldre og forlovere, mens jeg vil ha et middels stort bryllup, ca 50-60 gjester. Vi har nå vært sammen i 5 år :-)

 

Kanskje også samboeren din endrer seg. Si til han at man står økonomisk sterkere når man er gift dersom en av dere skulle falle fra. Det er en god grunn til å gifte seg. Kanskje ikke så romantisk, men det kan jo kanskje føre til at du får det bryllupet du ønsker deg :-)

 

Dersom en av dere faller fra vil barnet/barna arve den av dere som faller fra og den gjenlevende kan ikke fortsette å bo i huset/leiligheten dere bor i fordi man ikke kan sitte i uskiftet bo som det heter.

 

Kjenner meg veldig igjen i deg du skriver. Vil absolutt si at det er håp. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...