Gå til innhold

"alene med barn"ferie?


LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Endelig ser det ut for at man kan ta seg råd til skikkelig ferie til sommeren. Men alene, med en 5-åring, hvor egner det seg å dra? Jeg selv elsker storbyferie, men finnes det en storby som er "barnevennlig" nok til at vi begge kan kose oss skikkelig? Tenker på at det bør være slik at vi slipper å reise/gå langt for å være med på ting, at prisene er fornuftige på museumer og slikt, at maten er enkel for en småspist mage, og at det er nok av ting og ta seg til, ikke bare shopping og kafè.

Alle tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det utlandet du vil da? Eller kan du ta det innenlands?

Innenlands går de tjo an reise til områder rundt Oslo, reise tusenfryd og sånne ting, eller bø i telemark og lignende.

Men ka med Sverige og Danmark? Lizeberg og Legoland?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo, har tenkt på Kristiansand og dyreparken, men det er jo så innmari dyrt på detta berget. Så har litt lyst til å daffe oss til et sted der man ikke må lage matpakke selv og slipper å velge mellom karusell eller båttur. Jatakk, begge deler! Vil jo gjerne ha rå til mer en bare flyreisa dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg var liten for vi og leigde billige hytter i nærheten av sånne koselige ting som man kan gjøre, hunderfossen familiepark, tusenfryd, bø i telemark, osv, det er ikkje så steindyrt, og i tillegg får dere ro og fred, dere kan handle og lage maten sjøl, og spise ute om dere føler for det, så har dere mange alternativ åpne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie-s

Jeg kunne veldig gjeren tenkt meg å ta med min gutt til scotland. Vet det finnes mange aktivteter for barn der, men det er mulig man må ta en liten busstur ut av de største byene.

Et tips jeg har til deg er å søk på den byen du ønsker på nettet og orienter deg med et bykart, priser og eventuelt hva som finnes for barn å gjøre der.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommeren tar jeg med mine to til Danmark. Vi skal bo rett ved Ålborg, så vi får litt by og litt land. Og det er mye å gjøre for unger som er aktive også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Århus i Danmark skal visst være fantastisk for både voksne og barn. Gå inn på turistinfoside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...