Gå til innhold

Trenger litt hjelp...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er fulltidsstudent, men lurer på om jeg skal begynne å jobbe litt ved siden av. Har et barn på 1 år og vurderer å få en til snart. Hvis jeg jobber fram til høsten, men da avsluttet og bare studerer fulltid, og hvis jeg da får baby, vil jeg jo egentlig ha grunnlag for permisjonspenger. Men i utgangspunktet har vi tenkt at far skal ha den neste permisjonen. Mister han da denne retten hvis jeg har permisjonpengegrunnlag? Hvis jeg ikke søker om permisjonepenger siden jeg ikke skal ha permisjon, får jeg engangsstønaden likevel? Selv om jeg egentlig kan ha krav på mer?

 

Håper dere skjønte forklaringa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eller deler av permisjonen, men dere kan ikke ha betalt fødselspermisjon samtidig.

 

Om du ikke har tjent deg opp grunnlag for permisjonespenger, vil du få engangsstønad + fødselsstipend fra lånekassen. Om du har tjent deg opp grunnlag for permisjonspenger, kan du motta dem i tillegg til fødselsstipend (mener jeg). Selv om du mottar fødselsstipend, kan far få en ordning der han er hjemme 2 eller 3 dager i uka, om du fortsetter å studere. Om han tar hele permisjonen, får du likevel utbetalt engangsstønad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...