Gå til innhold

Fosterforeldre og lønn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når et fosterbarn flytter inn hos en familie må en av foreldrene være hjemme for en periode.

 

Får da denne forelderen noe lønn i tillegg til den fastsatte summen fra KS på arbeidsgotgjørelse som er 5300 kr pr mnd ?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi!!!

 

Håper det er noen som kan svare mere konkret på dette!!!

 

Men om du skal bli hjemme etter en plassering, går de inn med et frikjøp fra jobben... Du søker permisjon fra jobben og barnevernet betaler lønnen din i permisjonen.

 

Men det er et "tak" på hvor mye de kan frikjøpe. Om du har svært høy lønn, så kan de ikke dekke hele lønnen.. Men jeg vet ikke hvor denne grensen går. Kanskje andre vet det?

Skrevet

Det er riktig det at bufetat betaler lønn hvis en må gå hjemme med et fosterbarn.

Da forsvinner de 5000 som en normalt får i lønn og en får sin egen lønn i stedenfor. Må søke om ulønnet permisjon fra jobben.

Tror taket ligger på 6xgrunnbeløpet (altså rundt 360 000)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...