Gå til innhold

Syteinnlegg fra Gullemor... (da er dere advart!) :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 10. jan. og nå_orker_jeg_snart_ikke_mer!!! Jeg har plutselig fått driiitvondt i høyreskulderen min. Svigermor, som er fysioterapeut, var her i går og masserte meg. Dessverre ble det, om mulig, bare enda verre! Det kjennes ut som om noen støtt og stadig plasserer en kniv rett i skulderbladet og vrir om...

Har prøvd å sove nå, men fikk sove "en hel halvtime" før det verket igjen... Dessuten er bekkenet mitt så slitent nå at det er fysisk umulig å sove noe særlig lenger enn en halvtimes tid på én av sidene, før jeg må rulle meg over på ryggen for å rette ut bena (for å ”strekke ut” bekkenet/hofta), og rulle meg videre over på den andre siden. Ligger da på den andre siden i en halvtimes tid før operasjonen må gjentas...:o(

Er så drittlei nå! Det vil si: Jeg er ikke så lei psykisk sett; sånn sett kunne jeg nok gått i noen uker til. Men FYSISK... Kroppen er rett og slett ødelagt og tåler ikke mer, tror jeg... Blir jo så grinete av ikke å få sove ordentlig, også, da! Sover nok ikke noe mer enn kanskje 5-6 timer pr natt, og disse er jo rimelig usammenhengende. Har slitt i mange år med angst og depresjoner og dette har gjort at jeg har sovet myyyye. Da jeg ble gravid, sov jeg nok i snitt ca 10-12 timer pr natt, og på noen måneder har jeg derfor halvert dette, og sikkert blitt dobbelt_så_grinete!!! ;o) Hehe!

Ringte legen i dag pga skulderen. Fikk beskjed om at, siden det ikke var noe annet jeg kunne ta enn Paracet, kunne han ikke hjelpe meg... Hadde håpet at han kunne se på den og kanskje funnet en eller annen løsning, så jeg slipper å gå i fødsel med en helt ødelagt skulder. Men kanskje skuldersmertene mine får tankene mine vekk fra de andre smertene jeg skal gjennom...?? Hmmm... ;o)

Nok syting for i dag! Vet ikke helt hva jeg ville med dette sure innlegget, men jammen var det godt å få det ut! Ha en fin dag, jenter! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under en uke til termin nå da, du får prøve å trøste deg litt med det! :-)

Høres kjipt ut med en så vond skulder, synes det er dårlig av legen å ikke ta deg inn til kontroll. Han kunne i det minste ha undersøkt deg og gitt deg råd om hva du kan gjøre. Kan jo hjelpe å ha armen i fatle eller helt motsatt; gjøre øvelser med skulderen, det kommer jo helt an på hva det er som feiler den.. Men du kan jo prøve deg litt fram og se om det er noe som hjelper.. :-)

Ellers ville jeg bare sende en trøsteklem og si hold ut!!-ikke lenge igjen nå til du har en fantastisk liten gullebaby i armene!! ;-)

Skrevet

Takk! ;o) Ja, jeg prøver å trøste meg med at det er få dager igjen til Gullebaby er her, og jeg er, som jeg sa, heldigvis ikke så lei sånn rent psykisk sett; altså utålmodig og sånn... Bare drittlei de fysiske plagene. Altså: Misforstå meg rett; jeg gleder meg jo vanvittig til å møte babyen vår, og er jo forsåvidt utålmodig, men ikke verre enn at jeg glatt kunne klart noen uker til, hadde jeg bare sluppet disse fysiske plagene... *sutre*

:o) Jeg prøver å strekke høyrearmen og -skulderen litt, og får fortsette med det. Dessuten får jeg ta en paracet i ny og ne. Det er vel ikke spesielt skadelig...

Takk for svar, frøy@. Godt med noen trøstende ord.

Hva med deg, da? Hvem er du? ;o) Har du lenge igjen til termin, og er formen bra?

Skrevet

Høres ikke moro ut nei. Når det gjellder skulderen er det ikke typisk at når vi går gravide og det begynner å bli tongt og verker både her og der skal vi jammen få andre plager i tilleg? Prøv å is ned skulderen få din kjære til og legge en is pose på der det verker. Det kan hjelpe, Varmt og kalt hver sin gang. Sel sover jeg osgå lite for tiden, men har funnet ut at nå driter jeg i døgnet og sover når jeg vill. O det er dag eller natt. Sover når jeg føler jeg trenger det. Vet aldri når fødselen starter best å få den søvnen jeg kan. På natten nårt min kjære sover ser jeg film, leser, eller er her inne på nettet. Håper du blir bedre i skulderen, og får opparbeid deg lit hvile!

Skrevet

Hei, GodGullet - er det ikke syting vi har disse sidene til? Høres skikkelig slitsomt ut å få vond skulder på toppen av bekkenproblemer og fysj og fy - paracet hjelper kanskje ikke så veldig? Nå er det jo desverre slik av vi gravide er veldig utsatt for små betennelser i kroppen, bindevev som strekker seg lengre enn det burde osv, og ikke kan vi ta noe særlig for det heller.

Tror nok heller at fødselssmerter tar bort fokus fra skuldersmerter enn omvendt, men tviler i alle fall på at du klarer å holde fokus på begge to når det først kommer i gang! Og ang bekkenet - hjelper det ikke å sove med stor pute mellom knærne? Det er jeg nødt til, en pute som er såpass tykk at lårene blir paralelle (hvis du skjønner hva jeg mener...) gjør at alle bekkensmertene gir seg den velsignede tiden jeg sover.

Lykke til - hørt noe ffra ka-ping, forresten?

Skrevet

*trøsteklemmer gullemor*

Uff, vi får søke felles trøst i felles skjebne....

Kunne vi sluppet disse "vondtene" våre, ja...... *drømme*

Skrevet

Hei Sponge og rødhette*!

Hmmm... Nei, ikke hørt noe fra ka-pingers i dag... *lurer fælt* Vil ikke sende sms og "mase" heller. Hun tar nok kontakt når hun har anledning, enten her eller på sms (eller msn for dere som er der). Håper bare at alt er bra med henne og at noe skjer! *krysser fingrene*

Det med skulderen, ja. KAN nok hende at fødselssmertene overtar...! Hehe! :o) Ang. bekkenet, hjelper det meg ikke med pute mellom knærne; det er BAK jeg har vondt; ikke foran og "mellom bena". Jeg har vondt "inni skinka"/på hoftene, hvis du skjønner hva jeg mener... Har prøvd pute, men dessverre uten hell.

Jaja, jenter, takk for at dere bryr dere og at dere gidder å svare på sånne sure innlegg... ;o) Fin-fine sider, dette, gitt! Hehe!

Ønsker dere alle en fin dag. Nå skal jeg dusje, før jeg drar på ultralyd for ny vektestimering. *gulp*

Tjolahopp!

Skrevet

Gullemor: Jeg er en liten "skap-bim'er".. ;-) Er innom her titt og ofte, men ikke så aktiv bestandig.. Har termin 8.mars, så det er enda en stund til, men heldigvis fungerer kroppen greit foreløpig..hadde bekkenplager før jul, men de har forsvunnet som dugg for solen- et lite mirakel- burde ha vært slik for oss alle.. :-)

Er mitt første barn dette, og er spent som bare det, og ganske utålmodig innimellom kjenner jeg..skal bli så kos å få hilse på henne og bli kjent med henne.. :-) Er ellers student og bor i Trondheim..

..det var litt om meg.. :-)

God bedring med skulderen og de andre vondtene..håper dagen din blir bedre etter hvert!! :)

Skrevet

Som sagt: felles skjebne, felles trøst ;)

Oppdater meg etter ul da. Skal som du vet til jm idag.

Vi høres :)

klemmer..

Skrevet

Hei, dette høres jo mer ut som isjas enn bare bekken? Hadde det sist svangerskap, helt mot slutten, rett og slett fordi mageinnholdet (les: min elskede sønn) presset på isjasnerven. I så fall har jeg en oppmuntring: det forsvinner når Gullungen kommer! Dugg for solen og alt det ser. Selv bare gleder jeg meg til halsbrannen gir seg...

Håper det gikk bra på UL, og at Gullebaby er høflig nok til å være en OK størrelse. Selv fikk jeg en gutt på 4200 sist uten at noen hadde fattet mistanke om at han var stor, og det gikk helt glatt, det... (Jeg var 3400 selv og Gubben noe tilsvarende, og alle så på min "lille" mage og snakket om at jeg nok ville få et lite barn - yeah right!)

Overlater forøvrig alt fødestøv som måtte ha samlet seg i min nærhet til ka-ping, rødhette* og Gullemor og evnetuelle andre som måtte ønske det - selv med halsbrann er jeg fast bestemt på å gå til termin!

Skrevet

Hei vennen...

Er jo lov å være lei og irritabel nå!! Ser jo ut som om vi er mange i samme båt, med vondter her og der... Jeg kjører også sovetaktikken med å sove når jeg er trøtt, uansett tid på døgnet, mest for å unngå å ligge våken å vri meg.

Når det gjelder skulderen kan du jo prøve kiropraktor. Det hjalp iallefall meg...

Ikke mange dagene igjen til terminen din nå, for alt du vet kan gullebaby komme i natt:)

klem

Skrevet

Det er lov å syte og klage litt når man er høygravid..håper virkelig du får ut nurket ditt snart!:))Klem fra meg.::))

Skrevet

Uh - kjenner til det der med vondt i hoftene / inni skinkene. Hjelper ikke med all verdens putebestyr for de vondtene der for meg heller, og må snu meg ofte fra side til side og strekke ut på et hvis. Har hatt det noen måneder og er ikke særlig bra for søvnen nei - alt føles litt tyngre om en ikke får sove nok. Putene hjelper for vondt mellom bena /symfysen synes jeg.

Jeg kjenner at jeg godt kan vente til termin ( fullgått uke 38 nå og få se til å få pakke den bagen..), men tanken på eventuelt fire uker til er ikke fristende. Kjempeømt og stramt rund navlen - kan ikke strekke ut huden mer nå vel..navlen har kapitulert og flatet helt ut og går hverken innover eller utover.

Lov å klage her da vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...