Gå til innhold

dere mødre vet vel best?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er pappa til ei tulle på 13.mnd,som har 5 halvsøsken,jeg har ho 1.dag i uka og annahvær helg,hadd kontakt hele tida,mor flytta når ho var 5.mnd på vei. jeg er trygdet med god økonomi,masse fritid..og vil gjerne ha tulla mye mere,men mor vil ikke det,hun studerer,og har satt tulla til dagmamma..som far får jeg ikke engang vite hvem som passer ho?hennes fam vil ikke ha kontakt med barnefar.pga alderforskjell.hvorfor kan ikke jeg passe ho dæm 3.daga mor er på skole? jeg kan dra i åpent lekested,turer med hund,og aktivisere.

hvorfor skal staten betale ho pr. mnd for dagmamma,når ho kan være til pappan som har stort hus og hage,en av søskene bor hær fast,og en annahvær uke,så jeg er vant og tulla er kjæmpe glad i pappan sin.

noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei mødre vet ikke alltid best.....men dog...

 

Vel, slutt å være en fjott som lar deg overkjøre og krev å få ha mer samvær med datteren din..Ta kontakt med familivernkontoret f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mamman er en egotripp kanskje?:(

har dere delt foreldreansvar? Da kan du kreve å få vite hvem som passer ungen iallefall:)

Ring familievernkontoret og be om en time for rådgiving sammen med exen. Da kan dere kanskje komme fra til en løsning?

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie-s

Som andre sier her, ta kontakt med familievernskontoret du må da vel ha vært gjennom noe tilsvarende en gang siden du har et barn boende hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre veit ikkje alltid best, sånn er det bare!

 

MEn koffor gir du deg? Hadde du vert kvinnfolk, så hadde du ikkje gitt deg!

SYnes det høres ut som en kjempegod ide at du kan ha ho når mamman er på skolen! Godt både for deg og tulla at dere får se kverandre mer!

Mødre har ofte en tendens til å tenke på seg sjøl i sånne situasjoner, istedenfor ungen, og siden du høres ut som en oppegående pappa, ser eg ikkje helt koffor ho skal holde ungen vekke fra deg!

Eg blir faktisk rett og slett forbanna på slike mødre som ikkje skjønner at det er ungen som har krav og behov her, ikkje vi!

Snakk med fam.vern kontoret og legg frem saken!

 

Kunne kanskje vere litt krasst dette innlegget, men shit happends ;)

 

Håper det ordner seg for dere jaffal, synes det er kjempeflott å høre fra fedre her inne, og spesiellt de som vil det beste for barnet sitt, og bare vil se de mer!

 

Og ta deg en prat med mora, ikkje la deg overkjøre, stå for det DU meiner er rett, og ikkje gi deg!

Så ordner nok dette seg skal du se :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at mor har grunner som vi ikke vet om, til hvorfor hun ikke vil at faren skal ha barnet mer??? Og at mors familie ikke vil ha noe med barnefaren å gjøre, handler sannsynligvis om mer enn aldersforskjell... Bare lurer jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååååååååååååååååååååååååååååh sukk.

Skulle jo gjerne ha likt å hørt det fra hennes synspunkt også. Men det høres jo ut som at datteren deres kunne hatt det helt knall sammen med pappan sin da. Synd det ikke fungerer :(

Høres ut som et luksusproblem (ikke for deg, men for mor til barnet).

 

Vel, du får fortsette å være samarbeidsvillig, forståelsesfull, åpen, ærlig og flink med datteren din... så håper jeg det ordner seg etterhvert. Enten med eller uten hjelp utenifra.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på de to nederste her, ikkje for å krangle eller noe, bare lurer på koffor når en mann skriver skal vi høre det fra en mors synspunkt, men når ei dame skriver er det sjelden snakk om å høre det fra fars?

 

Bare ett spm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med SK&Maylen!

 

Disse sidene bærer nok preg av at mammaene dominerer.

 

Til hovedinnlegger vil jeg bare si: Stå på!! Syns det høres ut som datteren deres vil få det supert sammen med deg, og som andre her sier, ta kontakt med familievernkontoret! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med sk&maylen.

 

og du der siste... vær tøff og vis nicket ditt da..

 

 

selv om OFTE fedre gjør mye feil, er det også mødre som gjør livet surt for både fedre og barna. Høres mer ut som denne mamma til hovedinnlegger kansje tenker økonomi, skulle barnefar være dag mamma, så ville ho ikke fått dekket det ho gjør i dag, men mange som IKKE tenker økonomi, men mange....

 

syns du heller ikke skal gi deg jeg HL , kontakt familievern k eller en advokat ang samvær saker..

 

mange fedre som er dritttsekker for oss her inne jenter, men ikke alle fedre er sånn.......hvorfor vil ikke familie ha kontakt pga alder forskjell da??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen din burde være sjeleglad over å ha deg som pappa til barnet sitt.

Skjønner ikke helt hvorfor barnet må til dagmamma når du har ledig tid til å være sammen med henne.

Ta kontakt med familivernkontoret å fortell de saken din å så få til et møte med barnemoren, kan hende hun endrer mening når hun får høre av noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har forresten krav på å vite alt om ungen din, det står i barnevernslova var ei som sa til meg! Du får sjekke det opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker om å være MISS super sur!!! hva har det med saken å gjøre. Er denne pappan dette handler om, ikke ditt korstog! herregud!

 

OG du pappa:D

 

du har krav å vite alt om ditt barn. jeg har selv ikke noe kontakt med barnefar(fordi han sier han ikke har tid til ungen sin) pga han ikke vil.

Han har ikke sett sønnen sin på snart 5 mnd og han bor på samme plass. MEEEEN selv om han ikke kjenner sitt eget barn, så kan han når som helst hente han i barnehagen UTEN mitt samtykke selv om barnehagen vet om forholdene. Barn har rett til foreldre, ikke foreldre som har rett til barn.

 

LYKKE TIL:D stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at hun er redd for å miste sine stønader til skole hvis fu har barnet om dagene, så kan jo dere inngå en privat avtale om dette? Skjønner jo hun engster seg for å bli nødt til å slutte skolen pga økonomi også. Men det skal ikke nødvendigvis føre til at du får se barnet mindre. Kan dere ikke avtale 60/40 eller noe sånn da? (Er ikke det grensa for at en skal motta stønader som enslig forelder?)

 

Jeg har ikke så mye peiling på dette her, for her er barnefaren det motsatte av deg... Men hadde han ønsket å stille opp så mye som mulig, hadde jeg vært kjempeglad, datra mi savner pappan sin rett som det er hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...