Gå til innhold

hva er det fineste jentenavnet dere vet om?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Annonse

Athina er jo synonymt med Onassiss!! Hello...

Mase stygge navn på denne tråden og forferdelige sammensetninger...

Enig med anonym..mye harry folk her inne altså...

Hvis noen orker og gidder å lese gjennom alle disse ugly navna...

Athina er et helt ok navn,familien din vil vende seg til navnet!!

Der er jeg uenig, det er bare tilfeldigheter. Navnet allerede en betydning før det gis til barnet. Er gutten blyg og redd av seg så nytter det ikke om han har et navn som betur stor kriger eller seiersherre.

For det andre, hva tror du navnet Julie sier om en jente? Sjekk betydningen...

Hvert eneste navn blir helt personlig for den som bærer det. Jeg har et veldig anminnelig navn og synes det er helt greit. Ikke noe slit med staving, feilskriving, erting osv. Sønnen min deler navn med mange andre, og mitt neste barn får et "poppis"-navn - rett og slett fordi det er pent. Jeg er ikke så glad i rare, oppkonstruerte navn (Carosander osv) - de blir fort en plage for barna senere.

En annen ting er at selv om navn er på 10-på-topp-lista i Norge, trenger det ikke være utbredt der du bor. Sjekk fylkeslistene på ssb.no.

Annonse

Om jeg får en jente til har jeg lyst til å kalle henne opp etter min mor, Hun heter Pernhild. Det er det kun 12 i norge som heter. Ellers liker jeg Anna, Elin,Mari og Sunniva. Det er så mange flotte navn, så alt kommer an på om en vil ha noe enkelt, spesielt eller noe med tradisjon. Athina er jo et fint navn det. Stol på deg selv og velg det som DU synes er finest. Familien vil etter hvert venne seg til det.

Jeg liker navn i mange ulike sjangre. Av norske navn (eller navn som oppfattes som typisk norske), liker jeg Sigrid særlig Sigrid, Ingrid og Karoline. Av litt mer internasjonale navn liker jeg Julia, Nathalie, Maja og Adela. Av litt sjeldne navn liker jeg særlig Nova og Kezia.

Athina er ganske fint det. Synes selv det passer best som mellomnavn, f.eks. Mie Athina

Josefine

Sanne

Sofie

Mali

Embla

Mali

Olivia... det har vokst veldig på meg den siste tiden.

Disse navnene har jeg likt siden barndommen.Samboer var helt sjokkert da jeg for 4-5 år siden nevnte disse. Spesielt Embla.

Må sjekke alle betydningene etterhvert.

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...