Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Samboeren min har to barn fra et tidligere forhold, og er henholdsvise 9 og 13 år gamle, som bor hos oss 50%. Selv har jeg ei datter på 7. Nå venter vi vårt første felles barn, og har termin om et par uker. Egentlig har vi det veldig bra sammen, og barna ser ut til å trives med hverandre, og med å bli storesøsken. Problemet mitt er sikkert av bagatellmessig art, men fordi jeg er gravid og kan skylde på hormonene mine, så overreagerer jeg kanskje på en del ting? Problemet for min del, er at jeg synes samboeren min lar eksen hans (som også er hans barns biologiske mor) ha litt for stor innflytelse på livet vårt sammen. Et eksempel på dette, var en episode som skjedde i jula. Jeg var sliten og trett om kvelden, og skulle kose meg med et bad. Samboeren min kom inn på badet, og da jeg spurte han om han ville bade sammen med meg (tenke jeg skulle være litt romantisk) så svarte han at han ikke kunne tillate seg slike ting når hans barn var i huset. Årsaken var at barna kom til å fortelle dette til sin mor, noe deres mor kom til å mislike meget sterkt. jeg blir sjeldent lyn forbanna, men da rant det rett og slett over for meg. Jeg sa at eksen hans ikke skulle bestemme over mitt liv, og hun skulle iallefall ikke bestemme over den intime delen av samboerforholdet vårt. Han ble veldig lei seg, men prøvde å forklare meg at det tross alt var han som måtte svare for seg alle gangene eksen hans mislikte ting som ble sagt eller gjort i familien vår. Jeg synes barnas mor er i sin fulle rett til å si ifra hvis hun føler at barna de har sammen, på noen måte lider nød når det er sammen med oss. Hun er tross alt barnas mor, og jeg respekterer henne, og er klar over at et godt samarbeid er viktig for alle parter. Men jeg synes at det går en grense. Hvor mye skal hun egentlig bestemme? Jeg hadde ikke tenkt å ha sex med samboeren min i badekaret heller, og hvis barna skulle ha sett at vi satt sammen i badekaret, så er vel det ganske uskyldig??? Jeg bare spør, fordi jeg er i tvil om den fornuftige delen av meg er gjemt bak et teppe hormoner for tida. Og bare for å ha det klart, dette er som sagt kun ET eksempel på ting jeg synes hun ikke har noe med. Hilsen frustrert
ana baroma Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Noen kan jo legge sammen 1+1 og få sex.... Jeg ville bare låst døra et lite kvarter, og latt ungen styre seg selv den lille stunden. Så store unger greier jo det:) Exen kan ikke si noe på hva dere gjør hjemme hos dere så lenge det ikke er snakk om ishandling. Men når ungene kommer hjem til henne og avgir rapport, så adopterer hun det som sies uten å filtrere litt først kanskje? Et barn oppfatter ting anderledes enn voksne, så det kan jo ligge noe der. Utover det kan jo far si til esen at hun ikke trenger å referere til ting ungene sier dersom det ikke er noe helt på jordet:) Dere sier ikke noe om hva ungene sier om henne, og da kan de jo bare bli enige om at man ikke kommenterer ting:) Men jeg ville nok personlig låst døra skal jeg være ærlig:)
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Nei vet du hva... dette hadde heller ikke jeg funnet meg i. Kan hende jeg også må gjemme meg bak et teppe av hormoner fordi jeg også er gravid. Men jeg kan love deg at min mann hadde fått så ørene flagret av en sånn kommentar, og han hadde måttet leve lenge før han ble tilgitt også!! Eksen hans skal ALDRI få kommentere hvordan vi lever vårt liv! Spesielt ikke kjærlighetslivet vårt! - Det prøvde hun 1 gang, helt i starten, der hun sa at hun ikke likte at vi overnattet hos hverandre når datteren var tilstede. Da hadde vi vært sammen i 7 mnd før jenta ble kjent med meg! - Jeg ga klar beskjed da om at slike kommentarer kan hun holde for seg selv! Og han skjønte poenget. Og jeg vet også at han har gitt beksjed tilbake om at dette er ting hun ikke har noe med. Hva som skjer mellom våre 4 vegger er en privatsak, og hun skal ikke blande seg i det, uansett. Mannen min får selv være voksen nok til å ta slike avgjørelser om hva han mener er sundt for sin datter og ikke! Gi mannen din klar beskjed om at slike ting får hun holde for seg selv. Skal dere leve livet etter hennes note så har hun et seriøst problem. De har selv valgt å dele 50 %, og da må hun stole på at hans vurderingsevne er god nok til at han kan behandle sin barn på en akseptabel måte! Og sånn er det jo når man er sammen som foreldre også! Man lar jo den andre parten få ta avgjørelsen i ny og ne. Det er ikke automatisk MOR som har rett!!!
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Mannen din er en dott. Han må bestemme seg for hvem det er han egentlig deler livet med her og nå, deg eller eksen...
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Amen til deg, Pashla! Mer ærlig enn dette kan det ikke sies!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Eksen skal ikke bestemme noen ting. Jeg hadde blitt rasende av en slik kommentar. Jeg er ikke gravid, men har nettopp fått. Min manns eks krevde driver å stryker klærene til ungene, det gjør vi ikke her i huset. Da jeg så min mann stå å stryke på t-skjorter ble jeg rett og slett forbanna. Hun hadde sagt at det måtte vi også gjøre, hun likte ikke at de gikk i ustrøket tøy når de er hos oss, de var tross alt ikke vant til det. Jeg sa at han vel måtte stå i timesvis å stryke ungeklær på hennes instrukser, men det fikk være etter at han var ferdig å gjøre de plikter han hadde i vårt hus. Etter han har tatt seg av barna og vært en god kjæreste for meg. Jeg ble så såra at han kunne finne på å prioritere det, fordi det var viktig for henne, når han tross alt er min kjæreste og godt kunne ha hjulpet til med vårt først. Jeg setter alltid oss først, oss og barna, hans barn inkludert.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Helt enig, det hadde jeg gitt f... i! Mannen din bør skjerpe seg, hadde det vært meg så tror jeg han hadde hatt ett problem!! Jeg for min del fryder meg for ting ungene her finner ut og går å forteller til den drittkjerringa! Hun er så nysgjerrig på alle andre måter, så hvis hun får noen kalde fakta som kanskje ikke er så hyggelige, så er vel det greit?? Gleder meg forresten til hun sikkert får høre på bygda at jeg er gravid, det er der hun hører alt mulig annet som hun graver og snuser i!! Skulle gitt mye for å se det patetiske trynet hennes når hun finner ut det!!!! Så bad og ha sex med mannen din du, med god samvittighet ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå