Gå til innhold

Hva passer til Bintou?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg venter en jente i mars. Faren er afrikansk, og vi skal derfor ha mellomnavnet Bintou. Har så langt bare kommet opp med to forslag selv:

 

Emilia Bintou

Isabel Bintou

 

Har noen flere forslag å komme med, takker og bukker jeg. Navnet må lyde bra både på norsk, engelsk og fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg skal også ha barn med en afrikanere og sliter med valget av navn. Er Bintou et navn som er fra landet han er i fra? Kan jeg spør hvilket land pappaen til babyen din er i fra. Pappaen til barna som jeg er gravid med (tvillinger) er i Niger. Må derfor også ha navn som kan utales på fransk.....

jeg vil gjerne ha Lulu hvis det er jente...en av de :-) syntes Amos er fint på gutt...men passer ikke på fransk.

Jeg har termin i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha vurdert fornavnet i forhold til etternavnet, slik at det kan bli en liten rytme på det!! foreksempel om for og etternavn har samme bokstav??? Blir det håpløst må dere jo droppe det da :-)

 

Jeg syns det passer både med litt eksotiske navn og litt ultranoske navn. Det er litt inspirerende å tenke på at barnet faktisk ER både norsk og afrikansk og å legge vekt på begge disse tilknytninger i navnet!!

 

Så jeg ville ha valgt et navn som oppsummerte dette, helst på en litt poetisk måte. Og framtidsrettet måte!

 

Mari Bintou (gjerne med fransk trykk på mari)

Emily Bintou

Christin Bintou (også fransk trykk på Christin)

Annicken Bintou

 

 

Jeg er ikke så glad i isabel, på mine veier i norsk skolevesen er det veldig mange flerkulturelle barn som får dette navnet av en eller annen grunn!!!???

 

 

Lykke til !

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amelia Bintou

Laura Bintou

Astrid Bintou

Lilly Bintou

Jenny Bintou

Maya Bintou

 

Personlig liker jeg ikke Isabel, synes det er litt sånn harrysukkersøtt! :) Men smaken er jo som baken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise Bintou

Amerie Bintou

Avonne Bintou

Adrienne Bintou

Jeanne Bintou

Monique Bintou

Aimee Bintou

 

Det finnes et hav av gode navn i Websters Dictionary hvis du har tilgang til den. Har selv barn med en nigerianer og vi har valgt et internasjonalt navn pluss et nigeriansk navn. Personlig kan jeg ikke fordra helnorske navn på to-kulturelle barn, de er liksom ikke Solveig, Sigrid, Runa osv, navnene skal passe sammen og gå an uttale for alle parter. Solvår Waembe blir litt feil for meg, men det er en personlig mening. Lykke til med navne valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bintou er et virkelig nydelig navn! Her er forslag til navn som kan passe :

 

 

 

Embla

 

Luna

 

Isa

 

Anaïs

 

Selma

 

Nelia

 

Mali

 

Lilie

 

Mahalia

 

Lele

 

Amelíe

 

Noelïe

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Siden Bintou gjenspeiler jentas afrikanske bakgrunn kunne kanskje det andre navnet si noe om hennes norske? Så det var masse flotte franskklingende navn lenger oppe, men hvis jeg skulle valgt ville jeg hatt med noe med norsk klang over for å "speile" den tokulturelle familien hun ønskes velkommen inn i.

Anna Bintou

Johanna Bintou

Ingrid Bintou

Tina Bintou

Jenny Bintou

Sara Bintou

(det er vel ingen av disse navnene som er rotekte norske, men de har ihvertfall en lang norsk tradisjon og fungerer på mange språk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Siden Bintou gjenspeiler jentas afrikanske bakgrunn kunne kanskje det andre navnet si noe om hennes norske? Så det var masse flotte franskklingende navn lenger oppe, men hvis jeg skulle valgt ville jeg hatt med noe med norsk klang over for å "speile" den tokulturelle familien hun ønskes velkommen inn i.

Anna Bintou

Johanna Bintou

Ingrid Bintou

Tina Bintou

Sara Bintou

(det er vel ingen av disse navnene som er rotekte norske, men de har ihvertfall en lang norsk tradisjon og fungerer på mange språk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Siden Bintou gjenspeiler jentas afrikanske bakgrunn kunne kanskje det andre navnet si noe om hennes norske? Så det var masse flotte franskklingende navn lenger oppe, men hvis jeg skulle valgt ville jeg hatt med noe med norsk klang over for å "speile" den tokulturelle familien hun ønskes velkommen inn i.

Anna Bintou

Johanna Bintou

Ingrid Bintou

Tina Bintou

Sara Bintou

(det er vel ingen av disse navnene som er rotekte norske, men de har ihvertfall en lang norsk tradisjon og fungerer på mange språk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...