*Lissi* Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Er far med å dekker større utgifter? Nå tenker jeg på slig som sykkel, skiutstyr osv. Vet at bidraget skal dekke slikt, men vet det er flere fedre som er med å dekker litt likevel. Hvordan er det hos dere? Og hvor mye betaler far i bidrag?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Her betaler far ca. 4500 kr i bidrag for to barn. Han er ikke med på å betale noe som helst utenom det. I begynnelsen gjorde han det, men moren gjorde alt for å tyne mest ut av han. Han skulle betale halvparten av det ene og det andre... Med denne holdningen til mor, satte han seg på bakbena, og hun mottar ikke et øre mer enn bidraget nå. Jeg synes at mødre som mottar mer enn bidrag burde være meget takknemlig. Hun mottar jo da bidrag (i vårt tilfelle 4500) + barnetrygd for tre barn. Det er da 7300,- Skulle rekke det?? Og det er jo ikke nødvendig å matte betale noe ut over det da... Men jeg er fullstendig klar over at ikke alle mottar like beløp...
ana baroma Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Far har halt i land ny avtale nå og gått fra 5500 til 4200,- for et barn. Er med og deler noen større utgifter.
SusieQ Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Far betaler ikke mere enn litt over 2060 kr i bidrag pga at vi har ungene mye. Vi er med på å dele på utgifter hvis det er noe vi er enige i at ungene trenger. Som regel er det faktisk vi som betaler hele greia. Har vært med på å dele noen ganger hvor hun har handlet helt hull i hodet. (Betalt alt for mye for ting som hun faktisk kunne få mye billigere andre steder.) Så derfor har det blitt til at vi heller kjøper tingene selv hvis det er noe vi føler de har bruk for. Jeg er også veldig tilhenger av å kjøpe endel sånt i jule/bursdagsgave.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Min samboer betaler ca 1700 kroner pr mnd i bidrag. Vi kjøper alt til barnet hans. Grunnen til det er at vi bruker det mye når h*n er her. Om mor kjøper og ikke vi får vi aldri med det hit. Enten kan de ikke komme med det eller så vet de ikke hvor det er. Derfor har vi gjort det slik at vi kjøper alt h*n trenger. Det er jo kjedelig for barnet å komme hit og ikke kan sykle sammen med de andre barna eller bli med dem på en skitur. Eller vi ikke kan gjøre de delene når h*n er her pga av at h*n ikke har det. Men det betyr ikke at mor kjøper til barnet. Vi kjøper det fordi barnet trenger det her, mor får nok bidrag til at hun kan klare å kjøpe de få tingene barnet trenger. Hun sier hun skal gjøre det, men ender opp med å ringe oss dagen før en skidag. Da har hun ikke rukket å kjøpe de skiene og barnet trenger dem der og da. Vi har ikke hjerte til å si nei siden det er barnets ski og h*n må få bruke det når h*n trenger det. Og gangen etter når barnet skal hit er det noe som kommer iveien slik at vi ikke får de tingene tilbake hit slik at h*n får brukt det her. Ja jeg virker sikkert litt kvass angående denne tingen nå. Men har en stor krangel med barnets mor nå. Er rett og slett dritt lei hele kjerringa ) Men hadde det fungert og vi hadde fått tingene med tilbake hadde vi ikke sagt nei til å kjøpe det, siden h*n likevell trenger det her. Men nei da hun forlanger alt og får oss til å få dårlig samvittighet ovenfor barnet om vi ikke gir etter.
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 Her betaler far cirka 5000 for 2 i mnd. Vi dekker ikke større utgifter mor har, men derimot kjøper vi jevnlig klær til barna hans + at vi holder sykler, ski og annet utstyr så de skal slippe å dra så mye med seg mellom hjemmene. Pendling er vel ingens drøm, så vi prøver heller å gjøre reisingen så lettvint som mulig for dem heller enn å spleise på ting med mor. De har for øvrig alt de trenger hos mor.
*Lissi* Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2007 Oi! Jeg som fikk DEN overhøvlingen av faren til barna mine i går. Jeg har de siste årene motatt 2400,- for to barn. Far har aldri vært med å dekt noe utenom dette. Ikke sykkler, fritidsutstyr osv. Alt dette koster jo litt, så søkte om mer bidrag. Nå må han betale 3600,- i mnd, og jeg er jo sååå teit. Men, høres jo ikke så ille ut når jeg leser hva dere damer skriver. Jeg har aldri bedt han å kjøpe noe utenom bidraget heller.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Her betaler far det fastsatte bidrag for tre barn. Han har barna dobbelt så mye som det avtalte samvær, uten å kutte i bidrag. Så der betaler vi en hel del, med tre unger drar det seg fort i kroner og øre. Ofte er det fordi hun hevder hun ikke har penger til å ha dem. Vi har eget av alt utstyr som sykler, stereo, tvspill, samt av klær, gymtøy, svømming, fotball utstyr etc. Ting har en tendens til å forsvinne ut her fra og bort til henne, og aldri komme tilbake. Faren betaler også utgifter som skoleturer og leirer og kontigenter på fritidsaktiviteter. Betaler ikke han, blir resultatet at barna ikke får være med, for hun gidder ikke å prioritere dette.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Jeg mottar null fra far i bidrag og 1260 kroner i forskuddsbidrag fra staten for to barn. Far har aldri bidratt til å kjøpe noe til ungene av ekstra utstyr. MEN han nekter også å kjøpe en truse og et par sokker som de kan ha liggende hos ham. For med det store bidraget jeg mottar er visst det min jobb. Sprøtt med tanke på hva jeg leser her og at fedre faktisk kjøper ting utenom bidraget til barna.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Min eks betaler 1200 i mnd i bidrag. Har "vanlig" samvær. Han kjøper ingenting til sønnen utover det han spiser når han er der og gaver til jul og bursdag. Jeg sender med klær og annet han trenger (sykkel, ski, akebrett osv) når han skal være hos faren sin.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Siden far (min mann) er student betaler han 600 i bidrag. Betaler ikke noe ekstra. Men vi har alt av klær og utstyr til barnet her, slik at mor skal slippe å sende med når hun skal hit i helgene. Syns dette er greit. Både mor og far har etablert seg på nytt og har flere barn. Da er det greit at våre barn arver det barnet vokser fra her, og mors barn arver det barnet vokser fra hos mor. Hvis ikke hadde jo far vært med å betale for ting til mors sine nye barn siden det jo er de som arver det som er der.... Oj dette ble fryktelig krongelte skrevet, men slik fungerer det iallefall hos oss.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå