Gunhildl Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 På ettermiddagen nyttårsaften fikk lillesnupp omgangssyken og hun kastet opp i to døgn stakkars... Nå har hun ikke kastet opp siden kl 8 i går morges. Jeg sliter veldig med å få i henne både vått og tørt. Spiser bittelitt fruktpure og bittelitt youghurt (nestleglass) noen få slurker vann og litt pupp. Hun er slapp og sliten og sover mye mere enn hun pleier. Hun er selvfølgelig grinete og utilpass og må bæres hele tiden når hun er våken. Sitte i fanget holder ikke - bare bæring rundt i huset stopper gråten. Jeg er sliten....og bak meg går storesøster på 3 år og maser og drar meg i beina...Gubben jobber selvfølgelig mye akkurat nå... Hvor lang tid pleier det å ta før de kommer til hektene igjen??
Kakebakesøte Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Vet du, jeg hadde dratt til lege med henne hadde jeg vært deg. Bedre å sjekke de små en gang for mye. Legen får bare tenke sitt om hun gjør det. Lykke til med veslejenta di
Gunhildl Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2007 Jeg var til legen med henne i går for da virket hun så sløv og uinteressert i alt. Han lyttet og sjekket ører og tok en CRP som var normal, og antok at det var en virusinfeksjon. Ba meg se an utover dagen og ble det ikke bedre ville han henvise videre til sykehuset. Men, hun ble litt bedre - kastet ikke opp mere - fikk i henne litt mere væske og hun ble litt mere våken - ikke så sløv lenger. Så jeg regner med at det er på retur, men synes altså hun får i seg veeeeeldig lite både av vått og tørt....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 hun bør kanskje få væske inntravenøst? hvis hun ikke har fått i seg særlig væske på 2 dager og fremdeles ikke drikker kan det jo være direkte farlig! Jeg hadde spurt legen i alle fall.
zmzm Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 sønnen min var kjempe syk i en hel uke,han kasta opp i ei uke i strekk!han var 10mnd da.jeg var til legen med han og da sa legen at det var ikke fali så lenge barne fikk bittelitt veske i seg.syntes det var veldig rart og dro til en annen lege men han sa akkurat det samme.ringte til helsesøster,men det var det samme svar.så jeg prøvde å gi han jus,saft,sjokolademelk.du må bare prøve ut forskjellige ting,det er ikke nøye om det er sjokomelk el lign bare barne får i seg noe. klemz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå