Attpåklatten:-) Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 vi reiser alene til Hellas i sommer og at hun skal bo hos pappan..........og hun ble kjempesint......... Jenter, nå trenger jeg støtte, for ellers gir jeg meg..........jeg er supersvak når det gjelder akkurat dette fordi jeg er den som alltid har tatt med barna på ferier og gjort det hyggelig. Men kjenner at det kanskje er på tide å få lov å slippe unna ansvar helt og holdent. Hannah skal bli med, men det blir veldig annerledes enn å ha med to tenåringer som faktisk MÅ passes godt på. 14 år blir hun og venninnen i sommer. Det er superkoselig å reise på tur med dem, MEN, jeg tror tiden er inne for mamma klatten å faktisk "slippe" litt ansvar (og kontroll kanske;-) Og pappan er ikke akkurat en racer på lange samværsperioder så 3 uker er nok helt perfekt for begge to til å jenke seg litt etter hverandre og bli litt bedre kjent. Han har ikke hatt en eneste ferie med barn siste 6 år!!!!! Kanskje på tide........ Men, jeg garanterer ikke at jeg ikke snur.........time will show.......akkurat nå føler jeg meg som verdens verste mamma......sukk................ Eldstejenta er overhode ikke intr i å bli med, hun er bare glad til for å få litt space tror jeg og det kan jeg vel egentlig forstå, hun fyller tross alt 19 snart;-))
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Tror nok det er på tide med en pappa ferie, 6 år sier du... Hvordan har han fått til det da?? Jeg har flere i familien i din situasjon, hvor pappaen stiller opp sånn som det måtte passe han. Nei, jeg synes sommeren -07 må være en fin sommer for dere 3 på ferie. Har mannen din noen barn fra før? Uansett kan det nok være deilig uten altfor mange fjortishormoner på tur. Ønsker dere god tur nå, jeg.
phantomet Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Hei min venn!!! (Jeg skjønner godt din 13 årige datter jeg...for om du var mammaen min ville jeg vært sammen med deg så mye jeg kunne jeg også....! *smiler*) Men sett bort fra det...Så er jeg helt enig med deg i at det kanskje er på tide å la far og datter friske opp relasjonen sin igjen. Og etter en heftig tid, er det lov å ta litt ekstra hensyn til egne behov. Og du trenger virkelig muligheten til å slappe av uten mer ansvar enn at du kan delegere det bort til kjæresten når du vil!!! Den eneste "skaden" jenta egentlig utsettes for er at hun ikke får gjør det hun vil, akkurat når hun vil, med hvem hun vil...eller det er jo ikke en skade?? Det er visst å vokse opp og gradvis modnes i et tempo som mammaen ser tydelig er riktig! Så jeg støtter deg i den avgjørelsen du har tatt. Jeg skal heie som bare det, slik at du står ved den. Jeg skal sende litt god energi til jenta som får prøve å slippe litt taket på mammaen sin, men samtidig får muligheten til å styrke sitt forhold til et annet viktig menneske i livet sitt, pappaen. Sussumarum tror jeg det er en flott anledning for ny lærdom... Klem klem
♥Snulder Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Vi har dratt på ferietur både som par og med bare minsten uten at de eldste har sagt noe på det! Til tross for at de faktisk måtte være hos besteforeldrene pga at de ikke har faren sin.... Klart vi er på tur med alle sammen også! Men det er litt av en ballett når vi må av gårde med 5 unger!
Attpåklatten:-) Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2007 Ja hvordan har han fått til det? Rett og slett ved at jeg ikke har giddet ta kampen opp. Han gjør som mange andre pappaer, overlater jobben til mamman og vil helst bare ha det morsomme igjen, men ikke forpliktelsene. Han fikk ny kjæreste 2 mnd etter at jeg flyttet og hun tok fullstendig over styringen i gamleheimen min, han sitter som en logrende valp, livredd for å bli forlatt ennå en gang, og er da villig til å gjøre alt for å tekkes henne, men dessverre ikke med tanke på hva som er best for barna. Så da har jeg tatt på meg hele "pakka" i godt samarbeid med min nye samboer som jeg har bodd sammen med i drøye 3 år nå. Han har vært fantastisk og raus og gjort alt for at barna skal ha det bra. Ære være ham for det. Han fortjener både gullmedaljer og en 3 ukers ferie med kjæresten sin;-) Han har ingen barn fra før, og desto mer beundringsverdig er den innsatsen han har gjort:-) Takk for støtten:-)
Attpåklatten:-) Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2007 Å så søt du er:-))) Takk takk! Ja, det er nok på tide at relasjon far-datter friskes opp. Spesielt siden han har skaffet henne 2 småbrødre på ett år i tillegg. Hun uttaler at hun ikke har noe ønske om å bli kjent med dem, og det er så klart fordi det er vanskelige følelser å deale med for henne. Konkurranse er no dritt igrunn;-) Hun som før var pappas jente..........Og jeg VET så godt inni meg at dette er superviktig for dem begge, men jeg slites istykker i hjertet mitt for det er jo så koselig å reise med henne også. Nuvel, alternativet er at hun er hos ham og heller kommer nedover senere i ferien vår, flere vi kjenner som skal reise etter oss, som kan ta vare på henne og evt venninne. Uups, der er jeg igang allerede..........see? Men ny lærdom er fint og far-datter er fint og kjæreste-ferie er fint........så vi får nå se;-)) Men uansett så er det godt å få tilbakemelding på at jeg ikke er helt urimelig:-))))
Attpåklatten:-) Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2007 Vi kan jo ta henne med til sambos hjemsted senere i sommer for der har hun fått mange venner og maser stadig om å reise:-) Og så får samvittigheten min fred:-)) Og så kan fru<3 og jeg spise sjokobombe på Valaker vi;-))
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Da er det vel på tide at han får sin første ferie med samboer og eget barn. Mannen til søsteren min er også et sånt eksemplar, som har stilt opp på alt det måtte være, og den såkalte biologiske faren har stilt opp litt i hytt og pine.
♥Snulder Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Pst.... du burde ordnet deg som meg vettu Attpåklatten:)....0 ekser 0 problemer....hehehe... . . . huff.. det var mest en dårlig spøk det! Skulle gitt mye for at gutta skulle hatt faren sin i live altså!!! ( men da måtte han vært en oppegående, engasjert og ivaretgende far uten innblanding fra andre kvinnfolk altså. Kan tenke meg at jeg hadde blitt et lite helvete hvis andre kvinnfolk skulle komme og styre med mine unger...huff igjen...)
fru <3 Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 Lykke til med sydenturplanene! Sikkert ikke alltid like enkelt dette nei. Og så treffes vi den... kl ... på Valaker ;0)
Attpåklatten:-) Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2007 ;-) Jeg kunne laget helvete mange ganger, men har valgt å la være, ene og alene for barnas skyld. Har i stedet valgt å kontakte familievernkontoret da det toppet seg, med den mellomste og pappan.....han evner ikke å oppføre seg som en voksen og da funker det dårlig. To umodne i klinsj er ikke noe vakkert syn igrunn. De møtene på det kontoret endte vel mer eller mindre i at han satt med pekefingeren og gapte og bar seg, mens terapeuten satt hvit i ansiktet og måtte bremse ned flere ganger. Jeg valgte kun å avslutte hver time med å si: Er det noe poeng å si noe for meg? Og terapeuten ga tydelige tilbakemeldinger til eksmannen at han hadde et "noe" feil syn på problemstillingen. Han så nemlig kun sine egne følelser (bitter og forlatt mann) og ikke barnets........og det visste jeg vel i grunn på forhånd. Så det som skulle være løsningen på deres samvær, ble vel heller mer eller mindre slutten på det.....trist nok. Det underlige er at vi hadde et helt flott samarbeid oss imellom helt til den nye kjæresten hans flyttet inn etter 11 mnd. Da snudde det over natta. Så når jeg har vært inne og lest på dine, mine, våre så har det igrunn vrengt seg i magen min noen ganger, når jeg leser om alle de gale biomødrene... For jammen er det noen gale stemødre også.......;-) Tror til syvende og sist at det kunne vært sunt for far-datter forholdet å prøve seg i 3 uker sammen. Uten meg å skjelle ut hvis det skjærer seg, eller meg å ringe til fordi datteren ikke vil være der lenger. Men når det kommer til stykket ender vi vel i Hellas både smått og stort...........hehehehe...........dah!
Attpåklatten:-) Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2007 Sjokobombetreff på Valaker en gang i juli - garantert!!!! Gleder meg allerede og tar meg selv i å sitte her og nesten sikle bare ved tanken på den bomben;-))
Gummelillan Skrevet 3. januar 2007 #13 Skrevet 3. januar 2007 Kjenner følelsen av verdens verste mamma... Men du er det IKKE! Også her er alle våre ferier fulle av barn, mens eks'ens ferier er spennende turer med kompiser eller ny dame... Og vår frøken reagerer egntlig mest bare på at hun ikke får være med pappaen på spennende turer også... Tror kjæresteferie kan være lurt jeg. Både for dere tre og at jenta og pappaen kan finne ut av ting. Kanskje dette er tiden for pappaklatten å si at nå klættis er det bare oss to(tre..;-)) Vel, fin ferie tror jeg du får uansett, men jeg heier nå på kjæresteferien jeg da. Denne gangen!
Babyonboard ;-) Skrevet 3. januar 2007 #14 Skrevet 3. januar 2007 Hmmmm.... sjokobombe....... tenker....... vriiiiiiiiiiiiiiiiir hjernen................ kjenner jeg INGEN jeg kan besøke på det hjemstedet til Klatten's sambo???????????????????????????????? søren...... VIL HA SJOKOBOMBE JEG OGSÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Babyonboard ;-) Skrevet 3. januar 2007 #15 Skrevet 3. januar 2007 JA! Klatten, nå synes jeg faktisk du skal være "slem" mamma og snill kjæreste ;-) Dere trenger tid alene dere også, så stå på krava! Når datteren får tenkt seg om litt så er hun sikkert enig (innerst inne...) og ekser.... Hva skal man si om dem? tja.......... #%&((=)(¤"!!"&&(H¤&/(&"E/(QY)¤¤¤()()%YR"¤YTHRW¤¤%/)#
Maud Skrevet 4. januar 2007 #16 Skrevet 4. januar 2007 Du har min fulle støtte også. Det er du og din samboer som tar denne avgjørelsen og dere trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Det er klart dere er i deres fulle rett til å si at akkurat dette året skal 13-åringen være sammen med pappa. En god mor prøver å legge til rette for at barna får en god relasjon til pappa også. Jeg er i en lignende situasjon som deg. Min eldste var baby da pappa'n traff en annen og flyttet. Nå er han 7 og har ennå ikke vært med faren og hans familie på ferie. Jeg vet ikke om det er kona til faren som styrer, men de tar med seg hennes barn og felles barn hvert år. Jeg har ingen tro på at pappa'n vil sette sønnen sin først og prioritere ham. Derfor er storebror alltid med oss på ferie. Så langt har jeg ikke hatt samvittighet til å dra uten ham. Mannen og jeg har imidlertid hatt noen helgeturer uten barn, når storebror har vært hos pappa'n. Nå skal snart både storebror og minstemann være hos mormor og så skal mannen og jeg på herregård i Sverige. Det er kjempeviktig å prioritere parforholdet, kanskje spesielt med kompliserte familieforhold og der den nye partneren må forholde seg til masse mennesker. Det er en ting at vi må forholde oss til vriene ekser og vanskelige nye damer, men tenk å komme inn i dette uten egen bagasje og egne barn! Ære være de flotte mennene våre som takler dette. Det tror jeg faktisk ikke jeg ville klart. Tror du eksen din og den nye dama er i stand til å ta imot 13-åringen på en god måte, så synes jeg du kan reise med god samvittighet.
Reveenka Skrevet 4. januar 2007 #17 Skrevet 4. januar 2007 Syns du har fått mange kloke råd over her , jeg - så jeg vil egentlig bare få si at jeg syns ikke du er urimelig på dette. Skjønner også datteren din som gjerne vil være med mamma, men tror som de andre her også sier at hun ikke vil ta noen skade av å styrke papparelasjonen sin(så lenge han oppfører seg årntli, så klart!) og samtidig bli bedre kjent med nye småsøsken. De er jo også familien hennes, og det vil være en styrke i fremtiden dersom hun kjenner dem og har "felles minner" hvis du skjønner hva jeg mener. Det vil være med på å "befeste posisjonen" hennes littegrann, kanskje? Og så tror jeg du vil trenge litt god tid til deg selv og mannen din - du har gått gjennom og går fortsatt gjennom en utrolig slitsom tid - det er en KJEMPEpåkjenning å leve med kronisk uhelbredelig sykdom hos sine nærmeste... Så en gang må du også få fylle på krefter til deg selv! Tenåringen din greier fint tre uker med pappa - kanskje hun tilogmed får det mye hyggeligere enn hun tror...c",)!
Velve Skrevet 4. januar 2007 #18 Skrevet 4. januar 2007 Du er da ikke urimelig! Kanskje er det litt slik at jenter i den alderen brøler over det meste! Det er nok en alder da de står litt i sitt eget sentrum og har litt vansker med å innta andres perspektiv innimellom. Men det er jo også lett å forstå hennes reaksjon, men kan hende dere store jentene gjør noe alene innimellom også, uten minsten og sambo? Uff , jeg kjenner meg igjen; det er sååå lett å bli litt sår overfor de store barna...
Attpåklatten:-) Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #19 Skrevet 4. januar 2007 Tusen takk for alle støtteerklæringer:-)) Det hjelper godt. Samtidig som jeg også tenker at det er veldig koselig å reise på tur med henne og venninnen (for vi har alltid med venninnen, uansett hvor vi drar, og funnet ut at det er best på den måten for alle, ja vi kjøpte oss faktisk ny 6-seter nettopp pga det;-) Vi får se, hun er på allerten, hun smiler og er som en malende kattunge nå.............smart jente ser dere;-)) Om pappan tilfeldigvis skulle si at han spanderer turen, som godt kan skje, hva da....hmmm...........tenker og tenker.............Jeg tror jeg får stole på skjebnen jeg........lettest sånn.
Attpåklatten:-) Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #20 Skrevet 4. januar 2007 Du kan jo besøke meg Bæibi - jeg er jo der:-)))) Hihihihiihihihihihi...............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå