Gå til innhold

Tips til ny side!


Nye sprell

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som småbarnsmor savner jeg et nettsted hvor jeg kan søke opp oversikt over ammerom/stellerom/lekerom i et aktuelt geografisk område, gjerne med en kartfunksjon. Flere karttjenester på nettet tilbyr at f.eks postkontorer, apotek osv merkes av i kartet - men ingen tilbyr avmerking av slike tilbud til babyer/småbarn.

 

Dette vil være praktisk, f.eks når en er på reise (en burde kunne søke opp tilgjengelige stellerom/barnevennlige spisesteder langs en kjørerute)- eller skal velge kjøpesenter. Amme-/stellerommene burde også kunne gis en kort vurdering/klassifisering, f.eks åpningstid/tilgjengelighet, standard, renhold, mulighet for å varme barnemat/mme m.m. Brukerne av nettstedet burde også kunne gi kommentarer, og slik bidra til at nettstedet er oppdatert.

 

Ikke bare ville dette være til stor hjelp for småbarnsforeldre - men også en spore til forbedring hos butikksentre og veikroer rundt omkring i landet. F.eks er det jo helt utrolig at Oslo City ikke engang har et skikkelig stellerom (fikk jeg opplyst av dovakten), for ikke å snakke om et ammerom (eller en lenestol på et stellerom).

 

Jeg tror også betalingsviljen er til stede for et slikt produkt. F.eks kjørte min familie nettopp ca 100 mil for å feire jul, og det er ikke enkelt å finne et skjermet sted for å amme en nysgjerrig gutt på snart 8 måneder! Hadde jeg hatt mulighet for å kjøpe info om dette før vi reiste, ville det vært obligatorisk før neste langtur - også til et tresifret beløp! Det kunne også fungere som en abonnementsordning for et geografisk område/strekning.

 

Dette er en idé jeg lenge har hatt "i hodet", men som det av ulike grunner ikke ser ut til at jeg får realisert selv.

 

Vær så god - gå i gang!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette er en veldig god ide. Det som er krevende her er jo at stedene selv sier fra til oss, og det er jo ikke så lett å få til. Men hva om vi lager en debatt her, der headingen på innlegget er feks Oles Kafe på Fagernes. Her legger hovedinnlegger inn informasjonen og så kan andre komme med kommentarer etterhvert som de har vært der eller hvis det skjer endringer. Jeg oppretter dette forumet nå. Det blir jo en litt annen måte å bruke det på, men det burde jo funke for det. Jeg lager en forside sak på det og så ser vi hvordan det barker i vei. Dette vil ligge da på DinBaby og BarnetMitt.

Hvis det viser seg å funke dårlig, så må fi vinne på noe nytt:-)

Her er linken: http://www.barnetmitt.com/forum/messagelist/4994

Tvi, tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Nei, stedene kan ikke selv legge ut vurderinger av egne fasiliteter, det er klart! :-) Selv om åpningstider og andre objektive fakta kunne registreres av stedene? Så vil jo brukerne kunne legge inn kommentarer etterhvert. Dette kan selvsagt manipuleres - men en slik tjeneste vil aldri kunne være 100% etterrettelig uansett.

Det er vel forresten få nettsteder som har så mange "korrespondenter" rundt om i landet som deres? :-)

 

Som jeg skrev, dette kunne gjerne vært en betalingstjeneste - noe som gir flere muligheter for kvalitetskontroll og oppfølging.

 

Vel, det er nok en slags baby-/småbarnsfamiliens online "NAF-bok" jeg ønsker meg. :-)

 

Uansett: Supert med det nye forumet - og så får vi håpe det blir til hjelp for flest mulig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...