Gå til innhold

Hva synes dere vi skal gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bedt i bursdag til kusina til sambo på 14 år til helga. Det begynner kl 17. Synes egentlig det bare er styr, siden gutten min på 8 mnd. skal ha grøt halv sju, stelles i seks-tida og legges halv sju. Drøyer vi det stort lenger, blir han kjempegrinete. Vært mye farting i det siste også.

De håpa visstnok at vi kom med babyen. Har egentlig ikke lyst. Sambo sier han synes vi bør dra, men det er jo som regel jeg som må ordne og styre med babyen alikevel.

Vet at ikke dette er verdens største problem, men spør likevel: Hva synes dere vi skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at dette er slitsomt. Men kan det være et alternativ å stelle han der og gi han grøt, så er dere ferdige til dere kommer hjem?

Gjør som dere føler er best,Vil de se den lille, bør de komme til dere på besøk også.

Skrevet

Om han blir grinete og du vet han blir det uansett så skjønner jeg det er mest slitsomt. Men som hun over sier, stelle han der og gi grøt og pysj, er det vanlig at det blir ganske sent kan han kanskje sovne i vogna eller noe sånt?

Synes erfaringen min fra sånne selskaper er at de orker å holde seg våkne litt lenger da for de får så mye oppmerksomhet, og en sen kveld innimellom gjør ikke noe.

Men til syvende og sist, jeg kjenner jo ikke ditt barn, men sånn gjør vi det hvertfall i sånne tilfeller. Det pleier å gå bra.

I tillegg har folk somregel forståelse for at man drar før selskapet er over når man har små, så pass på å ikke kom så sent så er jo det viktigste at man har vært en tur innom. Ikke sant?

Skrevet

Etter at vi julestressa babyen vår fant vi ut at det blir leeeeenge til vi skal besøke noen igjen. HVis gubben ikke tar sin del av babystell mens dere har borte kan han da ikke ha noen stemmerett likevel..?

Skrevet

Takk for svar. Skrev litt feil. Skulle stå: grøt halv seks, stelles seks og legges halv sju.

Skrevet

Er fortsatt litt i tvil. Gidder ikke å legge han der for natta- for da må jeg vekke han nesten med en gang igjen. Og skal jeg stelle han der, går jo bare besøket ut på mating og stell. Føler ikke for å dra, men tror ikke hans familie vil skjønne det.

Skrevet

Jeg synes det er riktig å sette barnet først, og det gjør du dersom dere holder dere hjemme. Hvis han blir grinete av kluss i kveldsrutinen kan det jo gå ut over søvnen hans, og det er minst like slitsomt for barnet som for foreldrene. Det er lov å være litt "egoistiske" når man har baby. På den måten kommer babyens behov foran andres lyst til å se og hilse på. Enig med den som sa at de som møte babyen kan avtale å komme på besøk på dagen :) Jeg tenker sånn at de som ikke har forståelse for det bare får la være å forstå. Det er din baby og du vet hva som er best ;)

Skrevet

Uff tror ikke jeg hadde giddet det, er jo ikke snakk om jubileumsbursdag heller liksom... og kusina til samboer....

Skrevet

Er enig med julibaby, jeg...

Dere skal jo sette babyen og dens behov først. Hadde det vært oss, så hadde jeg sendt samboeren som "representant" for familien, og vært hjemme med babyen slik at h'n fikk lagt seg til vanlig tid...

Skrevet

Hadde nok blitt hjemme med babyen jeg, kavete å dra bort mitt i leggetiden. Selv om det var en sånn "kjiping" jeg påsto jeg ikke skulle bli før jeg fødte (babyen skulle være med overalt og det skulle selvfølgelig ikke være noe problem å la den sovne hvorsomhelst...hihi)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...