Gå til innhold

Bør brudgommen tale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt eller skal forloverne holde tale/ evnt sang???

Kan hende at noen ikke liker og prate for en hel forsamling.. Hvem taler normalt i et bryllup?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig at det er flere taler i ett bryllup.

Jeg kan ikke fordra å stå foran forsamlinger, men hadde jeg fått æren av å være forlover for noen hadde jeg nok bitt det i meg og holdt tale.

Den vanlige rekkefølgen på taler pleier å være:

Vertskapet, brudens mor eller far, ønsker velkommen ved middagens start.

Brudens far

Brudgommen

Bruden (i de tilfellene hun ønsker det)

Hennes forlover

Hans forlover

Brudgommens far

Brudens mor

Brudgommens mor

Besteforeldre/Faddere

Søsken

Venner

Skrevet

Brudgommen bør nok helst tale, ja...

Forloverne kan jo gjerne skrive en sang i stedet, da det gjerne blir mer enn nok taler i et bryllup...

Skrevet

Fra gammelt av var det brudgommens og brudens far tale som var de viktigste. I kongelige bryllup o.l er det stort sett bare de som taler.

Skrevet

Brudgommen bør holde tale. Hvis han gruer seg for dette, kan han eventuelt ha sang.

Jeg har veldig mange brudgommer som henvender seg til meg for å få hjelp til tale, men de som har total taleskrekk, ber om en sang.

Med brudene er det omvendt, de fleste ønsker sang. Og en brud er heller ikke "forpliktet" til å gjøre noe, selv om det blir mer og mer vanlig nå.

Og det gjelder egentlig for alle, både forlovere og foreldre kan velge sang i stedet for tale.

Velkommen og takk for maten, kan også lages som sanger.

Heldigvis er det vanligvis slik at i et bryllup er det noen som velger tale, andre sang, slik at det blir litt variasjon.

Google eventuelt på nettet på bryllupstale eller bryllupssang, så får dere kanskje noen idéer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...