Gå til innhold

Er dere flinke til å "legge lista lavt" eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det flere som meg her inne, som ofte legger lista alt for høyt og blir skuffet over meg selv.....når jeg ser at det ikke går slik som jeg hadde "fantasert om".

Kanskje det er bare flinke "røynde" jenter her inne som vet å legge lista akkurat passe, oppskriften mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å neida, du... Jeg blir stadig skuffet, men ikke så ofte over meg selv. Da går det fort over også. Synes jeg gjør så godt jeg kan og er egentlig stort sett fornøyd med meg selv og det jeg får til! Det er viktig å klappe seg selv på skulderen, vettu!

Jeg blir heldigvis stadig flinkere til å legge lista litt lavere enn jeg først hadde tenkt. 40-års røyndom er ikke til å kimse av :)

Skrevet

Med vennlig hilsen

Avdeling for selvskryt, filial Oslo

Skrevet

Jeg legger lista altfor lavt, for så å legge lkista altfor høyt også blir alt bare tull og jeg føler at jeg ikke får til.... men av og til så ligger lista der den bør, og da blir jeg så stolt så stolt, og det er deilig!

Hvis vi lar oss påvirke av de andre, de flinke de pene de glade de rike, så blir lista ofte for høy. Hvis man har 5 gode venninner og hver av dem er dritgod på en ting, og man skal være god på alt det - vel da blir man skuffet... Det er jammen meg ikke lett å ikke la seg påvirke, jeg får det ikke til.... jeg har en høy høy ønskelist, også blir den lavere og lavere jo tryggere jeg er i mitt...

:-)

Skrevet

Her ligger lista lavt - det er en dyd av nødvendighet... Men jeg kunne godt tenkt meg at den lå litt høyere, men det kan jeg ikke enda - for jeg ville ikke fått det til likevel. Men bare vent til ungene har blitt litt større! Da skal jeg ta igjen alle venninnene mine (som bare har store barn, alle sammen og får til å ha det strøkent... ingen saftflekker, kjekssmuler eller barbiebein, legoklosser og diverse småtterier som småjenter liker å strø rundtomkring...c",))

Skrevet

De eneste listene jeg er glad i er de fine nymalte som sitter fast der de skal...............de andre bare snubler jeg i;-))

Skrevet

Hvis man har 5 gode venninner og hver av dem er dritgod på en ting, og man skal være god på alt det - vel da blir man skuffet...

Så sant så sant, kjære dritgrei ;-)

Veldig bra skrevet!!! Det er jo så lett å glemme det når vi veier oss selv :-) og ofte finner oss for lett...

Skrevet

Bare så du vet det så er det leeeeeeeeeeeeeeeenge siden jeg fant meg selv FOR LETT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hahahahahahahahaha..........................................eh.....................................................kanskje ikke sååååå morsomt heller.............;-)

Skrevet

hahahahahahahaha

tenkte ikke SÅÅÅÅNNNNN for lett da!!!

yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

øyne

gal

ler

Skrevet

Jeg tror jeg beskytter meg mot å bli skuffet over meg selv ved å hele tiden justere lista. Barna er førsteprioritet og stort sett er jeg den mamma'n jeg vil være. Litt mer utålmodig av og til enn den ideelle mor, men ikke nok til strykkarakter. Når det gjelder rengjøring og orden hjemme, har lista blitt fjernet for lenge siden. Det er ikke rent hjemme hos oss (annet enn rett etter at vaskehjelpen har vært der) og det plager meg ikke. På jobben synes jeg faktisk at jeg stort sett leverer varene, så der ligger vel lista på et realistisk nivå. Akkurat nå har jeg ikke flere forventninger til meg selv, holder mest kontakt med venninner på mail og SMS, heldigvis er de andre også opptatt med små barn og jobb. Tiden for mer sosialt samvær kommer etter hvert. Trening, et fresht utseende, flotte klær........ æææh, det får jeg ikke til og strever ikke for å få det til heller.

Har ingen oppskrift, men rådet er altså å prioritere beinhardt og ikke prøve å få til mer enn det man klarer i en hektisk hverdag.

Skrevet

Ingen fare for at lista ligger så høyt at jeg ikke kommer over...:) Sånn i hverdagen så er det hybelkaniner og andre småting som pynter opp i hjørnene. Men jeg tar store raid innimellom. Og spesielt i høytider og når man skal ha gjester.... da bør det se fint ut ihvertfall en times tid! Inntill de små har søplet seg over gulvet med en kavring.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...