Gå til innhold

Ja, da var marerittene om natta begynt igjen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, vet ikke hvor jeg skal begynne..

Er anonym nå, er folk som kjenner meg her inne, som ikke vet om dette.

Greia er at jeg er sammen med samboeren min, som jeg har en datter med. Hun er 5 mnd gammel.

Jeg og han traff hverandre for nesten 7 år siden, ganske tilfeldig. Jeg søkte opp nummeret hans etter noen mnd, og sendte han melding, som jeg fikk respons på. Mye respons. Vel.. Vi ble kjærester, og møtte han etter jobb, i langfri på skolen, på trening, osv..

Hadde sett han med ei anna ei før vi ble sammen, men regnet med at det var slutt. En dag, da vi hadde vært sammen i en mnd, sa han at det var noe han måtte si meg. Han var fortsatt sammen med henne.. Hun hadde psykiske problemer,suicidal, var innlagt, men rømte hjem til han.

Han gjorde det slutt med henne og hun flyttet.

Siden har det ikke vært enkelt:( De fortsatte å kontaktes, og nå har de jaggu vært i kontakt igjen. Vi har vært sammen i 4.5år nå.

Vi bor et lite sted og hun har kjøpt seg leilighet 4min med bil unna her vi kjøpte hus for 2 år siden.

Med kontakt mener jeg via telefonsamtaler(sjekket hans mobil) og KANSKJE at han har vært hos henne.

Hun bor i et leilighetkompleks, der bor det også en dame min mamma kjenner. For 2 mnd siden var mamma hos meg på besøk en formiddag, og hun fortalte at vår bil var blitt observert hos henne(han han var sammen med), flere ganger de siste 2 mnd. Vi har en bmw stv som har en sjelden farge på denne tupe bil. Helvetesrød heter fargen. Vanligvis er de svarte, sølv, blå, e.l..

Det viste seg at hun hadde danset med kniver (jeg ringte hun som påstod hun hadde sett våres bil), og var blitt innlagt på psyk. Jeg trodde min samboer var på trening, da han har trent aktivt i mange år.

For 2 uker siden i dag, ringte jeg rekelet han var sammen med, og jeg forklarte hva jeg hadde hørt. Nei, det kunne hun IKKE skjønne, de hadde ikke hatt kontakt ifølge henne. Neivel.. sa jeg litt tvilende. Jeg spurte henne også om de hadde hatt kontakt i høst (så tlf.samtaler til hennes nr på hans mobil), nei, det hadde de heller ikke hatt!! Har tat dette opp med sambo, han sa hun hadde hatt litt problemer og at han da var god å ha, men benektet at han hadde vært hos henne privat.

Så jeg driver og sjekker mobilen hans endel nå for tiden, de lyver begge to. Jeg TROR han har vært hos henne privat, men hvordan i helvete skal jeg finne ut det nå? Dama min mamma kjenner mente det var våres bil, men var ikke 100%sikker. Husket ikke om det var stv, engang..

 

Etter vi ble sammen kuttet de vel ikke kontakten før i 04, hadde da en fin periode, fram til nå. Hadde mareritter om de to før, og har det nå også.

Den værste drømmen var at hun var blitt gravid med hennes barn (4 år siden), drømte i natt at de stakk fra meg, lå i samme seng og. Hatt 5 mareritter på 6 uker nå.

Hva skal jeg gjøre?? Virker ikke som de slutter å kontaktes.. Sa til han for to uker siden at "Den minste kontakt mellom dere to, og jeg forsvinner, og vi to er historie"

Hva kan jeg gjøre for å finne sannheta? Tenker på dette hundra ganger daglig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06

Uff...vet åssen det er å ha mareritt,- har hatt forskjellige mareritter eller ekle drømmer helt siden august 2004. Hadde mitt siste på lenge på barsel i oktober i fjor, men så har de kommet tilbake i jula. Har vært oppe hver eneste natt nå, fordi jeg ikke greier/tør å sove!:-/

 

Men jeg vet åssen det er å slite med at sambo sender meldinger og treffer folk. Han har ikke noen kontakt med eksen (har henne på mobillista, men jeg sjekka det nummeret ut i telefonkatalogen, og det ga ikke noe treff, så hun har nok bytta nummer,- ellers hadde jeg blitt gal av at han hadde nummeret hennes der). Han har e-mail-adressa hennes da, men så vidt jeg vet har de ikke skrevet så masse. Hun dumpa ham, så han har ikke særlig lyst til å ha kontakt med henne, heldigvis. Men om det hadde vært sånn, så hadde jeg ikke takla det...ikke minst hvis han hadd løyet til meg om det også. Hvordan reagerte han på det du sa? Tok han det på alvor? Mente du det du sa? Vet han hvor vondt du har det pga det her?

 

Mitt problem er når sambo henger med bestevennen sin, men der har jeg ingenting jeg skal få sagt, og sambo driter i åssen jeg har det, føles det ut som. Så jeg sitter i det!:-/ Men det er nok stor enighet om at en skal velge sin nåværende kjæreste ovenfor en eks. Og uansett så skal man være ærlig! Ville anbefale deg å snakke enda mer med samboeren din...om han ikke vil snakke om dette så kan det være lurt at dere snakker med en tredjeperson...her i huset greier vi ikke helt å kommunisere, og det fører ingen vei. Men vi går til samtaler hos familieterapeut.

 

Men jeg må si at jeg kjenner meg igjen i situasjonen fra en annen vinkel også,- nemlig som eksen med problema. Hadde en kjæreste for 3 år siden, og det forholdet varte vel ikke en måned engang, så det var jo ikke lange greiene. Men litt etter så fikk han seg en ny kjæreste, og hun takla ikke at han snakka med meg på msn (vi bodde langt fra hverandre, og kunne derfor ikke møtes personlig da). Men han sletta meg heldigvis ikke av msn-lista si, for jeg hadde et behov for å snakke med ham om visse ting siden jeg sleit og sliter psykisk, som bare han kunne svare på. (Fikk nemlig depresjon etter at det blei slutt, men har nå funnet ut at bruddet ikke var det som utløste den, men andre ting og tang) Det var beroligende for meg å få svar på dette, selv om det betydde at han måtte trosse sin kjæreste, og snakke med meg.

 

Kanskje eksen til samboeren din er likedan? En del folk med psykiske problemer lever ofte i fortiden, og må få orden på ting som har skjedd da for å gå videre med livet. Kanskje det er derfor samboeren din ikke vil snakke om det, for det har med triste ting å gjøre, og han har kanskje lovet henne å ikke si noe. Det kan dessverre også hende at hun vil ha ham tilbake, enten som kjæreste eller kanskje bare som venn. Som sagt er det da viktig at samboeren din er ærlig ovenfor det...og du trenger ikke ta sorgene på forskudd (men skjønner selvsagt at du er veldig bekymra og har det ikke så bra), for det at hun vil ha ham betyr ikke at han vil ha henne!

 

Oi...nå hadde dette blitt litt lengre enn det jeg hadde tenkt til. Ville bare si at eksen min blei dumpa av den nye kjæresten sin, så da kunne han endelig prate masse med meg og andre jenter på msn. Men da hadde jeg jo fått kjæreste selv, som altså er min samboer i dag, og han blir sjalu pga. Å bli sjalu eller bekymra når det er snakk om ekser er VELDIG naturlig! Men jeg fortsetter å snakke med eksen min, har til og med møtt ham...men det har skjedd på min samboers premisser,- jeg har alltid sagt fra om alt vi snakker om hvis han spør, og ofte selv om han ikke spør. De har også møtt hverandre (ubehagelig situasjon var det da), og jeg har fortalt sambo tusen ganger at jeg IKKE er interessert i eksen min, og heller ikke han i meg.

 

Jeg håper inderlig at samboeren din blir mer forståelsesfull med tanke på dine følelser og reaksjoner. Han må da skjønne at når du til og med får mareritter om dette, så må det være noe som plager deg veldig uten at du har kontroll over det. Håper du kan komme med en liten oppdatering, og selvsagt spørsmål hvis det er noe mer.

 

Lykke til!:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk for svar:) Da vet du på en måte hvordan jeg har det, og jeg hvordag du har det. Er ikke gøy med mareritter..

Har nemlig ikke nevnt dette for noen, før jeg skrev det her.

Når jeg begynner å snakke med han om dette, så blir han irritert, kanskje sinna. Han sier at han skjønner min frustrasjon, men han tenker tydeligvis ikke på dagen i morgen-at dette kan kverke vårt forhold. Hun har ved flere anledninger dukket opp hos han (da jeg lå over hos han før vi ble samboere) midt på svarteste natta, og tryglet han om å ta henne tilbake.. Hun har ringt han, jeg har hørt han si "Men det funket jo ikke for oss", MEN jeg har også hørt han si i tlf, mens jeg sto i dusjen hos han "Du er nydelig, du" Og "Jeg elsker deg"..(ca tre år sia) Dette har jeg sagt til han at jeg har hørt, ,men han husker såklart ikke dette.. Et syndrom for mannfolk er kanskje at de ikke husker det gale de har gjort?

Og dette her synes jeg er forferdelig vondt. Da jeg snakket med henne for et par uker siden sa hun at hun hadde fått seg ny type og prøvde å få seg et liv.. Vet ikke hva jeg skal tro, de har begge løyet meg midt oppi trynet, så jeg må være utrolig dum og lettlurt.. Føler meg jaffal slik.

VET de holder noe i skjul for meg, men de sier det jo ikke.. NOE er det iallefall..

Liker ikke det at BARE han evt kan svare på hennes setninger(som du skrev, men er jo sant), liker ikke at de har (hemmeligheter), vil bare at hun skal la oss være, og at sambo ikke kontakter henne.

Har ikke fortalt han om mine mareritter, jeg:(

Saken din er jo ganske lik denne, bare at du har en annen rolle enn meg:)

Føler at vi har et såkalt trekantdrama..

Jeg føler at de holder noe i skjul..

Er bare så jævlig dritt at de i det hele tatt måtte møtes da de ble sammen!!!!! Åhh.. Det irriterer meg, altså. Jeg og sambo gikke og var forelsket i hverandre i et halvt år før vi ble sammen. Og dette forholdet ble IKKE som jeg hadde håpet.

Sambo vet jo hva som foregår mellom de, med hensyn til kontakt, hva de snakker om, etc.. Det gjør ikke jeg. Virker ikke som om dette er noe problem for han i det hele tatt. Kanskje jeg skal la han få en slikkelig lærepenge, så han kanskje lærer? Men hvordan? Huff, er mye man lurer på..

Kan komme med en oppdatering om noen dager, jeg. Kanskje vi har snakket enda en gang om dette til da. Mener alltid det jeg sier til han. Jeg vil bare fram til sannheta...

Er takknemmelig for svar av deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tru han med at du går hvis han snakker/har kontakt med henne... Da kan det hende han føler seg nødt til å gå bak ryggen din og det prøver du jo å unngå at han gjør. Sett deg ned og fortell han hvordan du føler situasjonen, si at du blir usikker og føler deg direkte uvel bare av tanken på at han skulle ha kontakt med henne... Poenget er å virkelig få han til å forstå. Og han høres jo ut som en type som du har kunnet prate med ordentlig tidligere(dere har jo vært sammen en stund, mener jeg), så det burde gå greit å prate med han. Men møt han litt... ikke bli sur eller tverr hvis han innrømmer at han har løyet. Det kan hende han er redd for reaksjonen din oppi det her, siden du har vist at du har relativt sterke følelser overfor det her. Og prøv å finne en løsning på dette, for det høres ikke ut som om du har det noe godt når ting rundt deg er sånn her.

 

Masse lykke til=) Skal tenke på deg!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kommer til å gå fra han om jeg finner ut om de fortsatt har kontakt. Jeg vil ikke mer i dette forholdet da, et sted må grensa gå.. Men det er jo noe i det du sier angående den saken.

Har snakket ordentlig meg han før, ja, han er veldig behagelig å prate med, bortsett fra dette, da. Kjenner han godt nå, og kan på en måte se det på han når han snakker usant. Er jo litt på hugget, på en måte. Sjekker mobil nesten daglig, klarer ikke stole på han når det gjelder dette, jeg. Jeg prøver å ikke bli sinna, klarer det noen ganger, men han sier at han skjønner frustrasjonen min. Men jeg tror ikke han vet hva dette gjør med meg. Og oss.. Virker ikke som om det er så farlig..

Takk for svar:) Og takk for at du tenker på meg. Føler meg liksom litt alene med dette her..

Skal komme med oppdatering:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...