Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Har en datter på 16 år som har en type som er på samme alder. Min datter forsnakket seg for en tid siden og jeg skjønte straks at de har sex sammen. Min datter er resultat av at jeg selv ble far tidlig. Forstå meg riktig, jeg ville ikke vært foruten!, men er nå redd datteren min starter for tidlig hun også. Jeg er lykkelig gift med moren til barnet og vi har fått flere barn siden, men jeg har lært at en ikke får noe gratis. Et ekteskap handler om å gi og ta. Jeg har hatt samtaler med datteren min, noe som gjør at vi ofte småkrangler og vi trosser hverandre. Har åpent fortalt hun om mine erfaringer, hvordan jeg tenkte, men hun insiterer på at hun vil gjøre sine erfaringer selv. Er jeg bare overbeskyttende far som ikke innser at jenta er blitt voksen?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Skjønner deg godt jeg, og synes du reagerer fornuftig. Desverre kan vi jo ikke bestemme hva barna våre skal gjøre og ikke gjøre, men det betyr jo ikke at vi ikke skal si hva vi mener. Pass på at hun får prevensjon i alle fall. For sex kommer hun jo tydeligvis til å ha uansett hva du sier. Og så det med å innse at hun er blitt voksen.... hun er jo ikke det enda... Ikke i det hele tatt!!! Men hun er stor nok til å må få ta noen valg selv - med litt veiledning fra velmenende foreldre som bryr seg om henne! Det er ikke å være overbeskyttende. Syns jeg i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå