Gå til innhold

Har dere grå hår? Og farger dere det? og hvis ja: hvor ofte?


La Perla

Anbefalte innlegg

Og hvor mange?

Neida, men er det mye? Jeg kommer nemlig dessverre fra en familie der man blir tidlig grå, og har egentlig blitt ganske så grå i luggen.

 

Men jeg farger det - og problemet er at det må gjøres så ofte fordi jeg er mørk, og etterveksten med det grå i synes jo så godt.

 

Hvor ofte farger dere håret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke enda! Har aldri farget håret jeg, men kan love deg at det kommer jeg til å gjøre hvis gråfargen kommer snikende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gode frisører! Jeg har fått meldugg i tinningen og min frisør striper resten så det ikke ser så stusselig ut.....Sukk. Værre er det med den snikende kalkunhalsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, da! Fikk mine første få grå hår under første graviditet. Under den andre kom resten (og forsvant siste rest av krøller). Jeg har forresten farget håret i mange år, men ikke for å dekke grå hår. Nå holder jeg meg til en farge som er ganske lik min egentlige, før da er ikke etterveksen så tydelig. Jeg har ikke så mye grått hår at det synes godt for andre.

Farger det eller tar etterveksten ca hver 3/4 måned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå hår, hva er nå det igjen??

Jeg var opprinnelig lys lys blond og trivdes fabelaktig godt med det. Men etter 1. graviditet( 15 år siden) ble det forandringer og jeg har gradvis blitt mer og mer kommunefarget. Nå etter siste graviditet ble frisøren min (igjennom de siste 12 år) helt sjokka!

"Nei hva er det du har fått til nå da", liksom....

Så nå er jeg kommunefarget med ja; gråe striper!

Her i gården stripes( bleikes) det og da er de grå ikke særlig synlige.

Måtte klippe bort det laaange tidligere fine håret mitt etter 3 mind med amming. Da ble håret mitt nesten som stålull.

Nå er det kort og greit i grunn, men savner å dille og dalle med det lange håret, så her skal det spares etter endt amming =0).

 

Hilsen tidligere blondine.

 

=0)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Striper det opp igjen etter ca 10 uker. Det er kostbart, men en føler seg så MYE bedre med velstelt hår. Nå som det er så kort så bør jeg i grunn klippe det etter max 8 uker, ellers så får jeg en "ekkel lugg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk mitt første grå hårstrå 14 dager før 40-årsdagen i fjor... Jeg striper, farger og klipper i vei, med eller uten grått hår. Det har jeg gjort siden 80-tallet. De få grå jeg har synes vel ikke noe særlig oppi det blondkommunerøde uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grå hår har jeg fått.....blandet med min originale farge så er det ikke så halvgalt, da jeg er temmelig blond som tonetroll beskrev så vakkert;-)

 

Farger kun etterveksten og det gjør jeg selv, ca hver 8 uke. Har til dags dato ALDRI vært fornøyd etter hårfarging hos frisør - og tro meg, det har ingenting med frisørene å gjøre;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt sølvstriper i lugg front i snart fire år jeg.... har ikke fylt 30 engang (heheh men det nærmer seg - bare litt over en uke til hehe...) farger eller striper noen ganger i året - ikke sånn jevnlig - blir når jeg har tid -tar meg råd hos frisøren- gjør det noen ganger selv og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadda jadda jadda, masse grått hår!! Farger ettervekst hos frisør...

 

noen må jo holde liv i frisørene også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine første grå hår allerede da jeg var 20. Lenge nappet jeg ut de grå hårene, men skjønte etter hvert at det kom til å bli lite hår igjen hvis jeg fortsatte... Før jeg fikk barn hadde jeg MASSE krøller, da ble de grå hårene liksom borte i alt kruset. Nå farger jeg, det må gjerne gjentas etter et par måneder. Gjerne før også, men det er sjelden jeg gjør det når jeg burde. Jeg farger stort sett selv, blir som Attpåklatten sjelden fornøyd når det gjøres hos frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei La Perla.

 

Blir tidlige grå i min familie også. farger håret hos frisør hver fjerde uke for ikke å se så gammel ut. Har veldig stritt hår, så at det er grått lar seg vanskelig maskere på annen måte. det blir dyrt å gå til frisøren, mot hundreappen per gang da jeg farget selv. Har fått vite at hjemmefarvene er mye sterkere og dermed mer skadelige enn frisørfarve, som jeg merker vaskes ut etter hvert. farver dermed håret på minst skadelige måte. Frisøren min er så flink at det uansett er verdt den månedlige utgiften på 1300 totalt.

Har prøvd å gjøre det sjeldnere men det vises så godt og jeg føler meg utgammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre både at jeg ikke er den eneste som har grått i håret og har hatt det lenge, og at det er flere som farger håret hos frisør like ofte som meg. Her går det ihvertfall ikke over 6 uker mellom hver gang, og jeg gjør det også vanligvis hos frisør.

Kommer derfra nå, og da var det 4 uker siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, du skriver nøyaktig grunnen til at jeg aldri blir fornøyd med hårfarging hos frisør - fargen sklir jo ut etter et par tre vask!!! Og det gidder jeg ikke betale for i dyre dommer lengre.... Sist jeg stripet håret, tok de ikke fargen innerst, så jeg hadde den samme "fine" stripa i bunnen som når jeg kom inn.............gikk rett hjem og farget bunnen selv etterpå. Jeg har veeeeldig tykt og godt hår, og frisørene gir seg ende over hver gang jeg klipper meg, for det gjør jeg ofte. Ber de tynne masse, og de tynner og de tynner, og like forbasket synes det nesten ikke i manken min, mens håret som ligger igjen på gulvet kunne fint brukes til å lage parykk av :-))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hos meg er det motsatt. Den sitter som støpt, men det grå synes jo da veldig tydelig mot det mrøke etterhvert som håret vokser ut.

Jeg som alltid har syntes at håret mitt vokser veldig sakte, ser nå at det var helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa. Jeg farger det..... Er ganske ny på fargningsfronten. Sist farget jeg håret hos en frisør. Er også mørk, så når jeg kjøper farge, og gjør det selv, så føler jeg at det er noen grå strån, som ikke blir farget:-(

Så går det jo bare en eller to mnd, så er det dags igjen....

 

Har egentlig ikke noen gode råd å komme med... Men ikke sitt på do lokket å læse krim...Det gjorde nemlig jeg en gang...Det resulterte i en akutt time hos frisøren....:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mer og mer ja...ligger til familien, men jeg har så mange farger i håret at jeg har bestemt meg for at det ikke synes så godt enda=D

 

Jeg har hår som vokser så fort at jeg vet ikke om jeg skal begynne å farge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...