Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jeg og pappan skal gå fra hverandre, og han vil ha sønnen på 50% jeg vil ha han hver uke så pappan kan ha han andver helg og en dag i uka, men han vil kjøre meg i en rettsak for å få han på 50% eller mer. Jeg er derfor redd jeg vil miste sønnen min hvis han kjører opp i en rettsak pga. fortiden min ikke er veldig positiv.. er det mye som skal til for at de skiller barn og mor sønnen min er 1 år nå og jeg mener at barn ikke har godt av og bo hos mamma en uke og hos far neste
SK&Maylen Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Uffda, men fortiden kan vel ikkje innhente deg på den måten? Har du prøvd snakke skikkelig med han så han skjønner at det er ungens beste du tenker på? Eg er veldig enig med deg, eg er ikkje heilt med på den der 50/50 ordninga, men er magne det funker for! Kan du ikkje snkke med noen på familievernkontoret, forklare situasjon, og høre kor stor sjanse det er for at det som har skjedd i fortida di skal ha noe å si no? Du kan vere anonym når du ringer der!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Retten dømmer IKKE 50-50. De tar kun stilling til at en av dere skal ha daglig omsorg, den andre normalt samvær(en dag i uka+annen hver helg) Det skal MYE til for at du som mamma ikke får daglig omsorg. Før han kan ta saken til retten må dere uansett gå til mekling. Kan jo hende barnefaren endrer oppfatning etter dette.
winneboo Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Retten dømmer ikke delt omsorg. Så det blir ikke det med mindre begge to er enige om det. Men han kan kjøre rettsak om å overta hovedomsorgen, men selv om du har en negativ fortid så spiller det ingen rolle så lenge du lever et liv nå som er til det beste for barnet ditt. Det skal ganske mye til før du mister sønnen din altså, å fortiden henter deg ikke inn nå når du har skjerpa deg. Hadde vært noe annent om du hadde levd et utsvevende liv nå mens du er mamma. Dessuten så er sønnen din altfor liten for 50\50, dette blir ikke anbefalt før barnet er minst 3-4år. Noen barn funker det for, å andre ikke så her må man nesten se ann sitt eget barn.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 oki takk for svarene.. Men det er to handlinger som har skjedd da og han menner det at er grunn til at han kan ha han på 50% eller mer.. NR1. når sønne vår var liten så skulle jeg kaste stelle bagen bort til samoberen og den gikk litt lengere så den traff vognen, den traff sønnen min men han lå jo inne voksiposen og merket ikke det.. det var jo ikke menigen.. NR2 for 5 mnd siden var vi ute og drakk det ente opp med krangel om å gå fra hveandre det ble ganske høyt tempo i taxi og jeg gikk av ett stykke før vi var fremme og taxi sjaføren hadde ringt politiet og de ringet opp mannem min da hadde han klart å prestere å si at jeg slo sønnen min og han har sakt i ettertid at det bare falt ut jeg kunne aldri slått min egen sønn.. Jeg orker ikke å leve med denne mannen noe mer, men er så redd jeg skal miste sønnen min på grunn av disse to episodene.. HI
SK&Maylen Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Nei, veit du ka, kjære deg, det må du ikkje vere redd for! Tror ikkje du har noen grunn til det, alle kunne klart det der med stellebaggen, det vil eg sammenligne som å skulle dunke hodet til ungen i bildøra på vei inn og ut av bilen, det gjør vi heller ikkje med vilje, men det skjer! Og ka mannen din sier i fylla, uten noe legebevis, eller legeerklæring, teller ingenting! For de kan ikkje tro bare på ordet, de må ha bevis for at det skal ha skjedd, og siden det aldri har skjedd, så vil det ikkje vere noe problem!! Så det her går nok bra du! Ikkje bekymre deg! Klemme på deg!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Tror nok ikke du skal bekymre seg for det... Dersom han skulle være så dum å trekke opp noe slikt i en rettsak vil det bare bli sett som som usaklig skittkasting-ord mot ord...er jo det det blir. Så- ikke bekymre deg! Det er (desverre for mannfolka) ikke likestilling av mødre og fedre i norge pr dags dato. Skikkede mødre (noe ingenting skrevet her tyder på at du ikke skulle være) får daglig omsorg. Så du har ingenting å tape på en evetuell rettssak.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Tusen takk for svar:) da hvet jeg hva jeg skal gjøre:) har bare hvet så redd for at han skal ta fra meg sønnen min, men det har han jo ikke grunn lag for:) takk for hjelpen..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #10 Skrevet 2. januar 2007 er ikke alltid mor får daglig omsorg selv om hun er skikket... hvis retten mener far er MER skikket får han omsorg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå