Gjest Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Altså gjør ikke det nå, men deler av forrige termin. Var usikker på om jeg fikk noe, og trodde at det maks ble 1000 kr...Men fikk da 2000! Eneste som er surt er at nå har jeg en husleie som gjør at jeg skal egentlig få 3300 kr....Surt at alt skal være på etterskudd altså... Men er uansett glad for 2000.
SK&Maylen Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Flotte greier Vi får ikkje bostøtte vi, men vi klarer oss no ca akkurat
Snuppa! Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Så fint for dere Hva er kriteriene for å få bostøtte? Skjønner ikke helt at du får det hvis du bor hjemme?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 For å få bostøtte må du eller én i husstanden din være støtteberettighet. Personer som har rett til bostøtte er: Barn under 18 år eller person over 65 år Person med visse typer trygder/stønader fra det offentlige, se nedenfor Person som har sosial stønad som eneste inntekt, med en varighet på minst ett år Følgende trygder/stønader gir støtteberettigelse: - Alders-, uføre- eller etterlattepensjon fra folketrygden eller annen offentlig pensjon, eller tilsvarende fra EØS-land - Krigspensjon - Grunnstønad, hjelpestønad eller yrkesskadeerstatning etter folketrygdloven - Attføringspenger, rehabiliteringspenger eller tidsbegrenset uførestønad - Introduksjonsstønad Generelle krav til husstanden: 1. Alle i husstanden må i følge folkeregisteret være bosatt i boligen innen situasjonsdatoen for terminen. 2. Vedtak om eventuell trygdeytelse må være fattet innen situasjonsdato for terminen. 3. Søkeren/hovedperson må ha fylt 18 år (unntak dersom søkeren har egne barn).
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Ja, akkurat sånn som anonym sa over her. Når man bor hjemme, må man skrive husleiekontrakt og legge ved bevis at man betaler. Faren min skrev ut kopi fra nettbanken sin. Men må innrømme at han førte tilbake pengene da...... Men måtte bare bli sånn, om ikke hadde jeg ikke hatt noe nå, og det hadde vært helt håpløst. Har 2000 kr å leve for i dag, og da er ikke mat og div med. Er nødt til å ha studielån, men er ikke kommet enda. Så ære være bostøtten i disse gale husprisers tid;)
winneboo Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Jeg fikk bostøtte selv om jeg bodde hjemme hos foreldrene mine er periode på 3mnd, var jo etterbetalt da, men har fått for de 3mnd jeg bodde hjemme å. Gikk ned å sa ifra at jeg flytta hjem pga oppussing å de sa at de kom ikke til å stoppe bostøtta pga det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå