Hoppetussa Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Tenkte jeg skulle hekle ammeinnlegg i ull, men har et spørsmål: Hvor tette må maskene være? Noen som evt. har strikkeoppskrift på ammeinnlegg?
Hildrandedu Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har strikket ammeinnlegg etter denne oppskriften som jeg fant på forumet Idebanken: "Har strikka 4 par ullinlegg. Kjøper lanolinull i hespe hos husfliden. Strikker ett par på en kveld. Veldig enkelt. Det er de samme innleggene de strikker og selger på barselavdelingen ved "mitt" sykehus. Bruker disse innefor papirinnleggene, da papir fester seg på brystvortene, og det er utrolig vondt å få av. Dessuten varmer og smører de brystet. De klør ikke. Ett hespe koster ca 75 kr +/-. og da får man flere par av det. Oppskriften er som følger : ( jeg bruker pinne nr 4 - 4,5 for jeg strikker fast ). 1. Legg opp 6 masker på tre strømpepinner 2. strikk rundt en omgang rett 3. Øk en mase i hver maske så du har 12 masker ( 4 på hver p ) 4. Strikk rundt en omgang rett 5. Øk en maske i den første og 3. ( midteste masken) på hver pinne ( 6 m på hv. p ) 6. strikk rund en omgang rett 7. Øk en maske i den første og midterste masken ( 8 m pr pinne ) Fortsett slik til du oppnår ønsket str. Fell av og fest endene. Pusur_mor " Jeg strikka innleggene i garnet "tynn alpakka". Lykke til.
Shoosa Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Tenkte jeg skulle prøve meg på disse, har noen nøster tynn alpakka liggende som jeg sannsynligvis ikke får brukt til noe fornuftig likevel. Har for lite av hver farge. Nå er jo ammeinnlegg vanligvis hvite da, har jeg lagt merke til. Tror dere det er noe problem å lage dem i koksgrått? Jeg bruker jo uansett nesten alltid svarte bh'er, så det kommer ikke til å skinne gjennom. Eller finnes det en spesielt lur grunn til at innleggene er hvite, som jeg ikke har oppdaget? Sånn i forhold til flekker og sånt. Lurte dessuten på noe i selve oppskriften, i punkt 7. Burde man ikke øke i den første, midterste og siste masken for å få en runding? Eller blir ikke disse runde? Hmmm. Jeg får vel bare prøve og se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå