Gå til innhold

Dagmamma eller barnehage??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva velger dere når dere skal begynne å jobbe igjen?

Her "uti bushen" er det ikke så lett å finne dagmamma så lille skjønne lillebror har fått barnehageplass. Det blir ikke så mange timer pr uke.

Må begynne å jobbe igjen før mars og kommer til å bruke en stund på "innkjøring". Nå i første omgang snakker vi etterhvert om tre timer to-tre dager pr. uke.

Lillebror blir helt "spinnvill" når han ser barna i barnehagen og er kjempefasinert av dem.( de er i vår "hage" =0)

 

Lillebror er akkurat 8 mind. nå og er liten synest jeg, men samtidig så kjenner vi barnegagen godt og håper det vil fungere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vi bor er det ikke sjanse for barnehageplass før tidligst til høsten, så nå begynner jakten på dagmamma. Jeg begynner å jobbe 19.feb og skal jobbe 5 fulle uker mens pappan er hjemme. Etter det satser jeg på 2-3 dagers uke frem til 8.juni. Da starter ferien og varer ut juli. Men, så er det store spørsmålet, finnes den dagmamman der ute som er istand til å ta seg av vår prinsesse;-))

I don`t think so............vet jeg er hønemor og alt det der, men med hendelsen med tvillingguttene til min venninne, hvor den ene druknet og den andre ble liggende lenge under vann, så er skepsisen veldig stor.....Det finnes for mange sløve mennesker der ute, som er mer opptatt av å henge opp tøy og vaske gulver, mens de faktisk har ansvar for barn og en sånn dagmamma er jeg ikke interessert i å ha til min lille babyjente nei! Så her blir det nok 3.grads avhør når vi finner en kandidat.......så det så!

 

 

Skrevet

Jeg satser på barnehage - tør ikke bruke dagmamma, syns liksom det virker tryggere i barnehagen. Det er på en måte litt mer offentlig, det som foregår der - og de må jo følge retningslinjer for antall barn, antall ansatte, pedagogisk opplegg osv. Men nå får jeg ikke plass til gullet mitt i barnehagen i vinter og må vente til sommeren for å se om jeg får plass da, så nå skal jeg og gubben jobbe på skift(og jeg skal jobbe redusert i tillegg) for å kunne passe henne selv.

Alle mine har dessuten trivdes kjempegodt i barnehagen, og fått massevis av venner som de senere vil treffe igjen på skolen - enten i samme klasse, eller trinn over/under. Og vi foreldre får en viss peiling på hverandre også samtidig som det utvider nettverket vårt her - det er en stor fordel, syns jeg c",)!

Men jeg skjønne jo at ikke alle har valget - hverken om de vil bruke bhg eller ikke, eller om de kan jobbe mer eller mindre...

Men kjenner man dagmammaen godt, tror jeg gjerne det er fint for de minste(hvis ikke dagmammaen har altfor mange barn å se etter, da).

Skrevet

Lille Leo fyller ett i april - og starter i barnehagen noen dager før dette. Her blir det etterhvert full barnehage (dvs ca fra 8 - 16) selvsagt ikke fra dag en, men ut i mai/juni gjør jeg nok det med god samvittighet dersom hun trives og finner seg til rette der. Har/ har hatt alle ungene i samme barnehage med samme personale og gjør det i trygg forvisshet om at ungene har det helt topp der. Og så er jeg så heldig at jeg ser barnehagen fra mitt kontorvindu da ;-) Og kan løpe ned der på ett minutt dersom noen IKKE skulle passe på min lille snupp!

 

 

Skrevet

Det blir nok barnehage her og,men ikke før til høsten..skal ha utvidet permisjon frem til da:)

Skrevet

Her blir det barnehage så fort vi får plass. Men jeg er i den stillingen at når permisjonen min nå er ferdig 19. januar har jeg ikke jobb.

 

Har en fabelaktig nabofrue (65 år førtidspensjonert) som har sett litt etter Eline innimellom som stiller opp som dagmamma 2 dager i uka fra 1.april.

Da er vinteren stort sett over (hvis den kommer her i Oslo) slik at det blir lettere med av og påkledning slik at det blir ikke så slitsomt for naboen å passe Eline.

 

Da kan nemlig jeg komme meg ut i en 50% stilling hos en hyggelig sjef som lar meg jobbe når jeg da har mulighet. Dag og en eller 2 ettermiddager/kvelder i uka.

Skrevet

Barnehage....

Tok utvidet perm og ferie sånn at hun begynte ved 15 mnd. Kjempegreier!

Skrevet

Jeg velger barnehage! Storebror på 5 storkoser seg der, så det satser jeg på at Leah vil gjøre også. Hun er samme sosiale typen.... med litt bedre humør:)

Jeg har litt samme holdningen som Attpåklatten her.... hvem i all verden er gode nok til å ta seg av ungen min da... det er jo egentlig bare jeg som er skikket nok....hehe... hønemor delux... Føler meg tryggere på barnehagen jeg, enn på en "ukjent" dagmamma.

(Sier hun som for tiden er dagmamma selv....hohoho..)

Skrevet

hahaha - på seg selv kjenner man andre...! c",)

Skrevet

Ja ikke sant!!! Grunnen er faktisk at jeg merker veldig godt hvilket stort ansvar det er!! Kan jo ikke slippe øynene av dem ett sekund!!! Ser for meg en slik halv-luguber dagmamma med jobbebukser og hårruller som sitter og glor på såpeserier hele dagen mens hun røyker... og ungene løper rundt snørrete og i fulle bleier...Grøss....

Fantasien er ganske stor her i gården ser dere!!! hehe..

Skrevet

He he he, Snulder!

Akkurat sånn ser jeg for meg en skrekkens dagmamma også.

Alle dagmammaer utenom deg altså :)

 

PS: Hva er jobbebukser? Er det sånne jeg har på meg her på kontoret?

Skrevet

Det er selvfølgelig sånne dagmammabukser som ligner på jobbebukser, men brukes når dagmammaen såkalt jobber. Joggebukser er fritids- og helge- og pynteantrekket hennes!!!!

Skrevet

Og jeg klarte nok en gang å bomme på tastaturet... Det er sikkert fordi jeg er så opptatt med å se på såpeserier mens ungene bråker rundt meg....

Skrevet

Hø hø, tenkte nok det var joggebukser :)

Men selvfølgelig, jobbebukser er nok praktisk, de. Sikkert sånne dagmammajobbebukser som er stryke- og krøllfrie med isydd press a la den populære bilbuksen fra Dressmann. Hi hi....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...