Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Banrefar flytta ut herifra den 4.desember. Jeg leverte alt av papirer/søknader til trygdekontoret rundt da, og den skulle bli behandlet ferdig til den 15.des. Jeg venter og venter på svar....Den 29.des får jeg brev om at siden barnefar ikke har meldt flytting til folkeregisteret, så er behandlingen av søknaden lagt på is. Hva i h*******??? tenkte je da! Han har hatt brevet liggende på kjøkkenbenken hjemme hos seg, og bare utsatt og utsatt...Latskapen lenge leve!! Han har meldt til posten da, men det andre trodde han ikke hasta. Herregud!! Han trodde ikke det hadde noen innvirkning på mine støtter han...Hadde jo meldt flytting hos posten. Idiot!! Jeg piska han avgårde samme dag, for å levere brevet personlig på ligningskontoret. Men betyr det at jeg nå har gått glipp av felre tusen kroner??? Pga ham??? Har 1000 kr på kontoen min nå....
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Var snakk om overgangsstønad dette da, glemte å skrive det. Full støtte.. HI
SK&Maylen Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 KOmmer du ikkje å få etterbetalt da tror du? Er ikkje kjekt å ha så lite penger.. men du kan få krisehjelp på sosialen om du trenger det, dessuten ville eg forlangt at han skulle hjelpt deg økonomisk den her mnd, siden det er han som er treg!! Håper det fikser seg!
Andrea05 Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 mannfolk. men du skulle få etter bet regner jeg med fra dagen du søkte.. ikke lett situasjon.. lykke til
Lykkelig tobarnsmor <3 Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Du får etterbetalt. Jeg har vært i samme situasjon. Fikk ikke utbetalt penger, ennå far hadde meldt adresseforandring til folkeregisteret. Dette fordi far flyttet hjem til sine foreldre og siden man har felles barn, godtas ikke flytting hjem til foreldre som gyldig flytting! Men så fort han fikk egen leilighet var det greit.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Takk for svar! Snakka med trygdekontoret nå, og saksbehandleren min var self ikke på jobb før torsdag. Men hun jeg snakka med, sa at jeg ikke hadde krav på os før mnd ETTER han har flytta uansett. Så jeg kom nok ikke til å få noe for desember uansett.... Fikk dere fra mnd etter også eller?? HI
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Ja det stemmer at du ikke får noe før januar...
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Du får tidligst 20. januar! Barnefaren her flyttet også i begynnelsen av desember, men jeg har ikke klart å rote meg til å levere papirene enda...er litt treg på slikt jeg... Men hun saksbehandleren sa at man tidligst fikk mnd etter at en av foreldrene flyttet ut, og at man måtte skrive egenerklæring på bruddet. Det var ett eget skjema, som man fikk hos dem. Pga den har jeg ikke rotet meg til å sende papirene, er stress å dra til nav for da må jeg bytte bane og div. Fikk den i posten istedet, så må nå få rompa i gir...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #9 Skrevet 2. januar 2007 Som svart i ett annet innlegg til deg: Du får ikke noe før adressen til en av dere er endret i folkeregisteret! Eller så kunne jo alle søkt om disse stønadene da, som deler samme adresse.. Det er jo nav trygd sin eneste måte å vite at dere faktisk ikke bor sammen lenger. Dessverre for deg at din ex var så jæ**** treg. Krev han for penger om mulig?
wamaitha Skrevet 2. januar 2007 #10 Skrevet 2. januar 2007 Da e det i tilfelle forskjellig praksis.., Jeg flytta i oktober, og fikk første OS i november, før flyttemeldinga va i orden....
Nyseryllikberta Skrevet 2. januar 2007 #11 Skrevet 2. januar 2007 Da d ble brudd mellom meg og min tidligere samboer og jeg ikke hadde flytta enda, pga at d tok tid å få leilighet/ var midt i eksamen mm, fikk jeg beskjed om at jeg kunne få støtte fra første dag dersom jeg bodde litt hos ei venninne, litt med foreldrene mine o.l. Da måtte de jeg bodde hos skrie under på en erklæring om at jeg bodde hos dem den perioden. Gjorde d aldri da, bet tenna sammen og sov over hos venninner og klarte eksamenene med glans. Kry av d nå, men lite arti da d sto på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå