Gå til innhold

Hvor fort øker dere med grøt?


Mathias`mamma

Anbefalte innlegg

Mathias begynte med grøt lørdag, og siden han liker det så ødt har vi økt med en teskje pulver pr dag. Dvs at han i dag får 3 teskjeer med grøtpulver blandet i mm til godt flytende. Kan jeg øke raskere tror dere, uten at han får mageknip? Gir han grøt kl 12-13 ca (alt ettersom når han våkner) med planer om å flytte grøtmåltidet til kvelden når vi er oppe i full posjon for da vet jeg at han ikke reagerer med mageknip ol. Noen med andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg økte rolig i begunnelsen, men etter det gikk det kjapt opp i full porsjon(litt tynnere en stund før det ble "vanlig"). Så snart vi var oppe i full vanlig porsjon flyttet vi grøtmåltidet til kvelden. Etter ca 1 uke med grøt på kvelden startet vi med morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker du hvor lang tid det tok før du var oppi full posjon? Har regnet ut at dersom jeg øker i den hastigheten jeg bruker nå, vil jeg bruke 10 dgr totalt. og ble det "normal" konsistens på grøten først når du var i full posjon eller før? Mange dumme spørsmål, men er så redd for å gjøre nnoe feil...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumme spørsmål!! Har tatt den spørrerunden eg også:) Ikke lett, men det går jo stort sett greit! Tror eg brukte ca 6-7 dager..Når eg var oppe i full porsjon, var den litt tynnere de første gangene. Jenta mi går på mme, sies jo at deres tarmer tåler fast føde bedre... Ville nok brukt noen dager ekstra hvis hun gikk på mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...