Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått...noen andre?

Skrevet

Ja,jeg fikk min første utbetaling i dag :)

Skrevet

jepp eg fikk i dag.. hvor mye får dere i mnd?? eg får bare 1000

Skrevet

jeg har søkt,men har ikke fått noe svar,setter de d bare inn på konto uten å gi beskjed først eller? hvor mye får dere i bostøtte..? hva er krava?

Skrevet

Er ikke helt sikker.. men tror det kan være den:) ...

Skrevet

Stemmer det. Dersom man har fått det innvilget burde pengene dukke opp på konto i dag.

Vedtaksbrev kommer i løpet av uka.

Får 2400 i bostøtte. Har boutgifter på 7000 kr i mnd.

Kravene er at man faller innenfor en av mange kategorier, lever kun av sosialstønad, er trygdet, aleneforsørger etc. (dette står det mer om på www.husbanken.no) + at man har lav inntekt(under 150 000 tror jeg det er) og høye boutgifter.

Skrevet

Nei jeg har ikke fått :(

De sa jeg kom til å få da siden jeg har høyere boutgifter her jeg bor nå i forhold til forrige plassen jeg bodde, så de dukker vel opp

Skrevet

Når søkte dere? Jeg fikk beskjed om at siden jeg fødte 1 oktober, så måtte jeg vente til neste kvartal med å søke.. Men var det før 1 januar???

Skrevet

Jeg søkte i oktober å da gikk de utifra bosituasjonen fra 1 september.

Du må vente til februar med å søke. Var det samme med meg i fjor, jeg fødte 8 oktober å da måtte jeg vente med å søke til februar å fikk ikke da penger før i mai.

Skrevet

Jeg søkte i oktober, skal jo få vedtak nå denne uka, ikke kommet noe ennå seff, men får jeg etterpåbetalt for okt,nov og des da?.,.,.syns det har vært flere som har nevnt det...

Skrevet

Ja vi som søkte i oktober nå får etterbetalt for oktober,nov og des.

Skrevet

Okay, så da må jeg søke før februar da?

Skrevet

åhhhh så flott....Gleder meg!!...Så sant vedtaket går gjennom da..haha, men er ingen grunn til at det ikke skal gjøre det såp..:)

Skrevet

Du kan søke allerede nå. SENEST 10. februar. Slik reglene er nå vil du da få første utbetaling 1. mai..

Det er imidlertid regelendringer på gang. Er snakk om at de skal gå over til månedlig behandling av bostøttesøknader. Dersom dette er gått gjennom nå kan man søke om bostøtte nå i januar å få utbetalinger fra februar av allerede. Ville ringt husbanken og sjekket dette!

Skrevet

Ja er vel 15 februar som er søknadsfristen. Å da går de utifra bosituasjonen din fra 1 januar.

Skrevet

Hmm,syns det er rart at man får bostøtte så enkelt,hvis man bor hos foreldrene osv... Jeg har jobb da så jeg får vel kanskje ikke da,men det skader jo ikke å søke.

Skrevet

ja eg har fått bostøtte, har husleie på 5500 og fikk 2700... men hvis neste søknadsfrist er i februar så får vi jo ikke penger før i mai da... og det vi søkte om i oktober det er oj bare for anuar, februa og mars... slik eg har forstått det.. så i april får vi ikke noe?

Skrevet

Det du har fått innvilget nå er utbetalinger for januar-februar-mars-april. Får bostøtte hver måned. Søker for 4 mnd av gangen.

Skrevet

Jeg får 2737kr i mnd,har husleie på 5500kr :)

Skrevet

Ehm, hva skjer med den etterbetalinga da? Får man den i ''ettertid??''

Ser jeg har fått inn bostøtte nå...

Skrevet

Og hva har dere med husleie på 5500 i inntekt siden dere får over 2000 kr i bostøtta?.... Jeg har kun os å gå utifra, og fikk 1554 i bostøtte.....ehm...syns det var litt merklig bare,men får vel vente å se på vedtaket når det kommer...

Skrevet

Jeg har også kun os å gå ut i fra. Varierer litt fra kommune til kommune tror jeg,men syns det var stor forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...