Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Hei! Jeg og min samboer har prøvd ca et halvt år å få spiret til å feste seg. Han ble opperert da han var baby fordi begge testiklene var forsvunnet opp på magen. Han har ikke hørt noe annet enn opprasjonen gikk bra. Da han gikk i syvende klasse ble han opperert på nytt pga den ene var forsvunnet opp igjen. Etter dette har alt vært normalt, bortsett fra at den ene som "forsvant" to ganger er mindre enn den andre. Som mange andre menn er han veeeeldig lei å gå til en lege med dette problemet. Er det noen andre der ute som har hatt noe av det samme problemet? Noen som har blitt sterile eller hatt store vansker senere med å produsere frisk sæd? Håper på kun seriøse svar! Takk Hilsen Lillemy
Mymot Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Hei Jeg ble selv operert når jeg var 7 år gammel. Men for min del ble jeg operert kun i den ene....... så jeg vet ikke om det blir relevant for deres del. Men vi venter nå vårt tredje. Dere får ha lykke til videre, men så det er sagt. Et halvt år er strengt tatt ikke så lenge. Vi prøvde nå sist i syv måneder før vi ble gravid. Første gang var litt uplanlagt selv om vi hadde snakket om det, og nummer to var egentlig ikke planglagt og kom ut 17mnd etter den første. Så alt jeg kan si er bare fortsett!!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Tusen tusen takk for svar! Beroligende å høre! Noen fler som har erfaringer på dette området?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Skal ha mitt første barn om 12 uker, for 2 år siden ble jeg erklært av helsevesenet som steril.... Stresset lenge før dette med å få barn, hadde ikke PC på fanget, ikke badstu, ikke ditt og ikke datt. Spis det og ikke det, etc etc. Så kom da beskjeden om at jeg var steril og jeg gjorde akkurat som det passet meg...og resultatet er en gutt som kommer om 12 uker altså. :-) Men hvert tilfelle er jo unikt. Ville selvfølgelig fått mannen til lege og ikke minst sjekke kvalitet på sæden opp mot WHO's "krav". Selv om de heller ikke er absolutt da.. Mitt råd: Gå til lege, og kos dere med sex'en. Ikke stress!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Hei du! Først tusen takk for svar og GRATULERER med gutten! Jeg jobber fortsatt med å få mannen til lege men siden vi ikke har prøvd så lenge så venter vi litt til og håper det skal gå bra! Men du..du nevnte pc på fanget? Det har han veeeldig mye. Har ikke visst at dette ikke er bra. Tusen takk igjen for svar:)
galeganiN Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Trange underbukser, varme, som f.eks. badstu eller varme fra pc'en kan gjøre noe med både kvaliteten på sædcellene og produksjonen. Mener også å ha hørt noe om at man bør la sædcellene modnes litt mellom øktene, altså en liten pause mellom øktene. Husker ikke hvor lenge da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå