Gå til innhold

Dåpsgave til gutt?


♥2 små gull♥

Anbefalte innlegg

Jeg skal være fadder for en liten gutt som skal døpes snart, men jeg kommer ikke på noen god idè for hva jeg kan gi i gave... noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sette penger på kontor foreksempel, eller ett smykke, de har og mange stilige rammer og sparebørser du kan gravere innpå, du kan jo også gi han ting han kan bruke senere når han blir stor, slipsnål og lignende, snuppa mi fekk bunadsylje ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Mannen min og jeg var faddere for en gutt for 3 år siden. Vi ga ham en baby-leke og Snorres kongesaga. Tenkte det var fint at han kunne ta med seg noe ordentlig når han flyttet hjemmefra (de skal jo faktisk det en gang i fremtiden!) Vår sønn fikk etpar bilder til sin navnedag. De henger på rommet hans og blir også fine å ha med seg på første hybel. Ellers er det selvfølgelig fritt fram, lysestaker eller annet som er fint som voksen også. Jeg var glad for at våre familier styrte unna de typiske gavene (sølvrammer med bamser etc)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde nettopp dåp for gutten vår og han fikk to sparebøsser, penger og gyngehest i tillegg til noe sølvbestikk. Ellers går det jo an å tenke på en pen barnebibel, samlet verk av folkeeventyr, snorres kongesaga som det ble foreslått over her eller noe annet som varer en stund som det kan være gøy å ha når han blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunadskniv er flott gave til dåpsgutt.

 

Enten foldekniv, eller vanlig tollekniv. Sjekk hos gullsmeden, de har mange flotte bunadskniver både små og store, til priser som ikke er så gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo ramse opp hva Magnus fikk:

2 gullsmykker (en fotball og en bil)

Den store barnesangboka, rim og diktboka og eventyrboka

Prins serviset

Emil serviset

Bilderamme i matt stål

Barnas første bok

H. C. Andersen eventyrbok

Sølv bestikk

Penger

 

Ellers er det jo morsomt å gi f.eks cd samling m Torbjørn Egners historier (sett det på Posten faktisk), kardemomebybok og kardemomebyserviset

 

Medlemskap i et boligbyggerlag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...