Klippskare Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 ..... hvordan fikk du vite/merket du at du var gravid? hvordan har svangerskapet ditt gått, og hvor lenge varte fødselen din? Ble litt mange spm her.. hehe... Mi var ikke planlagt, men hjertelig velkommen<3 Jeg merket at jeg var gravid da jeg hadde skikkelig ømme bryster og hadde ikke fårr mensen på 2mnd:O så jeg tokk en graviditets test og den LYYYSTE positivt=) *jippi* da var jeg 8 uker på vei. Jeg hadde et fint og ukomlisert svangerskap... Jeg spydde ikke en eneste gang, men var litt kvalm i begynnelsen.! Fikk litt hofte og rygg vondt på slutten men det gikk bra=) Fødselen min varte 22 timer fra vi kom på sykehuset, men hadde da hatt rier i 26 timer.. jeg brukte lystgass=) hiv dere meg og fortell jenter...
Jente89 ♥ Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Mi var heller ikke planlagt.. Gikk til legen pga jeg var kvalm å kasta opp, Legen trodde jeg hadde stoffskifte problem og bullemi. da samboern sa til meg at jeg måtte ta en graviditetstest sto det "Bøllefrø i magen" var ikke sikker på hvor mange uker jeg var på vei, så vi måtte på sykehuset å sjekke. (kunne jo hende jeg skulle ta abort, å da var det greit å vite om jeg var under 12 uker på vei) viste seg at jeg var i slutten av 13 uke og om jeg skulle ta aboert måtte jeg ta abort dagen etter. Jeg hadde ikke nokk tid til å tenke meg over om jeg skulle beholde eller ikke, så jeg bestemte meg for å beholde iåmed at det hørtes mest riktigt ut å sitter nå med ei nydeli prinsesse i armene <3 Hadde Bekkenløsning men ellers fint svangerskap Fødselen varte i 18 timer - di 18 lengste timene i livet mitt !
Mamsen86 Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Absolutt ikke planlagt - men veldig velkommen! Merket det fordi mensen var forsinket.. Og fordi jeg kunne finne på å sovne alle mulige rare steder, hehe! Hadde et kjempe fint svangerskap uten en eneste plage! Ikke kvalm, ingenting.. Nesten litt for lett! Fødslene gikk kjempe fint.. Vannet gikk 5 på natten, vondtene kom i ti tiden.. Og 16.44 så poppet vesla ut!
mamma20! Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 hei!! min var ikke planlagt... merket at eg var gravid når eg ikke fikk mensen og eg skulle oprerer dagen etter..hehe.. fikk beskjed av en kamerat at eg kunne jo bare ta en test for å skjekke.. og den viste postivt.hehe.. så da ble den operasjonen utsatt.. spydde den første helgen etter eg fikk vite d... men ellers i topp form og i full jobb:) kom inn på sykehuset kl 19 på kvelden med 2 cm åpning kl litt før kl20. kl 22.12 kom den lille prinsen min ut.. 14 dager før termin og veldig raskt:) tror ikke eg kunne fått en bedre fødsel
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Jeg merket det fordi jeg ikke fikk mensen, var punktlig som en klokke! Hadde skikkelige menssmerter, men ingen mens kom... Så da måtte sambo på apoteket for å kjøpe en test Den var positiv og fin den Kjøpte enda en test, som også var positiv Bestilte legetime som bekreftet at 2 skulle bli 3 Teodor var ikke akkurat ikke-planlagt, for jeg tok ikke akkurat p-pillene mine hele tiden ( les : aldri ) Sambo sa at " det er jo det fineste som kan skje " og gjett om det er sant da !!! Hadde et drømme-svangerskap, storkoste meg hele tiden Hadde en kjempefin fødsel også, vannet gikk torsdag 22.6 kl 21.30 og lørdag 24.6 kl 06.42 kom lillemann ut Fikk bare litt lystgass da jordmor tok den siste cm, presset i ca 40 min. Riene kom for alvor fredag formiddag. Alt var bare fint
Klippskare Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2007 åh, så spennede og lese=) hehe.. fler som vil dele sin historie? )
--arkin-- Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 snuppis var ikke planlagt, men ble veldig glad når jeg fant det ut:o) jeg merka at det var noe med kroppen min som ikke stemte, ømme pupper,kvalm og sinnsykt trøtt hele tiden. og det var to sterke streker på testen som beviste at jeg hadde ett gull i magen min.. begge ble veldig happy og det var ikke aktuelt og fjerne den lille. jeg var veldig kvalm og trøtt gjennom svangerskapet.. men spiste gjorde jeg forde, la på meg 30kg som jeg ikke var like glad for. fødselen gikk helt greit... fikk rier på morningen klokka 6 og ankom sykehuset i hui og hast klokka 9... 11 27 dukket det opp den nydligste jenta mi som nå har blitt så stor.... gleder meg til neste som antagligvis ikke blir så lenge til
småmåsen Skrevet 2. januar 2007 #9 Skrevet 2. januar 2007 størstesnuppa var ventet, men ikke planlagt... glemte pillen og tenkte (ja, ja)... merka at jeg var gravid når jeg fikk festesmerter og mensten ikke kom, 4 uker på vei... fint svangerskap... og kom inn til sykehuset med 3 cm åpning fødte 4 timer etter helt fint. nr. 2 kom som et resultat av nr. 1 ( ville at hun skulle ha søsken) ,men kom litt for kjapt... ( ikke fått mensen igjen) kjempefint svangerskap, kom inn med 5 cm åpning og hun var ute 1 1/2 time etter på!! litt lystgass under pessriene på begge to!!
Lille L Skrevet 2. januar 2007 #10 Skrevet 2. januar 2007 Var ikke planlagt men jeg hadde slutta på p-plasteret så vi viste jeg kunne bli gravid og det ble jeg.. Jenta våres var veldig velkommen. Jeg hadde ikke hatt mensen den ene måneden så jeg tok en test og den ble posetiv dro til gynekologen 3 dager senere og der viste det seg at jeg var 5uker på vei. Jeg hadde et veldig lett svangerskap og hadde ingen plager bortsett fra halsbrann. Jeg fikk svake rier den 10.11 på kvelden og den 11.11 dro vi på sykehuset rundt 16.00 og der viste det seg at jeg hadde 7cm åpning, fikk kun lystgass og det gikk greit. Etter 30min med presserier så var snuppa ute kl 19.05. Så Leyla ble født 11.11.2006 klokken 19.05.. Verden vakreste jente(synes jeg)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 2. januar 2007 #11 Skrevet 2. januar 2007 Min er ikke planlagt men var veldig velkommen:) Merket at jeg var gravid pga sen mens og veldig kvalm,var da 4 uker på vei. Sangerskapet var fylt av kvalme og en helvettes bekkenløsning,mye kynnere og lite søvn,men var veldig koselig med sparkene og forberedelsene før lille nurk kom:) Gledet meg veldig og tiden jeg såååå tregt. Vi kom på sykehuset i 11 tiden og han var ute 1703,men jeg hadde hatt vondt fra kl 22 kvelden før. Skjønte ikke at det var rier,var jo bare i uke 34 så trodde det var falske rier og at det kom til å holde på frem til terminen... Kl 09.00 ringte vi sykehuset for da hadde jeg så vondt når riene kom at jeg bare lå på gulvet og vrei meg,skulle på død og liv pakke og vaske før jeg dro haha,ikke mye fornuftig i den bagge,bare en pysj og masse g-stringer (hva skal man med det når man har født hehe)... Fikk epidural,men bare bitte litt pga jeg hadde så lavt blodtrykk,hjalp ingenting så det gjorde VONDT,var inge forskjell på før og etter at jeg fikk den epiduralen,bare mere vondt... Fikk ikke presstrang heller,men når sykepleieren endelig sa at jeg kunne presse,trykket jeg for harde livet:) Det var min fødsel:) Nå er min lille 9 mnd,herregud så for tiden flyr. Ikke rart man blir fort gammel når man har fått barn:P
Kaffemocca Skrevet 2. januar 2007 #12 Skrevet 2. januar 2007 Nr 1 var ikke planlagt, men veldig velkommen. Fant ut at jeg var gravid fordi mensen ikke kom.. Var kvalm og kasta opp nonstopp de 3 første mnd, men etter det alt bra=) Fødselen starta ved at vannen gikk kl 17 og kl 18 53 var lillegutt ute, brukte litt lystgass og han ble tatt med sugekopp. Nr 2 var sånn halvveis planlagt, fant det også ut denne gangen ved at mensen ble borte.Hadde helt topp svangerskap og veldig fin fødsel. Vannet gikk 05.30 og 12.07 var han ute=)
Jente april 06 og gutt juni 10 Skrevet 2. januar 2007 #13 Skrevet 2. januar 2007 Tulla var ikke planlagt, men jeg hadde ikke tatt p-piller på 3 måneder fordi jeg bor i utlandet og hadde glemt p-pillene mine hjemme.. Vi visste jo selvfølgelig at jeg kunne bli gravid, men trodde ikke det kom til å skje så kjapt siden kjæresten bodde i Norge på det tidspunktet. Da vi hadde vært samboere i en mnd, og mensen var nesten 2 uker forsinket lyste der to klare streker på graviditetstesten Prinsessen vår var veldig velkommen, og vi gledet oss enormt gjennom hele svanerskapet. Hadde et supert svangerskap, så vidt litt halsbrann og litt ondt bekken, men ingenting som gjorde det til en plage å være gravid. Fødselen ble satt i gang pga svangerskapskløe med forhøyede levertall. Fikk modningspille 10.20 om formiddagen, hadde masrier utover hele ettermiddagen. Kl 18 gikk slimproppen, 19 gikk vannet og da startet riene for alvor. Hadde 3-4 cm åpning 19.30, kl 22.10 begynte jeg å presse og 22.39 var prinsessen ute Hadde et flott svangerskap og en flott fødsel. Gleder meg allerede til neste gang
missy mamma til jonatan Skrevet 4. januar 2007 #14 Skrevet 4. januar 2007 absolutt ikke planlagt .hadde berre vert i sammen med kjæresten min i 1 mnd da.- men nølte ikke ett sek om at eg skulle beholde han sååååå hjertelig velkomen var han. merket det var ett eller annet merkeligt da eg sov i en uke. og da mener eg en hel uke. var våken maks 30 min på en dag kanskje fikk litt mat. og sloknet igjen.så fikk eg ikke mensen. ventet noen dager etter at eg skulle ha hatt den før eg tok test. og dæmann fikk jo to sterke blå streker fødselen gikk kjempe fint var absolutt ikke så vondt så noen skal ha det til;) får gjerne flere barn.men ikke med det første i hvertfall. hehe siden eg er så ung de tok vannet på meg kl 18.30 på sjukehuset. pressriene begynnte 23.00 og 23.36 var han ute ganske fornøyd egentlig
Eflisabeth Skrevet 5. januar 2007 #15 Skrevet 5. januar 2007 Mi tulle var planlagt! Vi ble enige en dag om å få barn så vi prøvde en gang og vips så var jeg gravid! hun har vært ønsket og velkommen siden før unnfangelsen! Fødselen tok ca 6 timer og det tok ca 20 min å presse henne ut! det var vondt men jeg gjør det gjerne igjen for en så bra belønning=) Nå er jeg 20 og jeg håper på å få tre barn tilsammen til jeg er 25!!! vis det går då!hehe
Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 5. januar 2007 #16 Skrevet 5. januar 2007 var ikke planlagt, gikk på p-plaster og da jeg endelig fant ut av den var jeg 10,5uke på vei.litt fortvila de første dagene, men angrer ikke ett sekund nå :0) hadde utrolig mye komplikasjoner, og kan vel ramse opp en liste lengere enn ett vondt år. *vanvittig kvalm de første 5mnd, orka ikke spise, gikk ned masse i vekt. *12 uker på vei ble jeg lagt inn på nevrologisk avdeling på lillehammer, for da trodde de jeg hadde blodpropp i huet, men viste seg heldigvis bare og være ett migrene anfall (aldri hatt det før eller siden) men var ekkelt for jeg mista syntet og litt sånt. *5mnd på vei ga kvalmen seg endelig, og bekkenløsninga tok over. så da ble jeg sykemeldt. blodtrykket begynte sakte men sikkert og stige, og jeg hadde spor av proteiner. *27uker ble jeg kjørt med ambulanse på lege vakta pga blødninger, de ga seg heldigvis, og jeg fikk time på gjøvik noen dager senere, viste seg at jøran hadde sparka så mye på ett sted at det hadde blitt en blodutposning som revna. *28uker ble jeg lagt inn første gangen på ringerike pga svangerskaps forgiftning.. fikk kunn være hjemme noen dager innimellom før jeg måtte inn igjen.. *33+3 uker ble jeg sendt med ambulanse ned til drammen, for de viste da at jeg kom ikke til og holde ut til termin. *33+6 kom jøran til verden med keisersnitt, da var jeg så dårlig at de kunne ikke vente lengere. ut kom en liten gutt på 2046gram og 44cm, men han gikk kjapt ned til 1800. og da når han var ute endte jeg på intensiv overvåkning i ett halvt døgn før jeg havna på barsel og jøran opp på nyfødt intensiv.. også var det da enda 3uker før vi endelig fikk komme hjem.. :0) så er vist ikke "laga" for og være gravid jeg gitt.. har lyst på en til med tid og stunder, men veit ikke helt om jeg tør..
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 5. januar 2007 #17 Skrevet 5. januar 2007 var ikke planlagt nei... fant det ut i uke 7....veldig vondt i puppene...så tok en test...overbevist at den ville være negativ...(gikk på tur med hunden imens...såstod typen og smilte av glededa jeg kom tilbake...for han hadde sniktittet) komplisert svangerskap,med svangerskapsforgifning...og sykdom etterpå..(ble blind etter fødsel osv)
Bruble Skrevet 6. januar 2007 #18 Skrevet 6. januar 2007 første var et planlagt uhell:p Vi ville ha barn, gikk ikke på pilla så det ikk skje når det ville. fant ut at jeg var gravid da mensen ikke kom, bestillte time til legen og fikk det bekrefta. Spøy som en gris de første 3 mnd, tok av meg 8 kg, de siste mnd var jeg sykemeldt med ryggsmerter. Ble ikke tilrettelagt for eg på arbeidsplassen. La på meg 9 kg så totalt fra vekta før jeg ble gravid gikk jeg opp 1 kg. Fødselen startet meg masse kynnere, fikk lite søvn og var helt utslitt, og dro på sykehuset på morningen, Riene begynte for fullt 15.30, annet gikk ca kl 18 og 19.49 var Leah Nikoline kommet til verden. Er nå 16 uker på vei med nr 2, planlagt. Fatta mistanke da mensen ikke kom i tide, tok en test 8 dager etter IKM og den var positiv(sjokk:p) Sliter med kvalme nå og og har lite energi.
Beama Skrevet 10. januar 2007 #19 Skrevet 10. januar 2007 Jeg sluttet på pillen fordi jeg ville ha en pause etter å ha gått på den i 4 år... og vi sa som så: "skjer det så skjer det".. og det skjedde... etter nesten ett år uten pillen begynte jeg igjen en måned for å regulere mensen slik at den ikke skulle komme i syden. Gikk bare den ene måneden på pillen.. og to uker etter pilleslutt ble snuppeliten unnfanget. Var vel nesten 4 uker på vei da vi fant det ut... Hadde ett fint svangerskap, men var plaget av bekkenløsning og andre ryggsmerter. så var sykemeldt store deler av svangerskapet siden jobben min ikke klarte å tilrettelegge for meg. Spydde og endel i begynnelsen, var kvalm fra kl var 17 til klokken var 05 var eneste dag til jeg var 15uker på vei.. kunne stille klokken etter meg. de tre siste månedene var jeg vannvittig plaget av halsbrann og kramper i leggen om natten. Fødselen gikk som en drøm selv om det var uoppdaget seteleie. Vannet gikk kl 05, var på sykehuset kl 08 og snuppa var ute kl 11,03=) Måtte ha epidural fordi det var seteleie.. men den fikk aldri sjans til å virke.... Nå er dette 11 måneder siden... og jeg sitter her med verdens nydeligste jente som blir 1 år om bare en liten måned...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 11. januar 2007 #20 Skrevet 11. januar 2007 Drp til legen 18 mai 05 pga jeg hadde vært kvalm/trøtt/menssmerter (venta mensen 20 mai) og ikke i noe form gjennom hele 17.mai og hadde til tider kraftige smerter i magen. Ble spurt om jeg ville ta en graviditets test i tillegg til de andre testene for og sjekke om det var infeksjon, matforgiftning o.l, høy i hatten som jeg var sier så kjepphøy at joda bare ta en test gravid er jeg ikke alikevell. Var nok eneste som slo ut positivt ja. Var veldig skremmendes og skummelt med engang og jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre (eller egentlig gjorde jeg det for abort var utelukket i mine øyne uansett) så sendte meld til sambo om at han måtte hente meg hos legen og bare gråt og gråt når jeg kom ut i bilen og det tok et par minutter før jeg klarte si hvorfor jeg gråt, vi snakka om det og da jeg sa jeg ikke klarte gjennomføre en abort så skulle vi da bli foreldre :-) Jeg gikk på pilla så det var jo langt fra planlagt, men hun var kjempe velkommen når hun først hadde planta seg i magen min :-) Hadde et j.... svangerskap med en del plager, 4 første mndene var jeg konstant kvalm, når kvalmen endelig gikk over kom bekkenløsninga og den ble bare værre og værr eutover svangerskapet så fikk problemer med og gå, fikk også svangerskapsforgiftelse, gikk opp 20 kg på en mnd (5 kg i uka) og ble kjeeeeeeeeempe svæææær (og alt kom siste mnd, frem til siste mnden av svangerskapet hadde jeg lagt på meg 13 kg og siste mnd kom det 20 til :-( Fødselen gikk egentlig forbausende bra :-) var langt i fra så vondt som jeg trodde det skulle være selv om det var j... vondt. Riene begynnte torsdags formiddag og fredags formiddag 13.26 var hun ute :-) Ble lagt inn på sykehuset ca klokken 03 på natta, fikk epidural (uten noe valg, jordmora bestemte for riene var så kraftig) rundt 5-6 tiden på morgenen og før det hadde jeg brukt lystgass (og det var helt fantastisk og puste inn i den maska :-) rundt 8 tiden (om jeg ikke husker kjempe feil, har egentlig ikke helt begrep om forskjellige tider da jeg ikke var helt meg selv, påvirka av epidural og lystgass :-P ) tok jordmora vannet og klokka 12 ca begynnte jeg og presse så ca 1,5 time etterpå var verdens nydligste lille jente ute :-D Nå har jeg vært mamma snart 1 år og jeg ville aldri vært foruten dette året, og nå skjønner jeg faktisk mamma litt bedre når hun sa nei til ting o.l, så hun hadde nok rett med bare vent til du får barn da får pipa en annen lyd :-)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #21 Skrevet 11. januar 2007 Våres var ikke planlagt med hjertelig velkommen. Jeg fikk vite det når jeg ble innlagt på sykehus pga atjeg bare kasta opp og gikk så mye nedi vekt. Jeg hadde veldig mye problemer i svangerskapet og lå nesten hele tiden, det endte opp på sykehuset med svangerskapforgiftnig og det hele tok30-45min
kjerringa-mot-straumen Skrevet 11. januar 2007 #22 Skrevet 11. januar 2007 nr 1 var ikke planlagt, ble gravid på pillen. hadde vært samboere i tre år og forlovet så vi syntes vi hadde en stabil og trygg verden å bringe et barn inn i. hele familien stilte opp for oss. graviditeten gikk fint, var tungt da jeg gikk landbruks skolen med tre dager praksis i uken, tok eksamen en mnd før fødselen, som gikk ok, hard men verdt det! Vannet gikk 08.00 og han var ute 18.00 nr 2 var veldig planlagt, hadde en SA som var tøff, men etter nesten ett år var vi gravide igjen. hadde mye kvalme men var ellers fin og etter 4 timer ca en natt i sept fikk vi jenta vår:) Har to skjønne mirakler hos oss nå
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 11. januar 2007 #23 Skrevet 11. januar 2007 snuppa her er planlagt =) vi skulle egentlig bare prøve 1 mnd, og hvis det ikke skjedde noe, så skulle jeg begynne på pilla igjen... men da det ikke skjedde noe, så måtte vi jo fortsette å prøve =) sluttet på pilla i begynnelsen av september, gravid i desember. fant ut at jeg var gravid 3 dager før IKM, følte meg "influensasyk", vondt i kroppen og var kald. var kvalm første gang på julaften, begynte å spy rundt 1 januar. skulle på jobb igjen etter jul, og spøy nedover alle sidegatene på bogstadveien, så ble jeg sykmeldt. ble sykmeldt 2 uker, tilbake på jobb, men det samme skjedde. var sykmeldt 100% de 4 første mnd, jobbet 40% resten. så jeg lå mesteparten av tiden på sofaen, dyttet i meg salte kjeks og appelsinsaft... kastet opp nesten hver dag i 8 mnd.... sommeren var slitsom. stor som en elefant, og hadde så sinnsykt mye vann i kroppen... ikke greit å være på storbyferie da, nei.... Fødselen gikk vel greit (synes jeg, da...) jeg var veldig syk, og var hos legen nesten hver dag i to uker. hodet var ikke festet. begynnte å få mye smerter, men vi trodde jo ikke at det var noe på gang, var jo 4 uker til ul termin, 5 til mens termin.... hadde masse vondt om natten, og jeg sier til sambo "nå har jeg særiøst vondt, kan du ringe føden?" "nei, vi har ringt mange ganger (tidligere mens jeg var syk), så har det ikke blitt bedre i morgen, da kan vi ringe..." etter legebesøk som bekreftet at jeg hadde rier, ble jeg sendt på sykehuset. da jeg kom inn hadde jeg 3 cm åpning. vannet gikk i 21 tiden. var mye styr siden jeg var syk, og jm var hos meg hele tiden (skulle egentlig dele henne med en annen), pluss lege og barnepleier. fikk epudural, og snuppa skulle bli tatt med sugekopp. ble trilla inn på operasjonssalen (i tilfelle hastekeisersnitt), mens sambo ventet på venterommet, og snuppa kom seg ut på vanlig vis... 0121 var hun ute, 4 august 2006. hun var en liten sterk jente på 2550g og 45 cm lang! helt fin til å være født så mye fortidlig, ingen ledninger eller noe! bare litt gulsot, men det gikk fort over =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå