Gå til innhold

Hvitt belegg på babyens tunge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det kan være? Hun er snart 4 mnd,fullammes. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være sopp. ikke farlig, men mor kan bli plaget hvis hun får sopp på brystvortene. dette må behandles med soppmiddel som du får resept på hos lege. mycostatin heter det og må både smøres på tunga til babyen og brystvortene dine.

Skrevet

Men burde ikke jeg ha merket noe til det da? Hm.. får ta en telefon til legen imorgen da:) Takk for svar

Skrevet

Før du kommer deg til legen og hvis det ikke blusser mer opp, kan du prøve med blå farris i munne på babyen din og på dine brystvorter!!

Skrevet

Dersom det bare er på tungen er det nok bare melkebelegg... Gå og drikk et glass melk og sjekk din egen tunge, du vil bli overrasket;)

Skrevet

hehe, ja det kan være bare melkebelegg og. det har min baby og. hvis du kjenner stikkende smerter fra brystvortene, også når du ikke ammer, kan det være et tegn på soppinfeksjon. men hvis du ikke har plager, kan du jo se det litt an.

Skrevet

Mi jente hadde også dette når hun var 2-3 mnd. Spurte legen om det men han sa at så lenge hun ikke virket til å ha plager skulle jeg bare la set være. En hadde vel blitt ganske så hvit på tungen selv etter og bare spise og gulpe melk. jeg lot det være og nå er hun 4 mnd og det har gått bort, litt hvit er noen ganger men pga melk.. Har også hørt at farris hjelper som en annen innlegger tipset det om. Legen sa også at hvis det er skikkelig sopp infeksjon vil babyen få det ubehagelig og du vil merke det på bryst vortene. Så det er nok ikke noe å bekymre seg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...