Cbabe med lille mannen Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 I morgen skall jeg på ny måling pga at babyen hadde fallt på kurven Vi var inne på en sjekk på kk i romjulen pga lite liv. Legen fant en aktiv liten krabat men etter måling på to forskjellige ul apparater fant han ut at han var litt liten. Eller at han hadde fallt på kurven etter forventet vekst. Skall ivertfall på ny måling i morgen og jeg lurer på hva som skjer om han ikke er blitt noe større fra sisst ?? Noensom vet har erfaring??
Cbabe med lille mannen Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2007 tusen takk for dytten...... lurer så fælt
Bea80 & Gullgutten Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Da følger de deg nok ekstra opp men jevnlig ul ;) Ei veninne av meg hadde tvillinger som var små, hu måtte på ul hver uke i slutten pga at de vokste så lite. Til slutt tok de de med keisersnitt 1 mnd før termin pga at de ikke vokste noe særlig allikevell ;) Men de var faktiskt større enn legene hadde sagt på ul! To nydelige nurk ;)
Taram har gutt&jente Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Opplevde nøyaktig dette med førstemann. SF-målet mitt var litt lavt hele veien, og flatet ut fra ca uke 32. Da begynte jeg med ekstra UL-kontroller for å sjekke vekst. Han vokste greit, men de anslo størrelsen hans til å være -9%. (Akkurat det sier ikke meg så mye.) Da jeg var kommet til 37 uker var det blitt for lite fostervann også, dermed ble fødselen satt i gang. De mente han hadde bedre av å komme ut på det tidspunktet. Men da han var kommet ut var han slett ikke spesielt liten; 3050 g og 49 cm i uke 37+4. Hvis ikke morkaka fungerer skikkelig gir det mindre næring til fosteret, og det kan gi redusert vekst. Men det skal mye til - hele 80% av morkakefunksjonen kan være svekket før fosteret tar skade av det. Du får oppfølging nå, så dette går nok fint :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå