Matjamor Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Skal ut på tur med barn på 1 (bursdag på reisen) og 3,5 år. Har reist lite med fly, og aldri med barn, så jeg har noen sp.mål jeg håper dere reisevante kan svare på. Hun på 1 år har jo ikke eget sete. Hvordan sikres hun under take-off og landing? (aldri lagt merke til hvordan man gjør det...)Hvordan gjør vi det med bilkjøring? Må kjøre til/fra flyplassen(Roma) Kan jo ikke ta med 2 bilseter hjemmefra...Har heller ikke lyst til å kjøre med de usikret!! Hvordan gjør man det med vogn på flyet? Må ha med til hun på 1 år. (Eldstemann får klare seg uten. Gå/event. stå på søskenbrett)Ellers mottar jeg gjerne tips/gode råd fra der som har vært i Roma. (Er vel ikke det morsomste reisemålet for barn, men vi ønsker å ha de med.Bestforeldrene og tante/onkel er med, så vi er mange som kan "ordne litt" med de)
bisous Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Hei, du får eget belte som du fester i ditt, eller i en av de andre voksnes i reisefølget, så der sitter de trygt og godt. vår datter på snart 2,5 er lei seg hver gang vi flyr nå fordi hun ikke får sitte på fanget! Tips til flyreisen ellers er ha med leker/evt dvd...(tenker spesielt på den på 3,5). Hvis dere flyr Norwegian (fritt setevalg) så husk at barn under 18 ikke får sitte på første rad, og det kan ikke sitte mer enn ett barn under 2 pr seterad pga antall oksygenmasker. Har observert flere ganger familier som må flytte seg når flyet er helt fullt fordi betjeningen ikke informerer om dette før alle andre seter er tatt. Bilsete: Lei bil med bilseter. Koster kanskje 200 ekstra. Vogn: vi har alltid levert fra oss på spesialbagasje rett etter vi har sjekket inn, men ser mange andre som har med vogn helt til gate. da må du ha en liten reisevogn for at de skal godta det. God tur:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå