Gå til innhold

Overgangsstønad osv,hvor lang tid tar det..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt alenemamma,og har levert en haug med skjemaer på trygdekontoret..

Damen der,som forøvrig var hjelpsom og hyggelig,kunne desverre ikke si noe om hvor lang tid det ville ta før søknaden var behandlet.

Er det noen som har noe erfaring der..?

Jeg og samboeren min gikk fra hverandre i desember,får jeg da utbetaling for januar,eller regnes det fra februar..?(flytter inn i ny leilighet i morgen,men har vært bortreist med ungen,så vi har ikke bodd sammen etter at det ble slutt)

Hvem får forresten småbarnstillegg?Er det noe jeg må søke spes. om,eller skjer det automatisk?(barnet er 2 år)

Synes det er så ekkelt å måtte bry seg med penger i en så trist situasjon,men må jo ha noe å leve av..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

os blir utbatalt den 20. hver mnd. vil tro du da får den fra og med 20. januar.

jeg søkte rundt den 10 og da var alt klart så jeg fikk den 20. samme mnd

Skrevet

Takk for svar..har ikke søkt om sånn støtte før,så det er ikke så lett å finne ut av alt.

Godt nytt år forresten,håper for min egen del at 2007 blir bedre enn 2006,for det har vært et dritt-år,for å si det mildt:)

Skrevet

godt nyttår ja:)

2006 har hvert ett dritt-år for meg også. kan ikke huske å ha hatt det så dårlig før. håper på bedre 2007, men vet ikke hvordan det skal bli bedre da.

Skrevet

Du får tilbakebetalt fra den datoen du har blitt alenemor/en av dere har endret adresse i folkeregisteret.

Ditt lokale NAV rekker sikkert utbetaling til de 20. Ring noen dager før og spør hvor langt de er kommet i prosessen.

Småbarnstillegg får du vel om du mottar full os.

Skrevet

Leste noe mer i tråden din..

Dersom ingen av dere har hatt en annen adresse fra før i morra, får du ikke noe for tiden fra desember og frem til og med i dag..

Da er det først fra i morra det gjelder.

Husk å lever flyttemelding i folkeregisteret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...