Gå til innhold

Hvorfor er han sånn når jeg ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 8 uker.. Når jeg ammer så går det bra i begynnelsen, men så på slutten blir han liksom irritert.. Ligger og kaver, og river i puppen.. Slipper, og vil så ha tak igjen..

Hvorfor gjør han det? Må legge til at jeg bruker skjold, og han gjør det både med dem og når jeg ammer uten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skyldes nok at han ikke får ut mer melk, at puppen er tom. Prøv å bytte pupp.

Skrevet

jeg klemmer, og da kommer det melk.. så er vel ikke tomt da..

Skrevet

Nei, men husk at de blir slitne av å die sånn også, og da orker de ikke ta uten den siste "fløteskvetten". Regner med at puppen ikke er tydelig full når han til slutt ligger å kaver? Jeg hadde også blitt sliten om jeg hadde pælma ned vann i 10 minutter. :)

Skrevet

Men når jeg tenker etter er det jo viktig at han også får i seg fløten, så hvis du kan, kan du jo prøve å massere brystknoppene slik at du får stimulert utdrivningsrefleksen.

Skrevet

Det er nok den raske utdrivningen som er gått over - dermed oppfører de seg gjerne slik. Prøv å masser brystet i retning brystvorten - legg gjerne på varmeomslag. (se feks ammehjelpen.no varmeputer - de er geniale;-) )Eller kan det være at babyen trenger å rape??/ bæsje??

Skrevet

min lille gutt på 6 uker er akkurat slik han også.... Men hos han er det lut...melkenkommer så fort ofte att han svelger luft..så da er det bare å rape litt..å så fortsette...ofte må dette gjøres flere ganger... håper dere finner ut av det!=)

Skrevet

LUFT..ikke lut..hehe..beklager skrivefeilene,,,går fort i svingene..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...