Gå til innhold

Nettbasert utdanning noen ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt mye på å ta en utdanning gjennom nki eller nks, eller lignende. Er det noen som har noen erfaring med dette? Jeg tenker da på noe innenfor helse eller undervisning... Har reservert studieplass på førskolelærer fra høsten av, men er en del som gjør at dette kan bli vanskelig, barnepass o.l...

Hvordan gjøres det f.eks med praksis når man utdanner seg gjennom nettbasert undervisning? Blir det sett på som en like fullgod utdanning som universitet eller høgskole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nok ikke sett på som like godt som universitet eller høgskole, har hørt det i allefall...

Men, tror høgskolen i hedmark har nettbasert undervisning... har i allefall nettbasert lærerutdanning... Kan kanskje lønne seg å sjekke?:)

Praksis ved disse private skolene må du dekke selv, tror jeg. I allefall i det faget jeg tenkte å ta en gang...=P

Ved statlig høgskole, får du praksis gjennom skolen=)

Skrevet

gå inn på linken, trtykk lærerutdanninger i menyen til venstre, så får du en ny meny til høyre, der er førskolelærerutdanning nettbasert med:)

Skrevet

Jeg går nettbasert studium på lærerutdanning ved Høgskole i Hedmark.. Vi har samlinger 3 dager pr mnd bare, Praksisplass får jeg her jeg bor. Veldig greit å styre egen leseprogresjon.. eneste dett ekoster meg er studieavgift på ca 400-600 kr halvåret.

Trygdekontoret dekker reiseutgifter til studiestedet om du er aleneforsørger

Disse har førskole og allmennlærer som nettbasert studium

Håper du finner noe som passer for deg,

Skrevet

Jeg tar interiørskolen gjennom nki og synes det er supert :) du får like bra utdanning der som på andre skoler og de jeg har snakket med har faktisk sagt at mange ser på det som et pluss at du har tatt utdaning på den måten fordi det krever mer av deg som person enn om du sitter i et klasserom. Du er veldig på egenhånd og må finne ut av masse selv, men jeg synes det er kjempe kos å tenke på at jeg kan være hjemme med snuppa mi til hun er 3 år hvis jeg har lyst :) lånekassen støtter også nki..

Skrevet

Er enig med deg der, at det krever mer av deg... Funderer på mine valgmuligheter, tenker litt på å ta en del fag og ped, så kan jeg bli lærer... Det er lærer eller sykepleier jeg vil bli, men sykepleier vil gå mye utover Teodor, spes når sambo jobber skift.... Er ikke lett dette her... Blir 22 år i mars, må komme igang skikkelig ;)

Skrevet

Læreryrket er i allefall kjempekoselig:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...