Gå til innhold

Hardbarkede lille forbryterspire...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sak: Kaninpusen har mistet øret sitt. Øret ble funnet ved siden av hamsterburet; kaninpusen lå i sengen og ventet på at det skulle bli natt.

Reveenka settes på saken for å finne gjerningsmannen - som antas å være gjerningsbarn, bosatt i familiens eget hjem...

Fremgangsmåte: Vi har en hovedmistenkt, som bringes inn(på badet for å unngå tilskuere) til avhør. Bakgrunn: Langt rulleblad som innbefatter bruk av saks på kosedyrenes pels.

Revenka: Har du klippet av kaninpusens øre?

Gjerningsbarn: Nei! (uskyldrene, store blå glugger settes i avhørslederen)

Reveenka: Hvorfor gjorde du det?

Gjerningsbarn: Det vaj ikke meg.

Reveenka: Jeg vet det var deg. Det er ikke pent å lyve, vet du - man må snakke sant.

Gjerningsbarn: Jeg snakkej sant, jeg!

Reveenka: Hvor tror du jeg fant øret?

Gjerningsbarn: På jommet mitt?

Reveenka: Nei - hvor tror du?

Gjerningsbarn: På jommet mitt? (Stadig med store uskyldsrene blå glugger, og et smil om munnen. Hadde jeg ikke VISST at det var vedkommende, hadde jeg trodd på henne. For en hardbarket forbryterspire! Hvordan skal dette gå senere - i tenårene, feks?)

Reveenka: Nei, ikke på rommet ditt. På vaskerommet. Ved siden av hamsterburet....... Hmmm, det mangler dessuten en del av øret - omtrent halvparten er borte...?

Ny teori tar form. Kan den skyldige ha fire ben og pels? Kanskje....

En delegasjon bestående av avhørsleder, tidligere hovedmistenkte, fornærmede i saken samt utsendt sosialmedarbeider som lover at fornærmede godt kan låne HENNES kaninpus i nøden sendes inn på vaskerommet for å ta en razzia i mistenktes hjem. Vi håper på å finne bevismateriale, og at ikke vår nye hovedmistenkte har spist beviset. Et halvt kaninøre får nok ikke plass i magen til en hamster - iså fall er hamsteren ille ute. Tarmslyng og andre uhyggelige alternativer passerer forbi avhørslederens indre øye.

Men der - i mistenktes hjem, finner vi kaninøret! Riktignok i småbiter, pent dandert rundt i den lille hiet som mykt og godt fyllmateriale.

Konklusjon: Saken løst, og hovedmistenkt slapp av kroken med humøret og glimtet i øyet i behold.

Avhørslederen er lettet over at hardbarkede forbryterspirer ikke er så hardbarkede likevel. Avhørslederen er også glad for at ikke harde avhørsmetoder ble tatt i bruk for tidlig i avhøret...

Fornærmede i saken er også fornøyd med saken løsning - det var å foretrekke at den skyldige var hennes egen hamster, fremfor hennes egen lillesøster.... c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... om noen år saksøker hun deg for æreskrenkelse i form av tap av verdighet pga feilmistanke ;=)

Skrevet

Jeg skal hypnotisere henne så hun glemmer det c",)!

Skrevet

Ler så jeg griner her ;-)))))

Skrevet

Ha ha....ler så tårene rinner:-))))).

Vår kanin vandret til de sella jaktmarker for en tid siden...Det var stor sorg i noen dager, men det ser ut som om det mer eller mindre er glemt nå...

Hadde forresten et lite morsomt dyr...en degus...en slags ekkorrotte...Min sønn var veldig flink med den i noen år... men så tok pc:n, damer og trening det meste av tiden...så mor syntes lit synd på degus...så han flyttet til naboen...Koset seg som plommen i egget der...Men..så skulle en annen nabo være degusvakt i julen...hun har to gutter i 12-13 års alder, som bor annenhver uke hos sin pappa...Så nå har degus plutselig 3 hjem... og du kan tro han er i degushimmelen...han sitter og synger å prater som en besatt i buren....og er heldig å få klattre rundt på mange barn.

Derfor er det nå bestemd at degus skal bo annenhver uke hos de to naboerne og min sønn skal være ekstravakt ved ferier.... En god løsning:-))

Skrevet

Ha ha ha!! Veldig bra, både om forbrytelsen og rotta med delt omsorg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...