ღVi treღ og en liten spire Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 lurer på hvilke rutiner jeg skal ha. kjekt å vite hva dere gjør. min er "bare" 3 uker, og vi har ikke fått noen fine rutiner enda.
Tiddelidu Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Om morgenen er det vask av ansikt, hender og nedentil. Smører ansiktet med a-creme og gir d-vit dråper mens han lufter stumpen. Ca hver 3.dag bader han om morgenen, da er han mest opplagt. Om kvelden er det igjen vask av ansikt, hender og stump. Så smøres han i ansiktet, og det blir litt tull og tøys.
bolla pinsvin Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Min er også bare tre uker og vi har heller ikke fått faste rutiner. Vi har de siste dagene begynnt med å ta kveldstellet i 7tia hvis hun er våken da. Da vasker vi hender, ansikt og stump og har på nattdrakt. Det er mest pga av at de to storesøsknene syntes det var urettferdig at de måtte stelle før lillesøster. Ellers så har vi ikke andre rutiner enn at vi tar på vanlige klær og vasler hener osv. når vi står opp
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Sjarmøren er snart 6 mnd. Om morgenen så er det vask av ansikt, hender og stump. Så blir ansiktet smurt inn med locobase repair, og stumpen får litt zink krem om det er behov for det, også er det litt pudder mellom valkene nedover lårene før bleien kommer på. Om kvelden så er det grøt og greier før vi bader annen hver kveld, krem i ansikt og i stumpen også er det tilbud om pupp før han legger seg i halv syv/syv tiden. Etter at vi har stelt oss så er det kun kos ingen herjing og greier for da blir han så gira igjen
Twig Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Nå er mi snart 18 mnd, men vi starter med å skifte bleien, vaske ansikt og hender og kler på de klærne ho skal ha på Kvelden.. bader etter kveldsmat.. får litt melk, pussser tenner og i seng
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Ingen rutiner før etter 2-3 mnd. Etter 4 mnd. eget rom og faste rutiner. Slapp av mest mulig første mnd! Ikke stress med at alt skal være riktig!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Mente du at alle barn må på eget rom etter 4 mnd eller at du la ditt barn på eget rom fra 4 mnd? Forøvrig er mine rutiner slik: morgen: av med nattklær, vask av rumpe, og så ansiktet og hender mens rumpa lufter seg. så er det på med bleie og klær og så frokost. kveld: av med alle klær, vask av rumpe, så ansiktet og håret og bak ørene med klut. til sist vasker jeg hendene og føttene. på med nattklær og pusse tenner. pupp på soverommet og så sove;-)
Tonita Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 Snuppa mi er snart 6 mnd. På morran er det vask av ansikt, hender og stump. Smøre stumpen med salve og skifte bleie. Så kler vi på dagens antrekk. Snuppa ligger på badegulvet og koser seg mens mamma dusjer og steller seg. Deretter er det grøt. På kvelden er det først bading hvor vi bruker god tid til lek og kos. Så er det på med pysjen, deretter grøt og leggetid rundt kl 19.
MammanTilTobias Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Jegerloggetinn: Jeg startet med fast leggerutine da vi kom hjem fra sykehuset. Klokka 20 var han i seng + - en halvtime.. Nå er han snart 8 mnd.. og vi har ALDRI hatt leggeproblemer. Leggetiden er framskyndet til 19-19.30, men det er selvjustert av han selv. Forøvrig sover han fremdeles på mitt rom - halve natta i senga mi da vi samsover, ingen problemer der heller - med mindre du vil kalle å våkne opp av en smørblid unge som klasker deg i kinna for problemer da
musketingen Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Min gutt er 1 1/2 mnd. Vi legger han til å sove i åtte-ni tida. Bader ca tre ganger i uken. Storebroren pleide vi å bade hver kveld før soving, koselig det egentlig, men har lest at det ikke er nødvendig å bade så ofte... Klumpen får mat hver tredje time, noe sjeldnere på natta. Rutiner er ikke så viktig i begynnelsen, men anbefaler å la barnet spise, være våken litt og deretter legge til å sove. Viktig å la barnet sovne i senga selv, ikke bli ammet i søvn eller bysset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå