Reveenka Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 til Sverige for å handle barnevogn(inspirert av Attpåklatter og Tonetroll som shopper bilstoler og barnevogner i stor stil!), men er ikke så dreven i gamet... Hvor lønner det seg å dra? Charlottenberg er nok det nærmeste tror jeg - eller er det omtrent like langt til Töcksfors? Strømstad? Utgangspunktet er sånn ca på Jessheim. Noen som vet? Noen som vil være med som reisefelle? c",)
Attpåklatten:-) Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har kun vært på Happyland på Svinesund og Babyproffsen på Nordby, og min erfaring er at prisene er litt lavere på Happyland:-) Når har du tenkt deg dit da? Har vel ingen umiddelbare planer om å dra dit etter det store etargildet i julen, men det er jo på vei forbi meg da, så en stopp i Moss må du jo ha:-))
Reveenka Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2007 Håper jeg får det til i løpet av denne eller neste uke- den gamle vogna er i ferd med å gå i oppløsning... Har lyst på en Simo sportsvogn; her hjemme koster den rundt 5.000(5.500?) hvis jeg ikke husker feil. Blir det Svinesund, stopper jeg jo i Moss c",)
Attpåklatten:-) Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Artig! Si ifra da så jeg holder meg i ro:-))
Anja Annonym Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 .......unnskyld at jeg stikker huet inn og bryr meg, men hvorfor drar du ikke til Danmark? Jeg kjøpte alt utstyret til tøtta mi hos Ønskebørn i Hjørring like utenfor Fredrikshavn. Jeg kjøpte ei flott luksuspakke med alt, dvs vogn med ekstra bag, seng med madrass, dyne, pute og sengesett, samt badekar, stelleveske, regnslag og masse annet rart for 3500dkr. Brukte vogna i et år. Ble delvis stygt behandlet, og slengt hit og dit og i bil, og etter 1 år vises det IKKE en eneste skramme. Dro tilbake og kjøpte mer utstyret som tøtta brukte nærmere etårs dagen, og lettvogna hennes er så solid at ikke engang sas sin dårlige behandling på flyplassene greier å ta knekken på den..... http://onskeborn.dk/shop.html http://dansk-barntex.dk/shop/productinfo.asp?id=06637
Velve Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Du slnk bakfra; hvordan og hvor reiste du? Jeg har så lyst på ei sportsvogn "Trille Vicky", men får den bare i DK. Kanskje mulig å få den tilsendt,- men....Ser for meg at det fort blir en dyr vogn hvis jeg må reise dit....
Reveenka Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2007 Takk for tips! Kan nok ikke dra til DK, men så på hjemmesiden at det gikk an å handle online! Skal bare sjekke pris for frakt + vogn, og sammenligne med pris her hjemme! c",)
Ronja65 Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Tenk, jeg som vært både i Sverige og Danmark...og nesten ikke kjøpt noenting!! OK da... vi endte opp med et barnesete, som samboern skal ha i sin bil, den kjøpte vi i sverige.:-)) Synes dk, sån generellt sett er et ganske dyrt land. Men fant faktisk ullundertøy, til halve prisen, mot hva vi betaler her hjemme.
Anja Annonym Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Ser for meg at det fort blir en dyr vogn hvis jeg må reise dit.... Velve -------------- Neida, slettes ikke Håper denne linken virker: http://www.stenaline.com/stena_line/norway/pib_3_1_3/no/minicruise_halv_pris_2007.html Stena Line selger turer fra Oslo til Fredrikshavn nå for under hundrelappen pr person. Pris for bil kommer i tillegg. Reis for eksempel fra Oslo på søndag, så har du hele mandag fra kl. 8 til 18.30 i Danmark. Løypa mi ser slik ut: Rett fra båten, til Damsgård i Fredrikshavn og handler inn alt fra vaksepulver til tørrmat. Rett til Hjørring for Ønskebørn og AZ. Så til Ålborg for Bilka og Storcenteret. Tar ca tre kvarter å kjøre fra Bilka tilbake til ferga.
Anja Annonym Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 Synes dk, sån generellt sett er et ganske dyrt land. Men fant faktisk ullundertøy, til halve prisen, mot hva vi betaler her hjemme. Ronja65 ------- ....spørs hvor du har vært? Midt på Strøget i København eller f. eks på AZ, http://a-z.dk/internet/az/menu/main.nsf i Hjørring hvor ukens tilbud er "alt" av barneundertøy for en tier stykket. Eller masse av lekre barneklær til under femtilappen eller hundrelappen.
♥Snulder Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Ikke glem at tollavgiften kommer i tillegg!!!!
Reveenka Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2007 hæ? Må jeg det...? Er den på mye?
Karomamma Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 Toll og norsk MVA!! Kanskje du finner noe på www.toll.no? Tror nok det lønner seg å dra dit og smugle varen tilbake, for å si det sånn....
Reveenka Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. januar 2007 Ja, nei - dette har jeg IKKE hørt om... c",) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå