Gå til innhold

Moderator denne bør slettes. Henrettelse av Saddam Hussein....


selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorofr det? Man velger selv om man vil åpne linken eller ikke, står jo i klar tekst hva som er der.

Selv har jeg valgt å IKKE åpne den, men det plager meg ikke at den ligger der. Det har skjedd, våkn opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den ikke har noe her å gjøre... Man kan vel være litt kritiske til hva man putter inn på disse sidene?? Vi skal da bli foreldre, og kan ikke sluke alt heller.. Mener jeg da.. Jeg har heller ikke sett den, og vil heller ikke. Men vi trenger da ikke å ha linker til drap her inne heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at dette er noe man ikke bør legge ut her. Det er faktisk en film av at en mann blir hengt. Et drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen forskjell på å legge ut link til en henrettelse og en snuff-film. Begge deler viser drap. Det spiller ingen rolle at henrettelsen er en dom avsagt etter en rettsprosess, eller at den dømte er et grusomt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Det er mange av oss som føler avsky ved både å se og tenke på en henrettelse, men heldigvis er man ikke nødt til å klikke på den linken som oppgis.

 

Denne linken har vært lagt ut mange steder på nettet, og har vært en del at nyhetsbildet og debatter knyttet til dette den siste uken. Vi velger å ikke slette den, da også brukerne av våre sider deltar i denne type debatter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig.. Men det får stå for deres regning... Det er en ting å se det som ble vist i nyhetene, men en helt annen ting å se det som er filmet av noen som var tilstede av selve dødsøyeblikket... Men men... Det her heller ikke noe med debatten å gjøre... Men som sagt det får stå for deres regning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå at en link til selve henrettelsen har noe med debatten å gjøre. Det har ingen verdi for debatten å skulle se den, det har kun med sensasjonslyst å gjøre.

Selvsagt trenger man ikke å klikke på linken hvis man ikke vil se, jeg har ikke gjort det- men betyr det at det er fritt frem å legge ut linker til all slags svineri på BiM/DiB så lenge man opplyser om hva man vil få se?

Dere slettet trådene der folk ba om å få tilsendt nakenbildene av Conradi med frue. Jeg synes det var riktig, men ser ikke logikken i at dere da vil bidra til spredning av henrettelser.

 

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er innbitt motstander av dødsstraff i absolutt alle tilfeller. Jeg mener at alle menneskeliv har en konstant verdi, og at ingen har rett til å frata et annet menneske livet, uansett hva det mennesket må ha gjort. Det å vise et menneske i dødsøyeblikket- i allefall på den måten det er gjort her- vitner om forakt for menneskelivets verdi. Døsdøyeblikket er like privat som fødselen. Jeg kan ikke forstå at dere ønsker slikt på et nettsted som handler om livets begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skuffer meg at babymedia ikke tar dette alvorlig og sletter en link med en film som ALDRI skulle vært lagt ut på nettet en gang!! Den er tatt opp ulovelig, og uansett hva man mener om dødsstraff, Saddam eller selve saken - så har en link med en henrettelse INGENTING å gjøre på en sånn side. Om linken florerer ellers på nettet, så er det jo bare å lete der for de som vil!

Jeg vil anta at dersom jeg legger linken i et forum på vg.no ol, så vil den bli slettet. Jeg hadde håpet at redaksjonen hadde en viss kunnskap om etikk... men det gjelder kanskje bare for norske kjendiser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke forstå begrunnelsene deres for å ikke slette disse innleggene. Greit at folk kan søke det opp selv, men HVORFOR skal en nettside for småbarnsforeldre bidra til å spre slikt? Opptaket er dessuten gjort ulovlig, og mannen som filmet er nå arrestert. Ønsker dere virkelig å legalisere spredningen av en ulovlig film av at en mann blir tatt livet av?

 

Dette er helt ufattelig for meg, og for meg vitner det, i beste fall, om dårlig dømmekraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne har vakt oppsikt ser jeg.

Jeg er enig i at dødsøyeblikket er hellig og at det er begått en stor urett av den som faktisk filmet denne, men jeg er helt enig med moderatorene her som velger å la den stå.

Den er godt merket, det er ingen tvil om innholdet. Man kan selv velge om man vil gå inn på den eller ikke. Jeg har selv ikke sett den da den ikke vil gi meg noe av verdi...tvert i mot. Men det betyr ikke nødvendigvis at jeg ønsker å fjerne den. Jeg er litt lei av alle dere som vil ha den fjernet på grunnlag av at dette er en side for foreldre. Skal de som er her inne være mer sårbare eller mindre i stand til å ta egne valg enn andre? Er det større grunn til å beskytte brukerne av dette forumet enn andre?

Jeg mener nei. Jeg tror alle som har tilgang til internett og som har lyst til å se denne filmen, vil finne den uansett. Vi som velger å ikke se den, vil velge å ikke se den......uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å beskytte noen, men det handler om prinsipper spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal denne videoen gjøres tilgjengelig? Hva er poenget? Verdien av det? Jeg kan ikke se noen i det hele tatt. Dette handler kun om at folk skal få tilfredsstilt sin nysgjerrighet. Hvorfor skal man bidra til det, når det viser et så privat øyeblikk?

Denne videoen er lagt ut for å ydmyke en allerede slått mann. For meg dreier dette seg om det minimumet av respekt som alle mennesker har krav på, og å la denne linken ligge er å frata et dødt menneske nettop det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DErsom man er prinispiellt mot dødsstraff så handler det vel om våre prinsipper... Dersom man har en viss tro på rettssystemet, og at det å gjøre en ulovlig handling ikke er ok så skal man vel ikke være med på å publisere noe som er gjennomført som en kriminell handling som denne filmen er. Prinsippet om menneskeverd osv osv. men du er tydligvis ikke enig med meg, og det er ingen problem for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere ikke lagt ut linker på dette innlegget hadde jeg aldi sett det i utgangspunktet.

Innlegg ligger ikke så lenge på førstesiden her inne og de fleste blar vel ikke mange dager tilbake? Ikke er jeg her inne hver dag heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt greit at den ligger der, men det ville aldri falt meg inn å se den. Jeg mener akkurat det samme som deg angående respekt, men det er min mening som etterfølges av MIN handling..........å ikke se den. Jeg forventer derimot ikke at andre skal mene det samme som meg og at jeg med min mening skal kunne bestemme på vegne av mange. Det blir som å si at du forventer at alle slektninger stiller i begravelse uansett fordi du mener det er det minumumet av respekt alle har krav på. Verden fungerer ikke lsik og takk og lov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sammenlikningen synes jeg ikke helt holder mål. Det å gå i en begravelse er ikke et minimum av respekt. Et minimum av respekt er å la være å spytte på kisten- og det er vel omtrent slik jeg oppfatter det å la en link til en henrtettelse bli liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis noen nå skulle finne på å spytte på kisten?? Hva bør skje da? Og hvis jeg filmer det og legger linken inn her..............burde den slettesfordi du ikke finner det smakfult?

Ofrene av Husseins styre har vært og se på nyhetene i flere år. Både skadde og døende. Jeg synes heller du burde rope litt høyere når dagsrevyen viser den ene saken etter den andre om ulykker, drap og vold som til tider kan være ganske så voldsomme og respektløse for de det gjelder. At denne videoen er grusom, er vel egentlig ikke grunn nok?

Hadde denne linken vært grei hvis den gikk til dabladet.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært aktivt medlem av Amnesty siden jeg var 14, så jeg har ropt høyt for ofre verden over- også de som vises på nyhetene, men mest for de man aldri får høre om- i snart halve livet mitt. Det betyr ikke at jeg ikke kan være motstander av dødsstraff på generelt grunnlag, også når det rammer mennesker med blod på hendene.

 

Hva om dette hadde vært linken til et "vanlig" drap? Et mye mediaomtalt et, som altså viste seg å være filmet og havnet på nettet? Ville det ha vært samme sak? Burde den linken ha fått ligge, fritt for hvem som helst å se på? Nettet brukes som moderne gapestokk.

 

Jeg forstår at vi ikke er enige, og det er greit. Men jeg reagerer kraftig på at et påstått seriøst nettsted som DiB ønsker å spre slikt som dette via sine sider.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...