2- barns mamma Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 men nå er det bare 2 dager igjen til termin..så nå håper jeg at han holder seg inne til neste år.. men det er utrolig plagsomt å ha så mye vondt...er det andre som er plaget av dette?
åsså jeg da :=) Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Hei og hopp!! termin i går, hatt maserier i to uker, jevne 1 minuts med 7-10 min mellomrom siden natt til fredag:) går snart på veggene! snakka med føden før jul, og de sa at jeg kunne komme inn på kvelden å få noe å sove på hvis det ble for ille, ellers var det lite de kunne gjøre.....
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #3 Skrevet 31. desember 2006 Jeg måtte til slutt settes igang pga ev dette.. Fikk ikke sove mer enn 1 time (max) sammenhngende før maseriene avsluttet "pausen". Det værste varte i 5 dager, og da var jeg så sliten og trøtt og fortvilet at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Ringte jordmor som ringte føden. Der kunne de tilby beroligende og smertestillende og evt en sjekk. Ble til at jeg lå til observasjon over natta med div. smertestillende som ikke hjalp. -Da forstod de at det ikke kun var maserier det stod om, og at kroppen tydeligvis var for sliten til å komme videre i fødselsarbeidet på egen hånd. Hadde fortsatt 1 cm. åpning da de satte meg i gang dagen etterpå. Jeg skriver ikke dette for å skremme, men advare litt om at du ikke trenger å vente i det lengste. Det har jeg lært til neste gang!
åsså jeg da :=) Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 hmmm......... det visste jeg ikke......... har bare tenkt at det er "kun" to uker til jeg blir satt igang uansett(termin i går) så har vel heller brukt mer energi på å bli lei:)
selfangerkjerringa Skrevet 31. desember 2006 #5 Skrevet 31. desember 2006 må si meg enig med anonym her - det er virkelig ikke å anbefale å gå med smertefulle maserier for lenge. Jeg endte opp med en utrolig hard fødsel fordi jeg var fullstendig utslitt da den endelig startet. Hvis det drøyer lenge, så ta heller kontakt med føden og spør om råd og hjelp istedet for å la kroppen jobbe seg helt ferdig før den orntlige jobben tar til! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå