Gå til innhold

ja, da var vi hjemme da... (fødselshistorie)


Odinsen, Gulle & Lillebror

Anbefalte innlegg

vi kom hjem igår klokka sju om kvelden. tenkte jeg skulle skrive litt om hva som skjedde da lille Emma kom til verden da..

 

jeg våknet klokka åtte 1.juledag. jeg hadde ikke så veldig vondt, men nok og regelmessig nok til at jeg skjønte at det var igang. det er rart hvordan man vet det når det først skjer.

 

riene kom temmelig tett og tok seg fort opp. jeg ringte jm ca klokka ni, og hun var ca 1 times kjøring fra der vi skulle møtes. sykebilen hentet meg hjemme ca 09.30 og vi reiste til møtestedet. da klokka var litt over ti bar det endelig til sykehuset, som ligger en time og tre kvarter derfra igjen nå på vinteren... da var riene veldig hyppige og veldig vonde.

 

vi kjørte i FULL fart med blålys etter det. jeg kan ikke si når jeg hadde åpningsrier og når jeg hadde pressrier for det gikk så fort at det var stortsett kombinert...

 

da klokka var ca 11.00 måtte vi kjøre av på en avkjøring og klokka 11.15 kom Emma ut. jm sa at det var bare to rene pressrier så var hun ute. jeg må si at det å ligge på ryggen i en ambulanse å føde er ikke å anbefale, men når det er sagt så var det en usedvanlig lett og flott fødsel! det var mye vondere nå enn sist ettersom det gikk fortere, men jeg var nok heldig som ikke hadde sett for meg bedøvelse før jeg skulle føde for da hadde jeg nok blitt redd når jeg innså at det ble fødsel i bilen uten noe tilgjengelig.

 

nå koser vi oss hjemme. bruker tiden på å bli kjent og komme i rutinene. Storebror koser seg (ihvertfall noen ganger...) med lillesøster. :-) han føler seg nok større etter disse dagene! :-)

 

håper det går bra med dere alle og at vi sees på desemberklubben på dib. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...