Gå til innhold

Regel endringer


Torres76

Anbefalte innlegg

Nå har det blitt bestemt at det blir endret regler for adopsjon i Kina.

Man må være gift 2 år om 1gangs. 5 år om man har vært gift tidliger. BMI under 40. ingen sykdommer osv osv.

Single får heller ikke adoptere lengre fra kina etter 1 mai 2007.

Fryktelig synd for de som har søkt om dette landet og ikke kommer utenom reglene. Men en liten fordel for oss andre. Vi krysser fingrene for at ventetiden går ned for oss andre. Egoistisk men man blir det .. Beklager men vi tenker også på dere som ikke får valgt kina pga dette.

Endringene kan leses inne på inoradopt.no om det er noe dere lurer på.

Krysser fingrene for å få lid snart.

 

Ha et fint nytt år alle sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes ærlig talt at det er litt langt å gå når man skal nekte et overvektig menneske å adoptere fra kina, det har da vel ingenting med omsorgsevnen å gjøre!!!

 

jeg skjønner at dere som har ventet lenge på å få barn kanskje mener dette er bra, men jeg personlig syntes dem går for langt.

Det fins utrolig mange flott par som ikke oppfyller disse kravene som kunne gitt et barn mye omsorg og et godt hjem!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den reglen ang. BMI den synts jeg var litt drøy...

Men lite vi får gjort med det, vi som sitter her i Norge.

Synd det skal være sånn, men antakligvis er det så mange som ønser å adoptere fra Kina, så de må lage noen nye regler.

Men ønsker alle dere som har søkt om adopsjon fra Kina, MASSE lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kan på en måte skjønne at de ikke vil at KRAFTIG overvektige (det er jo det de faktisk er) skal få adoptere. Det i seg selv går ikke utover omsorgsevnen, men helsen. Det at man risikerer å dø av hjerte og karsykdommer el. i en alder av feks 60 år er jo ikke bra for barnet!

 

Jeg ville ihvertfall ikke adoptert vekk et barn til noen som var så feite at de såvidt ikke greide å leke med feks en aktiv 3 åring som løper rundt..

DA FÅR MAN SLANKE SEG LITT DA!

 

Får sikkert mange sinte svar på dette innlegget..

Bare så dere vet det så er jeg litt smålubben selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som får barn på naturlig vis og er overvektige? Selvfølgelig bør nok alle unngå å bli veldig overvektig, men nå tror jeg vi skal være forsiktige med å sette folk i bås på den måten, ikke alle overvektige har eller får dårlig helse.

 

Jeg tror ikke du ville sagt til et par som kunne få barn på naturlig vis at dem burde slanke seg!! Hvorfor skal det være så spesielt med adopsjon?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingenting her inne å gjøre, men kjeder meg på jobb så jeg streifer litt rundt omkring...håper ikke det gjør noe..

 

På en måte kan jeg godt forstå det ang BMI'en, spesielt når jeg regnet ut hvor mye jeg måtte veie for å komme opp i over 40.

 

jeg er 165 høy, og ved en vekt på 109 vil jeg få en bmi på 40,07.

 

Jeg veier 63 til vanlig. Skal jeg ha en BMI på 20 må jeg ned på 54,5 kg.Det er ganske mange kilo ekstra det....Med en BMI på 40 så er det faktisk 54,5 kg overvekt! Nå er det faktisk slik at mange overvektige har problemer med å bli gravide, nettopp pga overvekt. har hørt om folk som er blitt nektet utredning av ufrivillig barnløshet før mor har slanket seg. Kanskje det er naturens måte å si at det ikke er bra for barnet å ha overvektige foreldre.

 

De fleste som adopterer bort barnet sitt ønsker at barnet sitt skal få det bra. Enten den ene eller andre måten, men hadde jeg vært 109 kg så hadde jeg ikke orket å leke med sønnen min, jeg hadde ikke orket å sitte på gulvet å leke med biler, hadde ikke orket å finne på noe, og hadde ikke gått turer/ på lekeplassen. Kjenner bare så tungt det er nå som jeg veier 72 kg. Nå er jeg gravid da og kiloene har liksom samlet seg forran på magen. Er man overvektig får man dem gjerne fordelt litt bedre.

 

Jeg sier IKKE at overvektige ikke skal ha like stor rett til å bli foreldre, men det er klart at det er en helserisiko å være overvektig, og det er veldig synd om barnet skal miste mor og far tidlig pga overvekt og de sykdommene som kommer med det...

 

BMI på over 40 er nesten dobbelt så høyt som en normalvektig person...hvor bmi skal ligge på 20-25

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rose.

Tror ingen jager deg bort herfra jeg. ;)

Vi er et av de heldige parene som ikke kommer innunder nye regler for kina.

Vi har også normal bmi, gift osv osv.

Jeg forstår deg veldig godt når du skriver det du skriver. og vi to tenker ganske likt. Syns det er kjempekoselig at du skriver her jeg.

Det er ikke for å henge ut noen at jeg startet dette innlegget, men bare for at jeg måtte få ut litt av frustrasjon, og tanker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjenner at jeg blir ganske provosert av denne debatten.

Nå skal ikke vi adoptere fra Kina, så vi kommer utenom reglene her. Men hvorfor i alle dagere skal ikke en overvektig kunne bli en like god forelder som slanke mennesker?

For å si det sånn, jeg har en BMI over 40, og må nok gå ned noen kg for å komme dit. Noe jeg selvfølgelig ønsker og prøver også å gjøre noe med. Men....

Jeg har da ikke noe problem med å løpe rundt sammen med mine små nieser. Jeg trener 3 ganger i uka, og er i veldig god fysisk form til å være i min str. Det har jeg fått bekrefta av to forskjellige leger.

Jeg skal ikke unnskylde overvekta mi, og jeg gjør det jeg kan for å gå ned. Men hvis min overvekt skal hindre oss i å få adoptere så begynner jeg virkelig å lure på samfunnet.

Og dessuten som jeg tenker. Denne prosessen er så lang så jeg har god tid på meg til å bli en sunn og slank (nåja, smålubben vil jeg alltid være) jente:)

Vi begynner med møter med barnevernet om et par uker og gleder oss vilt. Vi skal adoptere fra Colombia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dette.

Jeg la ikke inn dette innlegget for å provosere dere som er overvektige. Men for å legge inn en konkret endring som gjøres i Kina.

Beklager igjen om noen følte seg truffet.

Lykke til med møter med barnevernet om et par uker, håper detgår bra, for jeg vet det kan ta på humøret, og gå rundt å grue seg til de møtene. De spørr jo om alt, og av å til for mye etter min mening, man blir jo gransket på slike møter.

 

Ha en fin helg damer...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk tenkt på adopsjon, og jeg kjenner jeg blir kraftig provosert av disse reglene.

 

Vi har to friske, fine barn - ønsker oss en til, og har vurdert/vurderer adopsjon. Mannen min har i høst fått en diagnose som gjøre at han om noen år vil bli sittende i rullestol. Hvordan i alle dager gjør dette oss til dårligere foreldre?

 

Vi er gifte, har god utdanning og trygge jobber - hus, bil, økonomien på stell. JEG vil være ved god helse, ingenting feiler hodet til mannen min.Vi vil kunne gi et eventuelt nytt barn all den kjærlighet, omsorg og trygghet det vil kunne trenge!

 

Heldigvis finnes det land som ikke har de samme reglene som for Kina...men siden disse reglene blir tatt opp: Dette provoserer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig at dette er strengt, men samtidig har kinesiske myndigheter mange å velge mellom. De mangler ikke adoptiv foreldre, slik en del andre land gjør (i alle fall til de eldre barna). De går glipp av mange gode foreldre, men samtidig får de færre søkere. Godt de er flere barn fra andre land som trenger foreldre:)

 

Samtidig er jo bmi mulig å gjøre noe med, i motsetning til sykdom. Vanskelig, men mulig. En kamerat av oss gikk ned mye og blodtrykket på plass. To kinabarn etter er han like trill rund og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når man skal velge ut foreldre (dette er jo et luksusproblem) så må man jo gå etter hvem som helhetlig sett er best egnet til å ta seg av barna!? Skjønner ikke hvordan disse kriteriene skal fortelle noe som helst om omsorgsevnen til de vordende foreldre?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det er den helhetlige og generelle omsorgsevnen som er viktigst, det er vel alle enige om, men høy BMI (overvektighet/fedme) blir vurdert som en negativ faktor for den generelle helsetilstanden, som igjen er en del av det helhetlige bildet av adoptanten. Og selv om det sikkert finnes eksempler på at sterkt overvektige mennesker (for det er vel det det er snakk om her, og ikke personer som har noen få kilo for mye) kan ha en bra helse, er det vel ingen tvil om at fedme svært ofte kan være helseskadelig. Jeg er ikke et sekund i tvil om at overvektige mennesker kan være like gode omsorgspersoner som slanke, men jeg har heller ikke problemer med å se at fedme faktisk er en betydelig faktor når det generelle helsebildet skal skisseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke de nye reglene er så urimelige, jeg...

 

Overvekt skyldes i stor grad livsstil, matvaner og mangel på mosjon. Ja, jeg vet at det også at genestiske faktorer kan spille inn, men jeg føler at det har blitt en motegreie å skylde på disse genene.

 

Vet jeg tråkker mange på tærne nå, men dette er nå min mening.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...