Gå til innhold

Da Thomas kom til verden!


Tuppelur83 og lille Thomas

Anbefalte innlegg

Det ble keisersnitt på meg etter tre dager med modningskurer. Vi kom til st.olavs mandag 18 des i håp om at ting skulle gå fort og greit, men slik gikk det ikke. Gutten vår hadde det nok veldig bra der inne for han ville ikke ut. Legene kunne ikke ta vannet, selv om jeg hadde fått 6 modningspiller opp i skjeden. Det ble bestemt at det skulle bli keisersnitt om morgenen torsdag 21 desember. Jeg var veldig sliten og gla for at den avgjørelsen endelig ble tatt. Morgenen rant og vi gjorde oss klar til å møte barnet vårt, min kjære var med hele tiden og godt var det. Etter at jordmora hadde satt kateter ble jeg trilla ned på operasjonsstua, jeg var så nervøs at jeg skalv når jeg kom dit ned. Så fikk jeg spinalbedøvelse i ryggen (legen bomma en gang, det var veldig vondt) og masse ledninger på hele kroppen. Så kom Bjørn Tore inn til meg og holdt meg i hånda og operasjonen begynte. De reiv og sleit i meg, men jeg var så nervøs at jeg lo når det var ubehagelig. Etter 20 minutter stakk kirurgen hode over det grønne teppet og sa: "snart blir det barn". To minutter seinere sa kirurgen: "Det ble en gutt". Vi så en liten pjokk som ble lagt på bordet og etter 30 skreik han sitt første skrik. Da kom gledestårene til både mamma og pappa. Jordmora tok han opp til ansiktet mitt rett etterpå, og alt jeg klarte å si var: "Å så nydelig" om igjen og om igjen. Det var merkelig å plutselig bli en liten familie! Bjørn Tore og gutten gikk opp sammen med jordmor for å veie og måle og vaske mens jeg ble sydd sammen og lagt på observasjon. Da merka jeg at jeg var kjempesliten og sovna. Senere kom de begge ned og vi fikk være sammen for første gang. Han veide 4090 gram og var 51 cm lang, med en hodeomkrets på 37 cm. Han er selvfølgelig verdens herligste og snilleste unge, skriker nesten aldri!

 

Dagene på barsel var tøffe å komme igjennom med en haug med barseltårer men de var også fylt med mye glede. Det å få barn er utrolig anderledes enn jeg forestilte meg, og jeg som trodde jeg var godt forbredt på det som ville komme. Det viser seg at man aldri kan bli fullt forbredt på det mirakelet det er å få et barn.

 

Mitt liv vil for alltid være forandret. Til slutt vil jeg bare takke for den fine tida her sammen med dere i desemberklubben og kos dere med nurkene deres!!

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så mye med lille prinsen. Uansett hvor mye man prøver å forberede seg på både det ene og det andre, blir det aldri slik =)

Håper dere koser dere masse, og lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, igjen! Det var jeg som hadde KS bare noen timer før deg på St. Olavs. Våre gutter er jo født på samme dag, og begge med KS! Håper vi treffes på BIM/DIB-treff om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...