Gjest Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Med førstemann var jeg i veldig god form, bare litt stiv og øm i korsryggen og bitte litt i bekkenet helt mot slutten. Sist gang fikk jeg diagnosen bekkenløsning med gangvansker i uke 25 og nå begynner jeg veldig godt å kjenne smertene igjen. Vi skal ha gjester i morgen og jeg har ryddet masse opp på rommene til ungene, byttet sengetøy, støvsuger og vasket badet oppe og er helt gåen i ryggen. Og enda må det støvsuges og vakes gulv og bad nede også :-( Min mann tok ryddingen nede da og all klesvask, kjøkkenet og ungene så vi deler det opp. Men dette er kjipegreier, føler jo meg nesten høygravid slik som jeg vralter nå og det er grusomt å bøye seg ned og forsøke å rette seg opp igjen. Ser for meg at badekaret med masse varmt vann i kommer til å bli mer og mer hyppig i bruk fremover ja!
Etaner Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Sist gang hadde jeg ikke vondt i ryggen før helt på slutten når det begynte å bli tungt, men ingenting som ligner BL. Nå begynte det veldig tidlig. Husker ikke helt hvem uke, men jeg tror det var mellom 10 og 12. Jeg hadde vasket badet, støvsugd og litt annet smått. Etter det fikk jeg så utrolig vondt i halebeinet og rompa. Og det ble bare verre og verre. Heldigvis var jeg sykemeldt fra jobben pga kvalme og utslitthet så jeg slapp å belaste noe mer der. (jobber i en kiosk på kveldstid, bare gåing og ståing) Så når jeg var hos legen i 16 uke satt hun opp at jeg hadde bekkenløsning med gangvansker. Fikk henvisning til fysio, og har nå vært der 3 ganger. Og jeg har blitt myyye bedre. Tror ikke jeg kommer til å gå tilbake til jobben i dette svangerskapet nei. Er livredd for å bli skikkelig dårlig og slite med dette lenge etterpå. Jeg kjenner vel 3 stk som på det aller sterkeste rådet meg til å være forsiktig og ikke overbelaste meg. De sliter ennå, 2 år etter fødsel. Jeg føler meg allerede som en gammel kjerring, småhalter litt på det ene beinet og får ikke trena som jeg hadde håpet i dette svangerskapet. Jepp dette er kjipe greier (= Men jeg tror jeg skal klare og holde det i sjakk med fysio og de øvelsene hun ber meg gjøre og forhåpentligvis må jeg ikke tilbake på jobb, da begynner jeg å grine (-; Så ta vare på det selv (= Ikke gjør mer enn du absolutt må.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Hei! Jeg er nå 18+2 (istede for 20+3 som jeg er brennsikker på at er det riktige! ) Og jeg sliter nå med å gå, sitte, røre på meg, osv. Ryggen klikker, og høyrefoten min. En sjelden gang går det over i den andre foten også. Men det er skikkelig trasig når det blir sånn. Problemer med å komme meg ut av badekaret, har jeg stått bøyd kommer jeg meg ikke opp i stående stilling, vondt å komme seg ut av bilen og sofaen. Og går jeg, så kan det plutselig låse seg. Ser ut som ei gammel dame sier sambo, der jeg går og vakler. Er det dette som kan være bekkenløsning? heh.. Det som er værst er at jeg er hjelpepleier på sykehjem, og nå i helga skal jeg jobbe ikveld, i morgen og mandag. Og kjenner jeg gruer meg sånn. Men hadde ikke hjerte til å ringe å si at jeg var syk idag. Og det blir nok enda værre å ringe i morgen i tilfelle. pga at alle er opptatt. Men jeg må nok tenke på meg selv. Men skal prøve ikveld først nå og se hvordan det går.. Plutselig er jeg fin, men så plutselig stopper det opp. Ringte legen igår, men fikk ikke time før 17.januar!!! Enda jeg forklarte situasjonen min til hun sekretæren. Så jeg skal nok ringe over helga og kreve time med en gang.
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Ja, det kan være bekkenløsning eller bekkenløsning, eller store muskelknuter bak i sete. Håper u får en sykemelding! Er ikke noe godt å gå med dette her, man blir jo helt ødelagt. Tror ikke noen som ikke har hatt dette selv skjønner hva det egentlig er snakk om og hvor ødeleggende det faktisk er for hverdagen. Man blir jo mer eller mindre invalid :-( Nå er det ikke så ille enda hois meg, men jeg husker på slutten sist at jeg brukte et helt minutt bare på å reise meg opp og måtte bruke krykker bare for å stavre meg ut på toalettet om kvelden (stivnet mest til da, var bedre på fomiddagen) med bitte små musesteg hvor hvert gjorde kjempevondt. Ikke noe gøy nei... Håper jeg får henvisning til fysio på neste kontroll i uke 24.
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 eller bekkenlåsning skulle det stå, ikke bekkenløsning to ganger.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 Jeg hadde mye smerter i rygg og bekken rundt uke 20. Ble så sykemeldt i 20% ( en dag i uka) og faktisk nå er jeg blitt bedre de siste par ukene. Er i uke 27 nå. går litt opp og ned men håper det ikke blir noe verre.
Stirra ner 32+5 Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 Jeg kjenner det innimellom, enten i rygg/rumpe eller i lysken. Som små stikk, liksom. Jeg jobber som sykepleier, og merker at det kommer etter et par dager med jobbing...så spørs om jeg ikke må ta det litt mer med ro etterhvert. Jeg har ikke tenkt å presse meg selv mye, vil heller ha redusert jobb og ok bekken enn å jobbe på spreng til jeg får vondt 24/7 :0( Så håper at jeg klarer å holde det i sjakk!
Kakeåndsen Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Jeg lurer litt selv jeg, om det er bl på gang her.... Var helt fin med vesla, men nå er jeg 22+1 og begynner å kjenne det godt i ryggen. Og nedover i beina. Å trille tur med vesla er et slit, gå trapper er det desidert værste jeg gjør, og å bære vesla på 9 kg er heller ikke spesielt godt. Men det varierer fra dag til dag. Har en veldig stillesittende jobb, så satser på at det går bra. Skal til jm på fredag, så får eventuelt høre om jeg bør ta meg en tur til fysio.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå