Gå til innhold

15 mnd og sover kun 1 t dagtid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen med samme erfaring? Jenta mi har alltid sovet bra på dagtid. Første 8mnd var det 3 timer i et strekk. Så gikk vi over til to lurer på alt fra 1 til 1,5 t per lur. For en mnd siden gikk barnehagen over til en lur og da sover hun kun 1 t.

Hun virker trøttere så hun kunne sikkert sovet lenger, men gjør altså ikke det.

Er dette noe som vil endre seg - eller trenger hun rett og slett bare mindre og mindre søvn? Hun sover cirka 12 timer hver natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luke har sovet 30 min på dagen siden han var 10 mnd så har ingen mirakel kur til deg ;o)

Skrevet

min jente er snart 15 mndr. hun pleier å sove ca 1 1/2 t på dagen og 11-12 timer per natt

Skrevet

11-12 timer om natta - 2-3 timer på dagen

12-14 timer om natta - 1 time om dagen

Skrevet

Min lille på 12 mnd sover ca 1 t på dagtid også og ca 12-13 t natt. Slik har det vært siden hun var 10-11 mnd.

Skrevet

Hehe...

Har ikkje noko råd til deg, men det re vel mulig at jenta di begynner å treng litt mindre søvn enn før.

Guten vår er 15 mnd, og fram til han var året sov han så godt som aldri meir enn 30-45 minutt om gongen på dagtid. No kan han sove 1 - 1,5t.

Eg synest det høyrest heilt normalt ut med 12t søvn om natta + 1t om dagen. Søvnbehovet varierar frå unge til unge, og vil og endre seg etter kvart som ungen blir større.

Skrevet

Synes også dette høres helt normalt. Minsten her sover 11 timer om natta og 2 på dagen. (Totalt det samme som din). Han er nå 15 mnd, har sovet slik siden ca. 12 mnd. (Ofte en del urolig i løpet av natta, krysser fingrene, vært mye bedre de siste ukene!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...