Gå til innhold

Hjelp .. hva skal jeg gjøre ..


renathe-

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb 1 november og jeg er i dag 8+5 .. vet ikke hva jeg skal si på jobb.. for jeg var på intervju i juni og fikk fast ansettelse der i juli. De måtte vente en stund på meg pga oppsigelsestiden i den andre jobben, derfor fikk jeg ikke begynt før i november. Men jeg føler meg så "slem" om dere skjønner hva jeg mener .. vet liksom ikke hva jeg skal si .. også er jeg redd for at de skal finne en grunn til å si meg opp iom at jeg har prøvetid frem til april .. ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror jeg hadde snakket med sjefen og fortalt hvordan tingene står til,de kan ikke si deg opp pga at du er gravid .

 

Håper ting ordner seg for deg!!!!!

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det kan de ikke .. men de kan finne på "andre" årsaker :-(

Men jeg skal på 1 gangskontroll nå 4 januar, så etter det så må jeg få fortalt det .. men gruer meg sånn

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg ikke bekymret meg for. Dette skjer med alle damer, og likestillingsloven og diskrimineringsloven er helt klar. Du kan verken sies opp i prøvetid eller under vanlig ansettelse pga graviditet. Bevisbyrden vil heller ikke ligge på den gravide ved en eventuell rettssak, arbeidsgiver må kunne dokumentere med overveiende sannsynlighet at oppsigelsen skyldtes andre, gyldige grunner, og at du hadde fått advarsler og mulighet til å forbedre deg. Lovverket er så strengt at det er veldig få sjefer i Norge som en gang vil tørre å tenke tanken. Bare si det som det er du, vi bor heldigvis i et godt land for gravide:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte i min jobb 6 november og jeg er 2 mnd på vei, var temmelig nervøs når jeg skulle fotelle det til sjefen, mn det gikk kjempe fint. uansett prøvetid og eventuelle trussler har de ikke lov til å si deg opp pga en graviditet. Gir de deg en usakelig oppsigelse kan du saksøke, og når de ansetter jenter må de regne med gravide jenter å, ting skjer, alt er ikke planlagt, vi kan ikke gå uten barn til vi blir pensjonerte bare fordi sjefen ikke liker det.

Husk også det at arb plassen er pliktige til å legge opp arb rutiner til deg så du ikke sliter deg eller utsetter deg og barnet for fare, klarer de ikke dette har du krav på fødselspenger og permisjon...

hilsen en med snille sjefer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...