Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på hs 17. Skummel sprøyte til de små...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har babysvømming den dagen jeg og!

Torsdag? hehe. Ellers kan jeg evt. bli hos ama til svømminga begynner, 16.15. Men spørs hvordan M jobber, for har et barn til. Som kommer fra skole og skal fores og sånn. + at den dagen har svanine gubben hjemme, så de skal vel sikkert gjøre noe. Hva med torsdag eller fredag?

(haha alltid!!! må ha vært en miss den dagen vi møttes i ls. Alt avtalt sånn med en gang uten noe kluss)

1D..du slipper ikke unna bimbord;) (we all love you!) Hvordan ser det ut med tog?

Svanine..driver du med? hihi Og regner ikke med at du hadde skrevet 50 om du ikke så det stå der. Hvorfor skulle du finne på det liksom? lol. Skal se sprøyte går så bra at. E reagerte lite på første og gråt litt på andre, men bra så fort han fikk patta litt. Hør om de kan ta et barn mellom dine, så du får trøstet dem begge.

sorry cat. Vet jo L er over 2 mnd. Og 50 dager er jo ikke 2 mnd. Bare hang meg på svana uten å tenke jeg. (hu er den smarte av oss, så pleier ikke gidde sjekke fakta eller tenke selv)

Begravelser er alltid trist. Er ikke annet å få sagt. :)

Ama: haha ja lurte på hva du drev med. Feil mor og slang deg på feil ant. dager. Men intensjonen din var god da;) Har kjøpt med to sånne til deg. Ja og har fått tatt på og plukka på alt der..hihi. Disse plysjklæra og. Og alt det andre man ser på nett. Kjekt å handle på nett, men liker å se med øynene og:D

Simba: Takker:) Var veeedlig usikker. Aner ikke hvor vi har navnet Carl fra. Det bare dukket opp da gutten var 3 uker. Egentlig ganske kult navn. Helt normalt, men også lite brukt. Iaf i Norge. Vokst veldig i dag. Den ene "steinen" liksom. Virker ikke som det er vondt om jeg trykker der. Er liksom som om den ene er 4 ganger så stor som den andre. Gikk raskt. Kom i dag. Usikker på om jeg skal vente til neste mandag når jeg skal på hs, eller om jeg skal stikke ned før. Er sikkert ikke noe alvorlig, men du vet hvordan det er..hehe..man blir jo litt bekymra vøtt.

Kom hjem fra handlig med dundrende hode. Slumra i stua fra 8-9. Da hadde M klart å koke ris utover hele plata. Servere Will kun ris til middag. Ikke pysja Edvard. Ikke lagt kyllingen i marinade. Og sto og skulle begynne å tørke benken. Hvordan klarer den mannen å gjøre så lite mens han gjør noe???? Huset kommer til å være helt bomba og alt annet på trynet når han her perm..sukk

Skrevet

He he han kan få gjort det han molle:)

Det carl navnet har god klang med min sitt navn også så det ble vurdert men er litt kongelig og så ble det sammenslåing av naboens gutters navn

Ja hva mer skulle jeg si?

3mnd vaksiner var ikke noe proble skrek mer nå ved 5 mnd men går jo greit

Skrevet

Hehe.. dere må bare inn å lese på begavede barn forumet hvis dere ikke har vært der inne før :)) Flirer meg i hjel :))

Herre, mødrene tror jo barna er rene Einstein jo, fordi de kan telle eller kan navnet på farger i "forholdsvis" ung alder. Har jobbet i barnehage og de fleste normale oppegående unger kan da akkurat det samme i den alderen!!

Spiller ungen din beethoven på piano før skolealder - ja da er ungen begavet, ikke fordi den kan forskjell på bilen til mormor og naboen!!!

Skrevet

Molait: Ville ringt hs og hørt hva de mente, tror jeg. Vannbrokket er ikke så stort på LH, men det kan jo være normalt likevel. Man er ikke hysterisk om man ringer for å spørre om ting, eller be om råd, synes det viser at man er en ansvarsfull mor, jeg.

Pusen er forresten i fin form!

Skrevet

Godt å høre simba

Ja molle ring det var jo det jeg skulle si:) dumt å vente å før helgen syns jeg gå å bekymre seg unødig.

Skrevet

Trøndersjokkis er jammen godt! Særlig for de som prøver å la være å kjøpe selv etter nyttår. Men når man får i posten... ja da er det lov!

Kom bare på at AE også har supermanbody. Passer vel snart tenker jeg.

Og A hadde sånn navlebrokk. Dukket plutselig opp rundt 5-ukersalderen. Og forsvant plutselig for noen uker siden. Drev jo og hadde mye knip og pressa den vel ut. Kanskje bedre nå da? Vurderer å bruke fom til de er 3. mnd. Og prøve å slutte, men kansje ha litt i skapet i tilfelle krise. Fom er bra når det funker, men psykodyrt om vi bare tar det for moroskyld.

Kom til å tenke på "når mannen skulle stelle hjemme...". Er vi ikke i 2007?

Har litt vondt i ryggen. Trodde kanskje det var bæring av barn som var problemet, men tror det heller er knotting på pc i de underligste stillinger med barn på skuldrene eller på ammeputa... hihi.

Ang. det å telle dager så gjorde vi jo det før også. 100 dager til termin osv, 5 dager til ikm osv. Så det er jo ikke helt fjernt for oss... hihi.

Dagens gm-gjerning (god mor): Kokt smokker

Skrevet

Noen av dere som kommer dere inn på NSB sidene??? Jeg får ikke sjekka om billetter........................... :(

Skrevet

Nopp. Fikk forsåvidt kontakt da jeg pinga, men er et pakketap på 87%.

Nsb er som alltid punktlig og tilstede for kundene *host*

Skrevet

Det er en ting jeg tenker så mye på nå at jeg blir gal.

Jeg var hos legen i går og han vil at jeg skal begynne med medisiner.

Han sier at sefølgelig skal jeg amme så vi må vente noen måneder men at jeg fint kan slutte med ammingen når han er 8 mnd for å begynne med medisiner.

I tillegg til at det går utover ammingen så er det snakk om litt kjipe medisiner -Cellegift- og om jeg går på dem må jeg slutte med dem noe mellom 3 til 12 mnd før jeg kan begynne å prøve å bli gravid igjen.

Jeg er litt redd for at om jeg begynner med medisiner for deretter å slutte så blir det stress med å bli gravid og så går det til helvete:(

Så nå lurer jeg på om jeg heller skal satse på flere barn først og så medisin.

Kunne det bare gått ann å ta disse uten å tenke på å vente med fler barn. blæ mulig jeg tar med meg vidunderet mitt å går å legger meg

Skrevet

Herkules- kjipt å høre ang. medisiner. Men hadde legen noen formening om hvor lenge du kunne gå uten dem? Har du planlagt når du ønsker å bli gravid igjen? Og evt- hvor lenge må du gå på disse medisinenè? Når det gjelder ammingen så er det jo superflott å amme til barnet er 8 mnd- mange slutte jo ved 6 mnd. Du finner nok ei løsning skal du se:)

Dato-for treff-alle datoer går som ikke er i uka som kommer:)

Og jeg må spør igjen-bimbor som dere prater så gæli om-hva er nå det? Er det kun for BIM gjengen (var jo ikke ei trådberte på BIM) Uansett-hvis en 100\ings hjelper 1D å bli lykkelig så skal jeg slenge en innpå jeg-greit jeg er sunnmøring-men såå gnipen er jeg ei!

Skrevet

Hei...

Prøver å komme meg inn på NSB sine sider,men det ser mørkt ut:( Svana har PINGA???? dem også og da var det 87% PAKKETAP??? (det betyr på trøndersk?)

Jeg har tenkt på deg i dag Tiny, men rakk ikke skrive noe før du dro.

Har han ikke lagt på seg mer, Herkules;) Hihi, han er vel perfekt akkurat sånn regner jeg med;) En sort i gangen ja, men du kan jo gi sorter du allerede har prøvd før samme dag som en ny en;) Det blir fort mange sorter å velge i;)

Jeg hadde tenkt å kommentere mange fler innlegg osv, men har #%¤#&)¤/)(!# vondt i ryggen og nettopp fått kjipernmail (kan forklare senere en gang) så formen dalte enda mer. (Ingen som er døde eller noe altså, bare anstrengte forhold)

Glad i dere jenter og tuuuuusen takk for at dere vil stille opp med penger til billett for meg, men jeg vet ikke om jeg kan si ja for det. Jeg må snakke med mannen min og sjekke priser igjen. KLEM

Skrevet

GRATULERER KA-PING!

Endelig var jenta di her;) Håper jeg får se dere snart!

Kontroll på sykehuset i morra: 3515 gr for 7 dager siden, hva veier`n nå?

Skrevet

Pinga er å ..øh..tja..skriv ping og du ser om siden er oppe..også får du svar på hvor fort du får svar...hahaha Du får nok hjelpe til svana. Jeg pinger jo selv, men var bøttedårlig på å forklare:)

Kjipern med vond rygg. Kjenner altfor godt til det der. Klart du kan si ja:D

Bimbord: Både Tiny og jeg var for lengst over på dib. Var på bimtreff. D.v.s de vi var på bimtreff med før vi fikk og som enda ikke hadde fått. Snakket om julebord med bim. Da sier jeg bimbo'r. Ja slik høres det jo ut. Kan jo ikke endre det til dibbord, for bimbo er mye kulere;) Er nesten trådbord vel. + de som vil komme ellers da. Håper å se nina24, tihi, kab og popkind vaffal. Har truffet disse gjennom hele svangerskapet. Er ikke lukket, legger vel ut en påmelding. Du har jo fått starte tråd ama og er derfor opptatt og akseptert som tråddame. Ergo du får komme:)

(du får komme du også da herk..hehe selv om du ikke har startet noen tråd)

Herk: Ja Klinger bra med O. Tenkt på det. Mutter kalte faktisk min det her en gang..hehe. Øh..hva mer enn O heter han?? *flau* Men huff så kjipern da herk!! Nei du får vel høre med legen. Er det ille om du venter da? Blir jo lenge å vente. Skal klaffe+svangerskap+amming. Hvor lenge må du evt. gå på medisiner?

Svana: E hadde supermannbody på i dag:) Gjennomgulpa og utsikla..hehe E hadde også navlebrokk. Kom vel uke 3-5 en gang. Borte nå. Husker ikke når det ble borte jeg. Virker som ryggvondt er smittsomt. Er visst noe som går...Flinke GM du er:D Stolt av deg. Ja forresten... har åvejaskel til deg jeg svanine:) (itte så big greie da men assa jeg har tenkt på deg og ordna noe og det skal jeg jammen meg ha! hehe)

hehe ja og alt kan telles...bare spør Herk;) :P

I

nn å lese om begavede barn i morgen. Ble sent i dag:)

Ringe ned til hs i morgen da kanskje... Høre hva de sier.

Lite typisk jeg vant tipping når det ikke var utlovet noen premie. Ikke engang en hellig gris...

1D: Tipper T er 3675

Skrevet

Var det KA-Ping?! Si det da! Grattis:)))

Tok kanskje i litt på T der. 160g på en uke..hmm skrev først 3645, men endret. Man skal gjerne gå for det første som faller en inn. aaahhhh usikker jeg ass. Hva å velge..

Skrevet

Han har gått opp 175 gr på 3 dager tidligere da..........

Nå fant jeg NSB, men har ikke mannen min våken altså, vær så god bli gal;) Jeg køyer og håper jeg rekker å se på biletter i morra i stede;)

NÅ legger jeg meg!

Så mye for et nytt og bedre liv forresten.....

Skrevet

Ja da har han vel gått opp mer enn 160 da:) 3695-mitt siste "bud" :)

Tiny..glemte å skrive det i går. Tenkte jeg skule en tur til LS i morgen. Innom Exit, H&M, Lindex og Cubus. Vet ike når jeg drar. Kommer an på soving her. Noen ganger sover han 2 timer, andre ganger 30 min. Vekker ham ikke. Blir vel mellom 11-12 sikkert. Eller rundt der. Skal du gå? Du er ikke på msn enda, men vi kan preikes utover morgnen om du kommer på. (ja og andre som evt. vi lut til ls en tur)

Trøtt i trynet jeg. Fikk jo IKKE sove i går. Sovna vel nærmere 2.30. Irriterende å ikke sove når E sover. Han sovnet ikke før 22 i går. Mata 24. Må ha matet en gang til, for han lå i senga da han våknet rundt 7. Trenger en hel natt søvn snart!

Skrevet

Vet ikke om jeg skal være med på bimbor, men kan spytte i ticket'n til 1D uansett jeg. Og blir jeg med så skal jeg jammen rive i en drink også:P

Dra å ta en ny tub-test jeg nå da, så får vi se om vi er smittet eller ikke!!

Natta var helt perfekt!! Fikk siste måltid, flaske med mme klokken 21, sovnet runt 23 også måtte jeg vekke henne halv ni, for vi skal jo ta den testen i dag. Så ingen nattamming eller noen ting i natt!! Og jammen er hun ikke 9 uker ;)))

Får bare håpe det varer da, skal se det bare var et engangstilfelle. Men uansett så er hun jo enkel å ha med å gjøre om natta da.

Snakkes!!

Skrevet

Lykke til på tub-test da Cat! Du er sikkert ikke smittet...

Ser ut som det blir Bimbor på deg alikevel da 1D ;) hehe...

Joda jeg skal enten til Ls eller Strømmen for å kjøpe flasker og se om jeg finner julepynt/trepynt til neste år på 1/2 pris :)

Skrevet

Så deilig med god natt da Cat :-D

Slik var det hos oss (sa hun tørt):

Amming rundt 21-22 og 24. E ville ikke sove, eller dvs. han ville sove, men ikke på rygg. Lot han sovne to ganger på magen, men da jeg la han på rygg var det whæææ. Tredje gang lurte jeg han til å ligge på sia (bedre enn mage må vite) og sov til 04 (jippii). Men A skulle ha mat 03. Noterer: 2 timer sammenhengende søvn. Så var det ny mating for E kl 06 og A kl 07. Kanskje var det en som måtte ha enda en gang, men jeg husker ikke helt. Hadde det ikke vært for at jeg klarte å lure de til å sove (kliiiin inntil meg) til kl 09 hadde jeg vært ganske død i dag.

Hehe, også bæsjet de synkronisert igjen. Hadde (selvfølgelig) akkurat stelt de og kledd på de. De lekte under babygymmene og hadde the time of their lives. Mystisk lukt på E, skifte på. Sannelig ikke mystisk lukt på A også. Jaja, greit å være ferdig med det :)

Det var visst både Ping og Ka-Ping. Grattis til Ka da :-D

Ping er (i sammenhengen nsb og som Moll skrev) et elektronisk signal som blir brukt for å kontrollere om datanettet mellom to datamaskiner fungerer, og hvordan stabiliteten er på nettverket. Man sender og mottar pakker. Dersom nettet er oppe, kommer alle pakkene fram og tilbake. Men noen ganger (som i går) er serveren ganske opptatt og det vil da bli et pakketap.

Det var dagens nerdeleksjon.

Ovejaskel? Nei, så spennende! Mere muffins?

Strålende vær i dag gitt. Perfekt for trillings! Men burde seriøst vaska her. Får se hva det blir til. Orker ikke begge deler iaf.

Cellegift er jo ganske sterke saker. Uff.

Nei, for gå å trykke inn en smokk her.

Skrevet

åå så kose¤"&(%&=/lig du har slike fint netter cat *putterpåstorsmilemaske* Nei da unner deg det assa vennen, men blir litt sånn som M var i går..hehe

Lenge må du vente på svar på den tub-testen da?

Nei ike mere muffins nei. Er nytt og bedre år nå svanine. Sluttpå kaker og godter. (kjipern det der ass)

Gå tur! Solen skinner og været er fint. Vaska kan ligge. Er det drittvær i morgen kan du ta den da:)

Synes btw at min forklaring var myyye bedre!!

Skal til LS en tur. Tiny og jeg. Om noen kjeder seg er det bare å henge på. Skal litt småplukk og lurte på en kakkao på J&H etterpå.

Skrevet

Ja Svanine, ble det trillings eller vaskings??

Molle - får svar på tub'n på mandag.

Ellers har jeg da vært diverse steder og handlet diverse ting. Litt småtteri til dåpen, tulipaner, et par gensere på salg og en sånn liten shopping-vogn til L som mamma skal ha liggende bak i bilen sin. Den var kjempefin med ole brumm. Super lett å legge sammen, veide ingen ting, kurv til å ha varer i under også kunne man legge ryggen helt ned og med sele og fotstøtte og alt. Kostet 300,- på jysk :)) Og selvfølgelig har mamma vært privatsjåfør i hele dag og betalt for all moroa :)))

Akkurat kommet inn døra og her trengs det seriøst en kjempe shinings!!!!! Så da var det bare å hente frem litt ork fra et sted.

Og 1D: har du søkt på telf.nummeret mitt for å få adressen min?? For du har feil etternavn skjønner du. N navnet er pikenavnet mitt og er nå degradert til mellomnavn. Trodde jeg hadde oppdatert alle sånne opplysningsgreier jeg... Ikke det at det er så farlig da, det kom jo frem :))

Skrevet

Hadde jeg vondt i rygge i går har jeg det ihvertfall i dag.

Det ble nemlig både trillings og shinigs! Jeg er en husmor av dimensjoner! :-D

Og gutta har ikke vært helt på topp i dag. Survete og trøtte. Vel, nå generaliserer jeg. E har sovet mye, vært grinete og ville sove mer. A syntes ikke soving var så gøy, og det var bedre å være overtrøtt. For at det med å være tvillingmamma skal være stas, er synkronisering et nøkkelord - eller så blir man ganske sliten.

Heldigvis sovna de samtidig fra kl 16 sånn at jeg fikk gjort noe, og sov helt til nå. Håper E ikke er så sur nå.

Han sov forresten for første gang ute i baggen etter trilleturen! I over en time! Måtte vekke han for A var sulten. De har alltid våkna når vi har kommet inn, for det er jo ikke noe artig å ligge stille på rygg må vite.

Nei, får gå å plukke han opp. Spent på humøret.

Hvordan går det med dåp-planlegging, Cat? Har ikke helt kommet i gang her.

Skrevet

Vi (jeg og mamma) har da fått planlagt en del. Gjelder vel egentlig bare å få satt planene til liv. Kirken er booket og det samme er lokale. Jeg har kjøpt invitasjoner jeg da, så det er bare å fylle de ut.... men jar skrevet adresser på alle konvoluttene :)) Har kjøpt det meste av bordpynt og lys, men mangler å kjøpe duker og servietter. Har også fått kjøpt rosa silkebånd til dåpskjolen.

Mamma skal sy dåpskjole av den gamle brudekjolen sin, så blir en kjole med historie som vi da tenkte skulle gå i generasjonene etter Linea.

Ellers har vi også igjen bordplassering da og hvordan bordene skal stå. Mamma skal lage marokansk mat, så det blir satt på et eget bord og sånn, slik at folk må reise seg for å forsyne seg. Så derfor setter vi nok bordene i grupper.

Hmmm... ja det var vel det jeg kom på :))

Skrevet

Takker for koselig handlings og lunch jenter:))

Du er jo virkelig et husmoremne svanine!! eller det hender du glimter til iaf ;) Også så deilig det er etterpå da. Når man har fått til tur og det er ryddig rundt seg.

Mor og søss kommer en tur i morgen, så da blir det vel ei økt i kveld på meg. M har et par timer han og så får vel plukket opp en sokk og satt inn sin egen tallerken i oppvaskmaskinen..samt pella seg i nesa og klødd seg i ræva. Mannfolk!!

Kanskje gutta sover bedre ute nå? Og er så mildt. De kan jo bare ligge i hver sin bag på verandaen. Da ligger de ikke helt inntil hverandre og kanskje ikke vekker den andre.

Sure unger er slitsomt!!

Det var kjapt svar cat! Også synes jeg virkelig du skal på bimbord. Nå har jeg gleda meg til å drekka med deg i over et år!!! Drakk med deg hver helg en stund:)

Flinke deg!! Skrevet på alle konvoluttene?? Helt selv?? *stoltavcat*

Hvor mange kommer til middag? Grupper er greit, men bør jo være litt folk da:) Er faktisk en del styr med dåp. Blir mer enn man regner med. med pynt og kjole og mat og kaker og lokale og inv., og bordkort og hav man selv skal ha på og hva man skal kle på mannen sin og hva man har glemt å huske! Du får si ifra om du trenger hjelp til noe da. Evt. pass noen timer så du får litt friere hender. Ellers er jo som kjent L ikke så vanskelig å ha med da:) Vel, tilbudet står nå der om det skulle være noe.

Svanine, jeg har kanskje noe pynt om du skal låne. (regner med at du ikke vasker pynten i maskina??) Noe silkebånd og stener (lysblå, mørkblå og hvite), flytelys, blå dekorasjonssmokker, 2 stk. kakepynt++ Er jo liten vits i å kjøpe sånn stork og greier når den bare skal brukes en gang. Iaf på lenge:) Hvordan løser dere kjolegreia?

Bare for å oppdatere meg litt her. Hvem skal ha dåp/navnefest og når av de på tråden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...